Gå till innehåll
Nina Janeway

Studenten, och livet efter det...

Rekommenderade inlägg

Jag ville bara tala om att den 3:e juni tog jag studenten från IT-Gymnasiet i Göteborg :) Det var jättevackert väder och jag åt mycket god mat. Jag har inte festat (är trött) men jag har tagit lite fina bilder som jag tänkte lägga upp snart, om nån är intresserad av att se ;)

Är det nån annan här på forumet som tar studenten i dagarna? Vad ska du isåfall göra med ditt liv nu? Det är alltid så intressant, och ack så viktigt att fundera över. Själv planerar jag att studera i Hawaii i höst, det ska bli så roligt och spännande. Jag älskar Hawaii för jag var ju där i vintras. Så ni kan nog ana att jag är väldigt glad nu i dagarna, det är en speciell k??nsla det där med skolavslutningar. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till studenten, Nina! Vad vill du studera på Hawaii (mer än badstränderna och det härliga utelivet, förstås...)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog studenten igår. Men till skillnad från Nina hade jag inte vackert väder. :( Synd, eftersom dagen annars var så perfekt. Höjdpunkten var såklart studentfesten nere på Harrys vid Avenyn. Var knappast den enda firande studenten den kvällen, stan var full av vita mössor. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort grattis till alla som tagit studenten :lol: Jag minns att jag hade ganska fint väder på min stunetfest. Det var väldigt kul!!! ;)

Det var cirka 10 år sedan jag tod studenten - åren går ganska fort. Nu är jag jurist och jobbar på Försäkringskassan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till studenten! :D Själv tog jag studenten den 1998 efter tre år på Handels- och administrationsprogrammet, varefter jag höll uppe i två år och småjobbade lite. För att sedan studera till Fritidsledare åren 2000-20002. Annars är jag just nu arbetslös och hoppar in lite extra om det behövs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var cirka 10 år sedan jag tod studenten - åren går ganska fort. Nu är jag jurist och jobbar på Försäkringskassan.

Jag tar faktist studenten på torsdag den 10:e! Har läst Sam-sam med "fred o konflikt". Ska läsa juristlinjen i Stockholm i höst också. :)

Redigerad av Captain Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är alla här två år äldre än mig?

Själv tar jag studenten om två år...

Nej, alla är inte två år äldre än dig! Själv är jag 15 år äldre!

Jag hade en trevlig student med mycket sol och värme, minns jag. Jag irriterade mig dock redan då på att den enklare studentsången (För vi har tagit studenten) var tvunget att ha med en svordom, i stället för det tidigare "hurra, vad vi är bra". Det är tråkigt, tycker jag. :(

Sedan kan man ju undra om studenterna verkligen är så bra som de skriker att de är!?! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tar också studenten om ca 2 år. Skall bli härligt att slippa skolan. Skall ta å små jobba lite. Finns det några trevliga natur - natur barn på detta forumet? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej då, jag är ett år yngre. :)

Redigerad av Trojan1313

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ettorna har två år kvar

två år kvar

två år kvar

Tvåorna har ett år kvar

ett år kvar

ett år kvar

Men vi har bara festen kvar

festen kvar

festen kvar

Kul, och lite elak sång som var mycket populär under min studentdag. :D

Riktar den främst mot Bromma_Herman och Karl. :P

Redigerad av Excelsior

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ettorna har två år kvar

två år kvar

två år kvar

Tvåorna har ett år kvar

ett år kvar

ett år kvar

Men vi har bara festen kvar

festen kvar

festen kvar

Kul, och lite elak sång som var mycket populär under min studentdag.  :D

Riktar den främst mot Bromma_Herman och Karl.  :P

Men vi kan fortfarande se framemot att tya studenten... å vi kommer inte ut i arbetslösheten nu ;) :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag är 7 år äldre.

Tog studenten 1999 från Naturvetenskapliga programmet.

Kommer ihåg att vi skulle tälta i parken, men la ner det projektet pga spöregn. På morgonen hade vi sedvanlig champngefrukost i pyjamas. Det var 10 grader varmt ute. Men som tur så blev det varmare och vi fick vakert väder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sedan kan man ju undra om studenterna verkligen är så bra som de skriker att de är!?!  :D

I det läget känner man sig väldigt bra.

Måndagen efter känner man sig mindre bra när man kliver in på arbetsförmedlingen och inser att man är vuxen och utan jobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojdå, jag har visst glömt att svara här :P Jovars, tack så mycket, eller mahalo som de säger i Hawaii. Yep, jag ska studera där i höst, det blir fristående kurser på Study Abroad-programmet under höstterminen. Det blir nog vårterminen också, men av ekonomiska skäl så valde jag inte ett treårigt program... Det är synd att det ska kosta så mycket, för jag är lite rädd för studieskulderna. Men det ska inte hindra mej från att göra det jag vill :) Jag vet inte om jag kände mej särskilt "bra" på studentdagen, men det känns så skönt att ha klarat av allt skolarbete. Nu blir det nya spännande tag.

Här är en bild på mej från 3:e juni!

nina-student.jpg

Redigerad av Nina Janeway

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Inte studenten, men jag slutar nian imorgon (torsdag), alltid något... :)

Samma här gick också ut nian. :) Vi får ju vara nöjda vi klarade ut grundskolan. ;)

Grattis till alla som tog studenten.. :w00t:

Redigerad av Lieutenet Lind

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv så tog jag studenten den 11/6 från Teknik programmet, den 13:de ryckte jag in (I19) och är nu hemma på min första permis (weeh). Man vet inte vad man man saknar med det civila livet innan man slits ifrån det och kommer tillbaka till det.

Redigerad av Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ahh, min vän, du vet ingenting ännu...

Jag tjänstgjorde på I19 förra året som KB på signalbataljonen, 15 månader i Boden... Två vintrar, jag fick åtminstone grundutbildas i vinterklimatet och det var faktiskt ganska kul att höra GB och soldater gnälla (de som inte kom från Norrland) när det blev -5 grader ute och ännu roligare att höra dem skrika som kärringar när det blev -20 :lol:

På vilken bataljon ligger du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah, trevligt, då lär du få bekanta dig med Haubits 77B. Den smäller ganska bra ;)

Jag få önska dig all lycka med det militära, men jag lovar dig att du kommer att vara trött på det om några månader.

Och om du stöter på Löjtnant Ottersgård hälsa från Mellberg :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Livet efter studenten ja .. det är ju då allt börjar.

Jag har haft alla möjliga konstiga småjobb (jobbar fortfarande kvar på TNS Gallup med UNDO_2000 och Enemix :D ) och har läst 2 år på universitetet. Och där har jag många år kvar.

Min student var solig, men jag letade i typ en halvtimme efter mina släktingar som hade gått och gömt sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu