Gå till innehåll
Mr Borg

Alias

Rekommenderade inlägg

Någon mer än jag som följer den här serien om dubbelagenten Bristow? Själv har jag sett 1-3 säsongen. Importerade de andra från USA, kan inte vänta på seg Sverige.

Tycker dom lyckas hålla spänningen uppe i de flesta avsnitten. Det är bra att det inte är så förutsägbart heller.

Säsong två är väldigt bra med, en svensk vid namn Lena Olin är med där också!

Bristow jobbar alltså för en organistation som heter SD-6, hon tror att det är en underavdelning för CIA, men så är inte fallet. Hon blir då dubbelagent för CIA för att stoppa SD-6. Hennes far är också inblandad i det hela, men ska ju inte säga för mycket!

Bra serie, ge den en chans om ni inte sett den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En mycket bra serie, som både jag och min fru följer. När kommer den tillbaka på TV4 i höst?

Serien är intensiv och även om Agent Bristow (dottern) är snygg så är det inget som överexploateras. Hon som spelar Bristow är också med i filmen "13 snart 30" som går på bio nu, dock i en helt annan roll.

Serien är som du säger inte alls särskilt förutsägbar, vilket jag gillar. Det är hela tiden svängningar som gör att hela historien tar en oväntad vändning. Inget för de som vill ha en enkel och mysig serie som "Morden i Midsummer", men definitivt något för mig (som faktiskt gillar båda serierna)!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet faktiskt inte när TV4 kommer sända säsong 2. Jag importerade den från USA, kostade 400 kronor med frakt ungefär. Billigt och bra!

Personligen tycker jag den blir mer och mer spännande ju längre in i serien man kommer. Dock kan det kännas ibland att de verkligen går in för att göra serien mer komplicerad än nödvändigt. Samma är det med serien 24.

Skönt att variera sig dock. Ibland vill man ha enkla serier, ibland inte!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alias är definitivt en mycket underhållande serie med bra tempo och intressant handling. Även skådespelarna är mycket bra, speciellt Jennifer Garner, Ron Rifkin och Victor Garber. Väntar spänt på att säsong 2 ska komma på TV4.

Men den tydliga CIA-propagandan blir ibland för jobbig i serien. Det känns inte så trovärdigt att CIA skulle vara "the good guys". Men jag är väl för Michael Moore-präglad. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men den tydliga CIA-propagandan blir ibland för jobbig i serien. Det känns inte så trovärdigt att CIA skulle vara "the good guys". Men jag är väl för Michael Moore-präglad.  :P

Fast i det som synts på TV4 verkar det ju inte som att de bara är "the good guys". Bristow och Bristow försöker ju t.o.m. att hålla undan en del information från vissa på CIA. Jag vet inte vad han heter, men den där kaxiga personen som alltid stöter sig på Bristows kontaktperson inom CIA - han tillhör väl knappast "good guys" om man skall vara strikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En mycket bra serie, som både jag och min fru följer. När kommer den tillbaka på TV4 i höst?

<{POST_SNAPBACK}>

Hittade detta på tv 4.se

Alias komer i TV4 i höst, skälet till att TV4 inte berättar exakt när är framför allt att man inte vill berätta det för konkurerande tv-kanaler som SVT, Kanal 5 och TV3, som då kan motprogrammera.

Jag vet inte vad han heter, men den där kaxiga personen som alltid stöter sig på Bristows kontaktperson inom CIA - han tillhör väl knappast "good guys" om man skall vara strikt?
Jag vet vem du menar men kan inte heller komma på hans namn. ;)

Jag såg säsong 1 när den gick på tv4. Tycker den är väldigt spännande och ser fram emot den andra säsongen med Lena Olin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men den tydliga CIA-propagandan blir ibland för jobbig i serien. Det känns inte så trovärdigt att CIA skulle vara "the good guys". Men jag är väl för Michael Moore-präglad.  :P

Fast i det som synts på TV4 verkar det ju inte som att de bara är "the good guys". Bristow och Bristow försöker ju t.o.m. att hålla undan en del information från vissa på CIA. Jag vet inte vad han heter, men den där kaxiga personen som alltid stöter sig på Bristows kontaktperson inom CIA - han tillhör väl knappast "good guys" om man skall vara strikt?

<{POST_SNAPBACK}>

Men om jag inte minns fel så var han väl egentligen FBI? Sen extraknäckte han ju också för "The Man". ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Menar nog Arvin Sloane då kan jag tänka mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, Arvin Sloan är ju chefen för SD-6. Han har ju ingen aning om att CIA har Sydney som dubbelagent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alias är definitivt en mycket underhållande serie med bra tempo och intressant handling. Även skådespelarna är mycket bra, speciellt Jennifer Garner, Ron Rifkin och Victor Garber. Väntar spänt på att säsong 2 ska komma på TV4.

<{POST_SNAPBACK}>

Ordet GOOD GUYS kanske inte är det första man tänker på när man hör om CIA, men är deras land i fara finnsdet inga gränser för vad dom gör.

...Och du om du frågar mig är Moore någon som tror sig veta något, och tror sig göra världens bästa. Men sanningen är att han gör folk arga,och då kvittar det om du är för eller emot honom, det är folk som honom som gjorde första världskriget möjligt. Bara för att en kille trodde att han gjorde det rätta genom att döda två människor började världen kriga... :vulcan: :vulcan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Serien är intensiv och även om Agent Bristow (dottern) är snygg så är det inget som överexploateras. Hon som spelar Bristow är också med i filmen "13 snart 30" som går på bio nu, dock i en helt annan roll.

Jennifer Garner som också spelade "Elektra" i "Daredevil" kommer även att spela "Elektra" i en alldeles egen film. Denna film är planerad att ha premiär den 14:e Januari 2005.

main.jpg

Jennifer Garner som "Elektra"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men den tydliga CIA-propagandan blir ibland för jobbig i serien. Det känns inte s?? trovärdigt att CIA skulle vara "the good guys". Men jag är väl för Michael Moore-präglad.  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Ordet GOOD GUYS kanske inte är det första man tänker på när man hör om CIA, men är deras land i fara finnsdet inga gränser för vad dom gör.

...Och du om du frågar mig är Moore någon som tror sig veta något, och tror sig göra världens bästa. Men sanningen är att han gör folk arga,och då kvittar det om du är för eller emot honom, det är folk som honom som gjorde första världskriget möjligt. Bara för att en kille trodde att han gjorde det rätta genom att döda två människor började världen kriga... :vulcan: :vulcan:

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså... Good/bad guy är ett väldigt kliccéartat uttryck... Finns det ens något sådant, som existerar utanför kulturella gränser?

"sometimes nice people have to do bad things to bad people, to prevent bad people to do bad things to nice people"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu på tisdag den 26 oktober är det säsongsstart för Alias klockan 2235 på TV4.

Om någon är intresserad... Jag är...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade faktiskt på avsnittet igår, får tacka min sambo för det, hon påminde mig. Jag hade lite svårt för att förstå hela handlingen, jag har inte sett säsong ett. Dessutom var jag lite väck i huvudet, tänkte på min usla dator som strulade. Och med en sådan flicka i huvudrollen så är det inte lätt att koncentrera sig på handlingen, datorstrul eller ej...

Men jag antar att den var rätt bra. :rolleyes:

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Namnet ''APO'' är i verkligheten namnet på den kurdisk/turkiska motståndsrörelsen. (bäst att påpeka det först)

Jag har slutat se på alias för att jag är rent trött på den.

av vissa anledningar:

1) I ett avsnitt av säsong 1 påstår Syd att hon har utbildats i åtta månader, vilket gör det hela löjtligt. Hon verkar tala alla språk som finns, behärskar alla komsporter och är bäst på allt. allt detta kan man inte lära sig på bara åtta månader.

2) dom påstår att CIA och USA inte håller på med tortyr. i vilken fantasi lever manusförfattarna?

3) Syd springer runt för mycket i underkläderna och i bikini. försökte räkna ut hur många gånger genom seriens gång hon varit klädd så, men eftersom prologen (eller vad det nu heter) till varje avsnitt av säsong 2 hade med ett klipp av henne i just bikini, så jag tappade räkningen. personligen är jag mer elller mindre feminist, men jag kan direkt säga att den kvinnan som säger att Sydney Bristow är hennes idol lyssnar jag inte på för jag finner att hon inte har något av värde för mig att lyssna på.

Sydney är bara en ny Nancy Drew om ni frågar mig. Hon räddas ju alltid av killarna och hon lever i en påhittad glamourös värld (för att inte tala om en värld där n-ordet aldrig verkar nämnas, tro mig ta in 200 pers från gatan och visa dom en bild på en svart kille och be dom beskriva bilden så säger minst en person det ordet som en beskrivning).

Värst av allt ogillar jag pilotavsnittet. Det där med att Syndey finner ett behov av att avslöja sig som spion är för mig ett bevis på hennes mentala svaghet.

Övrigt ogillar jag att dom pekar ut resten av världen som skurkar och dom verkar tro att CIA är hjältar som kan gå runt och säga till folk att dom tillhör CIA. Nästan allt verkar handla om rambaldi. det är ju bara rambali, rambaldi i varje avsnitt.

Jag vet inte var dom fått tag på deras research, men en sak är klar dom vet inget om spioneri, men har verkligen livlig fantasi. ;) ;) ;)

Redigerad av speck

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alias har lika mycket spionkunskaper som Bond. Det här handlar om ren och skär actionunderhållning inte om att gestalta någon verklighet. Personligen finner jag det skönt att slippa realiten i denna serie, personligen ser jag denna serie faktiskt som en SF-serie - framför allt när Rembaldi grejerna dominerade. En serie med no brain no pain, dvs en alldelses undrbar liten pärla, ungefär som en bal på slottet - dvs en saga.

Dessutom är den ganska intressant i sin struktur, men det tar jag någon annan gång.

Redigerad av Kai Dukat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag följer också Alias. Väntar spänt på att min sambo skall köpa hem säsong fyra. Utöver av det är en bra och underhållande serie finns det lite trevligt ögongodis för oss damer... :D (Michael Vartan, David Anders och Bradley Cooper). Det finns alltså ingen anledning att inte följa Alias.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu