EoNeel Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Jag var på WCT's miniträff i lördags och såg piloten till Odyssey5 och blev positivt överaskad. Nu undrar jag om det är några fler som tycker om serien, och som vet hur många delar den är på, om det finns några boxar med den mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Jag var inte på minitreffen och vet ingenting om denna serie. Kan någon berätta lite vad den handlar om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Jag var inte på minitreffen och vet ingenting om denna serie. Kan någon berätta lite vad den handlar om? <{POST_SNAPBACK}> I pilotavsnittet är det en grupp astronauter som cirkulerar runt jorden i en rymdfärja, och helt plötsligt så försvinner hela planeten i ett moln av damm typ. Då dyker det upp en skum utomjording som säger att hans planet blev förstörd på samma sätt. Sagda utomjrdning skickar astronauterna 5 år tillbaka i tiden, för att de skall försöka hindra att jorden förstörs, ngt som tydligen skulle berott (eller kommer att bero, beeroende på hur man ser det ;)) på att ngn på planenten avsiktligt förstörde den. Personligen tyckte jag att den verkade lite rörig, och inte så värst SF-ig, men å andra sidan är det ju svårt att säga efter endast ett avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsk Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Hittade nedanstående sida på TV Tome: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowM...0858/Odyssey_5/ Verkar ju inte blivit en alltför populär serie eftersom det inte ens visades en hel säsong. Den startade i Juni 2002 och slutade i september samma år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 1, 2004 Author Report Share Posted September 1, 2004 Tråkigt att höra att serien är nedlagd. Jag gillade piloten och tycke det verkade lovande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Jodå. Serien var rätt populär, men den lades ner av Showtime ändå. Samma fenomen hände också JMS Jeremiah, vilken också visades på Showtime. Mycket bra serie, imho. Ett av de bästa avsnitten i serien är rätt Star Trek-inspirerat för övrigt: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/Guide...58/epid-186209/ Skaparen av serien (Manny Coto) joinade för övrigt Enterprise-staben under säsong 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 8, 2004 Author Report Share Posted November 8, 2004 Jodå. Serien var rätt populär, men den lades ner av Showtime ändå. Samma fenomen hände också JMS Jeremiah, vilken också visades på Showtime. Mycket bra serie, imho. Ett av de bästa avsnitten i serien är rätt Star Trek-inspirerat för övrigt: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/Guide...58/epid-186209/ Skaparen av serien (Manny Coto) joinade för övrigt Enterprise-staben under säsong 3. <{POST_SNAPBACK}> Har du sett vidare på serien? Är den bra i fortsättningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 26, 2005 Author Report Share Posted April 26, 2005 Har nu sett till avsnitt tre och måste säga att jag är lite besviken. Piloten var så lovande och nu är det lite för mkt Arkiv X över det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 är det nån mer än jag som har sett hela serien? gillade den rätt bra men man kan asså inte sluta en serie så. det bara slutar när det e som mest spännade! å man blir helt chockad att det e slut. man väntar sig lixom ett fortsättning följer. men nej nej.... eller ha ja missat nått??? e fossil ett dubbel avsnitt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted February 22, 2008 Report Share Posted February 22, 2008 (edited) Hej Grabben uppmanade mig att köpa en säsong av Odyssey 5 med bl a Peter Weller. (han som spelade Robocop) Måste säga efter att ha sett det första avsnittet så verkar det mycket intressant. Nån som har sett serien? (Starblind, jag har slagit ihop ditt ämne med detta redan befintliga /Jocke) Edited February 22, 2008 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted February 22, 2008 Report Share Posted February 22, 2008 Tack Jocke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted February 23, 2008 Report Share Posted February 23, 2008 (edited) Nu har jag sett dom 5 första avsnitten och håller med om att det är lite Arkiv X över det hela, men ser fran emot att få se resten av serien Edited February 23, 2008 by Starblind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts