Jump to content

Fedcon XIV

Karemina

Recommended Posts

Läste att John de Lancie sk dit och även Leonard Nimoy.

Nu hörde jag nyss (på Beam me up Scotty...One Last time) att han (Nimoy) var väldigt kylig mot fans så även om jag kanske skulle vilja träffa honom vet jag inte om jag har lust. Ngn träffat honom?

Hur brukar dessa Fedcon vara??????? Ngn som vet?

Men, jag kan ingen tyska... hur ska man klara sig.

Edited by Karemina

Läste att John de Lancie sk dit och även Leonard Nimoy.

Nu hörde jag nyss (på Beam me up Scotty...One Last time) att han (Nimoy) var väldigt kylig mot fans så även om jag kanske skulle vilja träffa honom vet jag inte om jag har lust. Ngn träffat honom?

Ngn många har har träffat honom??

Hur brukar dessa Fedcon vara????????????? Ngn som vet?

Men, jag kan ingen tyska... hur ska man klara sig.

<{POST_SNAPBACK}>

Fedcon är en mycket större kongress än Swecon. Där finns det ungefär 2000 eller 3000 fans. Skådespelarna har inte tid för att prata med fans. De måste sitta in det stora congress-rummet i flera timmar varje dag och signera, eftersom alla fans vill ha en autograf. Och så kan du få bara en autograf per skådespelare.

Det är inte alla skådespelare som signerar - Nimoy förmodligen inte ska signera. Shatner signerade inte när han var där. Så du vill se honom bara när han är på scenen.

Angående ditt problem med det tyska språket - du kan tala engelska där som jag gjorde på Swecon.

;)

• 1 month later...

Länken till Fedcon XIV. Den äger rum den 6-8 maj 2005. Planerade gäster (intressanta för oss trekkers) är i nuläget:

Leonard Nimoy - Spock

James Darren - Vic Fontaine

Andrew Robinson - Garak

John de Lancie - Q

Richard Arnold - Star Trek Research Consultant (TNG)

Som vanligt är det för dyrt för mig, om man fann något billigt sätt att ta sig dit och bo skulle det vara mycket intressant. Jag har annars hört att just Fedcon kanske upplevs som för stort och därmed opersonligt och stressigt. Vad säger ni andra om det?

det tror jag nog... man alltid slöser för mycket pengar på ett konventet... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket brukar det kosta för att gå på en sådan konvent? (Ungefär..?)

Jag funderar på att gå på en Star Trek konvent i framtiden.:)

Problemet är att veta hur mycket det kommer att kosta.. :klingon:

det tror jag nog... man alltid slöser för mycket pengar på ett konventet... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket brukar det kosta för att gå på en sådan konvent? (Ungefär..?)

Jag funderar på att gå på en Star Trek konvent i framtiden.:)

Problemet är att veta hur mycket det kommer att kosta.. :klingon:

<{POST_SNAPBACK}>

De har olika sorter biljetter på FedCon nu: om du har en VIP-biljet, så ska du sitta längst fram och få autografer av 3 eller 4 skådespelare, en sådan biljet är naturligtvis dyrare än en normal biljet. Men det finns också mycket billiga biljetter. Om du har en av dem, sitter du på balkongen och du får inga autografer.

Det här systemet är nyt. I år, när jag var där, fanns det bara VIP-biljetter och normala biljetter. Därför vet jag inte, vad billigaste biljetter kostar.

Men man behöver också betala resan och hotellet, ... och det är mycket opersonligt. Jag föredrar mindre konvent, t. ex. Swecon.

• 3 weeks later...
  • Create New...