Jump to content

2 versioner??

Turambar

Recommended Posts

Har en fråga som jag har grubblat över ett tag.

Finns det två verisioner av Star Trek VI The Undiscoverd Country??

Jag e nämligen nästan säker på att jag har sett en svart vit, fast den som var på 5:an var i färg.

En annan sak ochså, När "klingonen" försöker sjuta ner nån i slutet av filmen (då kirk och co. kommer till den hemliga platsen för fredsdiskussionerna) så kommer dom fram till att det är en människa, inte en klingon, något som jag också saknar i den som sändes på 5:an

Har en fråga som jag har grubblat över ett tag.

Finns det två verisioner av Star Trek IV The Undiscoverd Country??

Jag e nämligen nästan säker på att jag har sett en svart vit, fast den som var på 5:an var i färg.

En annan sak ochså, När "klingonen" försöker sjuta ner nån i slutet av filmen (då kirk och co. kommer till den hemliga platsen för fredsdiskussionerna) så kommer dom fram till att det är en människa, inte en klingon, något som jag också saknar i den som sändes på 5:an

Vet inte om det kanske kan finnas en DVD utgåva som har två versioner, men det tror jag nog inte.

Det finns mycket väl 2 versioner av UDC. Bioversionen och Videoversionen. I videoversionen (vilken jag har sett) ser man att mördaren är en människa, men inte i bio versionen. Varför vet jag inte.

det  var bättre när man såg att "klingonen" var en människa, det märktes att det var fler än en människa som var med i "rörelsen", som inte ville ha fred....

• 2 weeks later...
  • Create New...