Turambar Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Har en fråga som jag har grubblat över ett tag. Finns det två verisioner av Star Trek VI The Undiscoverd Country?? Jag e nämligen nästan säker på att jag har sett en svart vit, fast den som var på 5:an var i färg. En annan sak ochså, När "klingonen" försöker sjuta ner nån i slutet av filmen (då kirk och co. kommer till den hemliga platsen för fredsdiskussionerna) så kommer dom fram till att det är en människa, inte en klingon, något som jag också saknar i den som sändes på 5:an Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Nej, inte vad jag vet och en svart-vit version finns inte, om du inte har stängt av färgen på din tv ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Har en fråga som jag har grubblat över ett tag. Finns det två verisioner av Star Trek IV The Undiscoverd Country?? Jag e nämligen nästan säker på att jag har sett en svart vit, fast den som var på 5:an var i färg. En annan sak ochså, När "klingonen" försöker sjuta ner nån i slutet av filmen (då kirk och co. kommer till den hemliga platsen för fredsdiskussionerna) så kommer dom fram till att det är en människa, inte en klingon, något som jag också saknar i den som sändes på 5:an Vet inte om det kanske kan finnas en DVD utgåva som har två versioner, men det tror jag nog inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Det finns mycket väl 2 versioner av UDC. Bioversionen och Videoversionen. I videoversionen (vilken jag har sett) ser man att mördaren är en människa, men inte i bio versionen. Varför vet jag inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 det är sant att det är olika har ni sätt att det är han som spelar odo som är mördaren i videoV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 10, 2002 Report Share Posted August 10, 2002 Japp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted August 11, 2002 Author Report Share Posted August 11, 2002 Det finns mycket väl 2 versioner av UDC. Bioversionen och Videoversionen. I videoversionen (vilken jag har sett) ser man att mördaren är en människa, men inte i bio versionen. Varför vet jag inte. det var bättre när man såg att "klingonen" var en människa, det märktes att det var fler än en människa som var med i "rörelsen", som inte ville ha fred.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Tänkte bara säga att The undiscovered country är den sjätte ST-filmen (alltså VI, inte IV, som betyder fyra) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Jaså? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted August 23, 2002 Author Report Share Posted August 23, 2002 Tänkte bara säga att The undiscovered country är den sjätte ST-filmen (alltså VI, inte IV, som betyder fyra) jag kom på att jag hade skrivit fel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts