Jump to content

Battlestar Galactica

OnO

Recommended Posts

Titta här vilken vacker box :) 7 discar 24 x 45 minuter!

http://www.tradera.com/auction/aid_8389893

Är det någon som sett denna serie från 1978-79? Är den bra?

Det finns även en långfilm med samma rollbesättning från 1978 (ingår ej i boxen)

Dessutom finns visst också en nyinspelad miniserie från 2003 och en kommande tv-serie på gång.

Här är allt som har med detta att göra: http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20...tar%20galactica

• Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I LOVE BATTLESTAR GALATICA!!

När biofilmen kom sa man att den skulle slå ut Star Wars. Jag gillar filmen, sett den flera gånger. Jag har en underbart tecknad serie med BG. Jag har inte sett mini-serien, men skulle hemskt gärna vilja se den. :)

Du skriver att du gillar filmen. Men har du sett serien från 78-79 också? Anser du då att det är ett bra köp?

• 2 weeks later...

Jag undrar om någon har sett den nyproducerade Battlestar Galactica 4 timmars miniserie, som hade premiär förra året? Nu har den följts upp som en serie (första säsong kommer att innehålla 13 episoder) som hade premiär för 2 veckor sedan på Sky One i Storbrittanien.

mvh

Edited by Quinn

• 2 weeks later...
Jag har precis fått låna piloten till tv-serien av min SW-kompis. Vad jag förstår så är det ett dubbelavsnitt!?

Hur som, det skall bli kul att se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Gamla serien (1980)? Miniserien (2003)? eller Nya Serien (2004)?

Edited by OnO

Jag har precis fått låna piloten till tv-serien av min SW-kompis. Vad jag förstår så är det ett dubbelavsnitt!?

Hur som, det skall bli kul att se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Gamla serien (1980)? Miniserien (2003)? eller Nya Serien (2004)?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att det är den från -03.

Yes! Det var den från -03 och jag måste säga, VILKEN RULLE! Det var piloten, ett dubbelavsnitt. Satt hela kvällen, åt kladdkaka, och tittade på BG. Den var så välgjord och klyschfri, helt enkelt mkt bra sci-fi. Jag tyckte det var biokvalitet.

Det blir fem

:alien::alien::alien::alien::alien: av fem möjliga.

• 4 months later...

Jag har just sett miniserien (2003) och alla avsnitt som hittils finns av nya serien (2004). Jag måste bara säga att serien är fantastisk :) suttit timmtals i sträck och tittat och har verkligen fastnat för serien och längtar verkligen tills dom nya avsnitten kommer :)

Jag gjorde missen att se dom 13 avsnitterna innan jag såg filmen, så var lite rörigt i början men man fick ett begrepp om allt efter en stund :)

Edited by Lieutenet Lind

Jag har just sett miniserien (2003) och alla avsnitt som hittils finns av nya serien (2004). Jag måste bara säga att serien är fantastisk :) suttit timmtals i sträck och tittat och har verkligen fastnat för serien och längtar verkligen tills dom nya avsnitten kommer :)

Jag gjorde missen att se dom 13 avsnitterna innan jag såg filmen, så var lite rörigt i början men man fick ett begrepp om allt efter en stund :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du alltså hittat boxen? Jag var och kolla på sci-fi bokhandeln, men de har ju bara piloten (och den har jag redan). Om du har boxen, vad fick du ge för den?

Har du alltså hittat boxen? Jag var och kolla på sci-fi bokhandeln, men de har ju bara piloten (och den har jag redan). Om du har boxen, vad fick du ge för den?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte för att du frågade mig, men jag råkade få tag på två stycken för 570:-, vill du köpa loss den ena av mig? Portot är 55:-. Hör av dig via PM. Är inte du intresserad, så kan andra också höra av sig via PM.

Då jag tyckte att piloten var lysande så undrar jag om serien håller samma kvalitet? Det måste ju ha kostat skjortan att göra denna serie.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag personligen tycker att serien håller samma kvalite och är inte det minsta besviken med den. :)

Hoppas bara att den fortsätter hålla den här kvaliten i framtiden :)

Håller med Bradis_Mamma om att Starbuck är cool men ajg tycker även Apollo är en av dom bästa karaktärerna. :)

Har sett miniserien idag, tyckte den var väldigt bra. Såg också första avsnittet av serien, ska se resten också.

Säsong 1 finns att köpa på discshop.se, men det var rätt så dyrt, 695kr för bara 13 avsnitt. Tur att play.com finns då, lite billigare: för 469 (£34.99)

Men det är ändå något speciellt med spelet mellan 6 och Gaius..

För att inte tala om Boomer (1 och 2) då....

Längtar att få se vad som händer i säsong två!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har ju inte jag sett säsong ett, utan bara piloten och älskar den. Men vet man att det kommer en säsong två?

Det skall också finnas böcker med denna nya serie, nån som känner till detta?

Jösses bananer! Har nu fått boxen med säsong 1 och jag måste säga att detta är ibland det bästa jag sett i sci-fi väg. Vilken kvalitet!

Jag fick boxen igår, men har redan sett 6 avsnitt. BG är nog också den råaste sci-fi serie jag sett.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En tortyr scen av en cylon var kanske i det grövsta laget och på vilket sätt de gjorde sig av med honom, NO MERCY!

Har nu sett hela säsong ett och upplever att jag måste få ge utlopp för min glädje över denna mkt välgjorda serie. Jag har suttit som en fluga i ett flugpapper framför denna serie och bara gapat över rymdstrider och planetscenarior.

Klipphängaren i sista avsnittet var så överaskande och iskallt att man tappar hakan. Ser nu fram mot nästa säsong med hjärtklappning. :w00t: