OnO Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Titta här vilken vacker box 7 discar 24 x 45 minuter! http://www.tradera.com/auction/aid_8389893 Är det någon som sett denna serie från 1978-79? Är den bra? Det finns även en långfilm med samma rollbesättning från 1978 (ingår ej i boxen) Dessutom finns visst också en nyinspelad miniserie från 2003 och en kommande tv-serie på gång. Här är allt som har med detta att göra: http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20...tar%20galactica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 I LOVE BATTLESTAR GALATICA!! När biofilmen kom sa man att den skulle slå ut Star Wars. Jag gillar filmen, sett den flera gånger. Jag har en underbart tecknad serie med BG. Jag har inte sett mini-serien, men skulle hemskt gärna vilja se den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 15, 2004 Author Report Share Posted October 15, 2004 I LOVE BATTLESTAR GALATICA!! När biofilmen kom sa man att den skulle slå ut Star Wars. Jag gillar filmen, sett den flera gånger. Jag har en underbart tecknad serie med BG. Jag har inte sett mini-serien, men skulle hemskt gärna vilja se den. Du skriver att du gillar filmen. Men har du sett serien från 78-79 också? Anser du då att det är ett bra köp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 18, 2004 Report Share Posted October 18, 2004 Jag har inte sett serien från 78-79, men den är säkert underhållande. När det gäller biofilmen så älskar skeppet de åker runt i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quinn Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 (edited) Jag undrar om någon har sett den nyproducerade Battlestar Galactica 4 timmars miniserie, som hade premiär förra året? Nu har den följts upp som en serie (första säsong kommer att innehålla 13 episoder) som hade premiär för 2 veckor sedan på Sky One i Storbrittanien. mvh Edited October 27, 2004 by Quinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Jag såg första avsnittet och nej, jag gillade det verkligen inte. Det var mycket rörigt. Måste man ha sett det tidigare för att hänga med? Det verkar så, IMM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quinn Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Nja, det ser ut som att du inte sett miniserie, för den förklarar en del. Jag kan tänka mig att det ser ut rätt så rörigt om man inte sett den först innan episod 1. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 Jag har precis fått låna piloten till tv-serien av min SW-kompis. Vad jag förstår så är det ett dubbelavsnitt!? Hur som, det skall bli kul att se den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 8, 2004 Author Report Share Posted November 8, 2004 (edited) Jag har precis fått låna piloten till tv-serien av min SW-kompis. Vad jag förstår så är det ett dubbelavsnitt!? Hur som, det skall bli kul att se den. <{POST_SNAPBACK}> Gamla serien (1980)? Miniserien (2003)? eller Nya Serien (2004)? Edited November 8, 2004 by OnO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 Jag har precis fått låna piloten till tv-serien av min SW-kompis. Vad jag förstår så är det ett dubbelavsnitt!? Hur som, det skall bli kul att se den. <{POST_SNAPBACK}> Gamla serien (1980)? Miniserien (2003)? eller Nya Serien (2004)? <{POST_SNAPBACK}> Jag tror att det är den från -03. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 Yes! Det var den från -03 och jag måste säga, VILKEN RULLE! Det var piloten, ett dubbelavsnitt. Satt hela kvällen, åt kladdkaka, och tittade på BG. Den var så välgjord och klyschfri, helt enkelt mkt bra sci-fi. Jag tyckte det var biokvalitet. Det blir fem av fem möjliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 (edited) Jag har just sett miniserien (2003) och alla avsnitt som hittils finns av nya serien (2004). Jag måste bara säga att serien är fantastisk suttit timmtals i sträck och tittat och har verkligen fastnat för serien och längtar verkligen tills dom nya avsnitten kommer Jag gjorde missen att se dom 13 avsnitterna innan jag såg filmen, så var lite rörigt i början men man fick ett begrepp om allt efter en stund Edited April 3, 2005 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Jag har just sett miniserien (2003) och alla avsnitt som hittils finns av nya serien (2004). Jag måste bara säga att serien är fantastisk suttit timmtals i sträck och tittat och har verkligen fastnat för serien och längtar verkligen tills dom nya avsnitten kommer Jag gjorde missen att se dom 13 avsnitterna innan jag såg filmen, så var lite rörigt i början men man fick ett begrepp om allt efter en stund <{POST_SNAPBACK}> Har du alltså hittat boxen? Jag var och kolla på sci-fi bokhandeln, men de har ju bara piloten (och den har jag redan). Om du har boxen, vad fick du ge för den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Har du alltså hittat boxen? Jag var och kolla på sci-fi bokhandeln, men de har ju bara piloten (och den har jag redan). Om du har boxen, vad fick du ge för den? <{POST_SNAPBACK}> Inte för att du frågade mig, men jag råkade få tag på två stycken för 570:-, vill du köpa loss den ena av mig? Portot är 55:-. Hör av dig via PM. Är inte du intresserad, så kan andra också höra av sig via PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 (edited) Jupp... tror att de har säsong ett på sf-bokhandeln nu..... riktigt bra serie... längtar till säsong två... Favoritkaraktär? Gaius och Number six har ett riktigt snyggt samspel men Starbuck är cool med... Edited April 4, 2005 by Bradis_Mamma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Då jag tyckte att piloten var lysande så undrar jag om serien håller samma kvalitet? Det måste ju ha kostat skjortan att göra denna serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Då jag tyckte att piloten var lysande så undrar jag om serien håller samma kvalitet? Det måste ju ha kostat skjortan att göra denna serie. <{POST_SNAPBACK}> Jag personligen tycker att serien håller samma kvalite och är inte det minsta besviken med den. Hoppas bara att den fortsätter hålla den här kvaliten i framtiden Håller med Bradis_Mamma om att Starbuck är cool men ajg tycker även Apollo är en av dom bästa karaktärerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 6, 2005 Report Share Posted April 6, 2005 Har sett miniserien idag, tyckte den var väldigt bra. Såg också första avsnittet av serien, ska se resten också. Säsong 1 finns att köpa på discshop.se, men det var rätt så dyrt, 695kr för bara 13 avsnitt. Tur att play.com finns då, lite billigare: för 469 (£34.99) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 Men det är ändå något speciellt med spelet mellan 6 och Gaius.. För att inte tala om Boomer (1 och 2) då.... Längtar att få se vad som händer i säsong två!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 Men det är ändå något speciellt med spelet mellan 6 och Gaius.. För att inte tala om Boomer (1 och 2) då.... Längtar att få se vad som händer i säsong två!!! <{POST_SNAPBACK}> Nu har ju inte jag sett säsong ett, utan bara piloten och älskar den. Men vet man att det kommer en säsong två? Det skall också finnas böcker med denna nya serie, nån som känner till detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 (edited) Nu har ju inte jag sett säsong ett, utan bara piloten och älskar den. Men vet man att det kommer en säsong två? <{POST_SNAPBACK}>ja, i sommar kommer s2. här 20 avsnitt är det visst. 10 i sommar, 10 i januari Edited April 7, 2005 by Aliline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 Vet inget om böcker för den nya serien... tror att det finns några romaner baserade på den gamla. Säsong två är bekräftad... tror att den skulle bli på 19 eller 22 avsnitt... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 11, 2005 Report Share Posted April 11, 2005 Jag har beställt säsong 1 nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Jösses bananer! Har nu fått boxen med säsong 1 och jag måste säga att detta är ibland det bästa jag sett i sci-fi väg. Vilken kvalitet! Jag fick boxen igår, men har redan sett 6 avsnitt. BG är nog också den råaste sci-fi serie jag sett. SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En tortyr scen av en cylon var kanske i det grövsta laget och på vilket sätt de gjorde sig av med honom, NO MERCY! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 Har nu sett hela säsong ett och upplever att jag måste få ge utlopp för min glädje över denna mkt välgjorda serie. Jag har suttit som en fluga i ett flugpapper framför denna serie och bara gapat över rymdstrider och planetscenarior. Klipphängaren i sista avsnittet var så överaskande och iskallt att man tappar hakan. Ser nu fram mot nästa säsong med hjärtklappning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts