Jump to content
Sign in to follow this  
OnO

Battlestar Galactica

Recommended Posts

Tack RomulanStar! Visste inte om den sidan.

En annan fråga: Är den amerikanska versionen av säsong 1 bättre än den europeiska?

På vilket sätt bättre, menar du?

Hm.. dumt formulerat av mig. Har den annorlunda extramaterial eller samma som här?

Trolsk skrev:

Hm.. dumt formulerat av mig. Har den annorlunda extramaterial eller samma som här?

Jag vet faktiskt inte. Jag mer eller mindre chansade när jag beställde säsong ett. Den dyker upp om ett par dagar. Jag kan ge dig en recension då :)

Apollon skapade sina barn och de hade en speciell förhållande till sin fader. Precis så här i serien Människan skaparen ser inte längre sin kraft och därmed blir sökandet av det gudomliga sökandet efter människan vilket visar sig både i den ”yttre” handlingen (sökandet efter jorden) och den ”inre” dvs inne i hjärnan på vår älskade läkare.

Kan du ta om 2:a meningen i texten, på svenska tack;) Kai, den funkar helt enkelt inte, meningen alltså.

Gällande problemet med säsong 3 – jag garderar mig kan bli 4:an – är att varje serie behöver en fokusflytt runt denna tid för att kunna överleva. TNG fick Family, DS9 fick Worf, VOY fick Seven. Många gånger planteras dessa förändringar redan i säsong 2 för att publiken inte ska bli helt ”lurade”. Moore har dock som sagt inte fokus på intrigen utan lägger all kraft på känslan och detta kommer att skapa problem för den mer eller mindre obligatoriska fokusflytten.

Alla producenter måste ha något äss i skjortärmen. Annars blir allt likadant, enformigt och till slut totalt ointressant. Vi får väl hoppas att Moore och Eick har hittat på något riktigt bra. Men du och jag är klart inte överens om ässen i ST. TNG: Borg, DS9: Dominion (Worf var överflödig tycker jag, vad 17 hade han egentligen för uppgift på DS9?), VOY: Borg igen, det tycktes ju funka på TNG, tyvärr blev det rätt söndertjatat så man tog till 8472 men man nådde inte riktigt fram till publiken. Misstolka mig rätt här, personligen jag uppskattade Family och de mindre actionladdade avsnitten mer än borgerna, men focusflytten var mot borgerna.

Tack RomulanStar! Visste inte om den sidan.

En annan fråga: Är den amerikanska versionen av säsong 1 bättre än den europeiska?

På vilket sätt bättre, menar du?

Den amerikanska är bättre. Jag har lånat kompisens europeiska innan jag köpte den amerikanska utgåvan och skillnaden ligger i att den amerikanska har med miniserien+säs 1 av serien+mer extramatrial. Den europeiska har bara med säs 1 av serien och mindre godis än den amerikanska.

RoLaren skrev:

Den amerikanska är bättre. Jag har lånat kompisens europeiska innan jag köpte den amerikanska utgåvan och skillnaden ligger i att den amerikanska har med miniserien+säs 1 av serien+mer extramatrial. Den europeiska har bara med säs 1 av serien och mindre godis än den amerikanska.

Vilken tur att jag köpt den amerkanska då :D

Kan du ta om 2:a meningen i texten, på svenska tack;) Kai, den funkar helt enkelt inte, meningen alltså.

Apollon skapade sina barn och de hade en speciell förhållande till sin fader. Precis som här i serien, Människan - skaparen - ser inte längre sin kraft och därmed blir sökandet av det gudomliga sökandet efter människan. Vilket visar sig både i den ”yttre” handlingen (sökandet efter jorden) och den ”inre” dvs inne i hjärnan på vår älskade läkare.

Den är fortfarande lika oförståelig, Kai. Kan du skriva på ren svenska nästa gång. Det är inte helt tydligt vad du syftar på. Det verkar mest som om du svamlar på utan att veta exakt hur det ligger till. Inget illa menat.

Jag såg just 2x11 Resurection ship part 1...

SHIT vilken cliffhanger.... alla som säger att serien har tappat sin gnista kan gå och.......

Längtar som en galning på uppföljaren!!!

Nån annan som sett det senaste avsnittet av den just nu hetaste TV-serien?

Den är fortfarande lika oförståelig, Kai. Kan du skriva på ren svenska nästa gång. Det är inte helt tydligt vad du syftar på. Det verkar mest som om du svamlar på utan att veta exakt hur det ligger till. Inget illa menat.

Ursäkta mig men jag trodde att du hade sett serien och fattat det där med "cyklonerna" :rodna: Men i sådana fall får jag väll hänvisa till Ingmar Stenmarks mest kända citat ;)

SHIT vilken cliffhanger.... alla som säger att serien har tappat sin gnista kan gå och.......

Kan inte annat än att hålla med dig! En av mycket få serier som verkligen är så spännande att jag jag nästan kryper ur skinnet!

Blir mycket spännande att se hur det ska gå. Kommer Starbuck att göra som Adama ber henne eller kommer Cain få som hon vill och avsätta Adama??? Vill veta nu!!!

Kan inte annat än att hålla med dig! En av mycket få serier som verkligen är så spännande att jag jag nästan kryper ur skinnet!

Blir mycket spännande att se hur det ska gå. Kommer Starbuck att göra som Adama ber henne eller kommer Cain få som hon vill och avsätta Adama??? Vill veta nu!!!

Yay.. jag är inte ensam svensk om att ha sett det :D

Tyvärr är jag lite rädd att det bara kan sluta på ett sätt.. Adama och Starbuck är regulars medan Cain är en gästkaraktär... jag tror inte heller att Battlestar Pegasus kommer att överleva i så många avsnitt till (tänk om Kapten Ransom hade besegrat Janeway och serien hade handlat om Equinox istället... inte jättetroligt asså

:)

Tyvärr är jag lite rädd att det bara kan sluta på ett sätt.. Adama och Starbuck är regulars medan Cain är en gästkaraktär... jag tror inte heller att Battlestar Pegasus kommer att överleva i så många avsnitt till (tänk om Kapten Ransom hade besegrat Janeway och serien hade handlat om Equinox istället... inte jättetroligt asså

:)

Sant, men man vet aldrig... BSG känns ändå inte helt lika förutsägbar som ST. Men Adama och Galactica blir säkert segrande, men det betyder förvisso inte att Starbuck väljer att följa hans order. Något oväntat kan inträffa och Cain kan säkert ställa till stor skada innan hon ger upp. Hon känns som den typen!

Visst är det en alldeles underbar serie! :wub: Behövde en ny bra serie att följa sedan ENT och Firefly lades ner.

Ursäkta mig men jag trodde att du hade sett serien och fattat det där med "cyklonerna" :rodna: Men i sådana fall får jag väll hänvisa till Ingmar Stenmarks mest kända citat ;)

Var inte dryg nu! Du har tolkat serien på ditt sätt, vilket inte är helt uppenbart för mig. Så, än en gång ber jag utnyttja dina kunskaper i svenska och förklara hur du menar.

Sant, men man vet aldrig... BSG känns ändå inte helt lika förutsägbar som ST. Men Adama och Galactica blir säkert segrande, men det betyder förvisso inte att Starbuck väljer att följa hans order. Något oväntat kan inträffa och Cain kan säkert ställa till stor skada innan hon ger upp. Hon känns som den typen!

Visst är det en alldeles underbar serie! :wub: Behövde en ny bra serie att följa sedan ENT och Firefly lades ner.

Jag säger bara Resurrection Ship part II.. WOW!!!

Jag kan hålla med Kai att man kan börja undra hur en serie på den här nivån ska kunna hålla sig intressant och trovärdig säsong efter säsong då varje avsnitt (till skillnad från t.ex Star Trek, Buffy och Stargate) verkligen för handlingen frammåt (med nåora få undantag).

Vad hände egentligen med Six? Finns det inga kopplingar mellan den six som sitter (satt?) i Gaius huvud och den han träffade på Pegasus (Gina?)...

Kommer Apollo någonsin att få någon intressant story? Jag kan inte hjälpa att tycka att han är bäst som en liten sidekick till Starbuck... vad kommer att hända och ska inte presidenten dö snart? Gaaah.. längtar redan till nästa avsnitt!!!

Edited by Bradis_Mamma

Battlestar Glactica är nog den bäst Sci-Fi serien som finns´, fylld me action och dram som går djup in i hjärtat

Jag måste hålla med till 100 000 %. Nu har jag sett om hela säsong ett på raken och den bara växer för var gång. Väntar bara på att säsong två skall dimpa ner i lådan...

Nu har jag även sett avsnitt 2x13....

Serien bara fortsätter helt sjukt bra... jag är visserligen lite besviken på att de hittade en medicinsk/teknisk lösning för att ha kvar Laura i serien men det hade inte varit BSG utan henne och när de nu lyckas koppla det till Cylonbarnet så får vi väl godta det.

Undrar om det där blodet gör henne själv till någon slags halvcylon.

F??r övrigt fortsätter spelet mellan Gaius och Six att imponera på mig... just nu vekrar ju båda Sixarna vara på samma sida.... vi får se hur länge det håller... GAH vilken underbar serie!!!!

Battlestar Glactica är nog den bäst Sci-Fi serien som finns´, fylld me action och dram som går djup in i hjärtat

Jag måste hålla med till 100 000 %. Nu har jag sett om hela säsong ett på raken och den bara växer för var gång. Väntar bara på att säsong två skall dimpa ner i lådan...

Nu har jag kollat in denna kanon serie. Jag har sett pilotavsnittet och halva säsong ett. Jag är kär :rodna:

Det är action från början och man får känsla för rollerna på ett sätt som det normalt tar ST ett par-tre säsonger att nå fram till. Varje avsnitt är spännande. bara signaturen får det att knottras på kroppen.

Vet nån om de planerar att få ut en region 2 DVD av säsong 2?

Ojojoj, en hel del oväntade händelser i sista avsnittet.. Nu måste vi bara vänta TILL OKTOBER!!! Vilken skandal :(

Otroligt bra serie som inte slutar att överraska. Vad tycker ni om säsongsavslutningens 90minuters avsnitt? Jag har inte riktigt smält det ännu, men jag tycker faktiskt att det var ett bra avsnitt som vände upp och ned på en del saker.

Ojojoj, en hel del oväntade händelser i sista avsnittet.. Nu måste vi bara vänta TILL OKTOBER!!! Vilken skandal :(

Otroligt bra serie som inte slutar att överraska. Vad tycker ni om säsongsavslutningens 90minuters avsnitt? Jag har inte riktigt smält det ännu, men jag tycker faktiskt att det var ett bra avsnitt som vände upp och ned på en del saker.

I stort sett ba, men tvisten med tidshoppet känns inte helt grönt. Kanske faller det mer på plats i säsong tre. Alltid lite tveksamt med fat cheek add-ons...