Jump to content

Lurians

OnO

Recommended Posts

Först måste jag erkänna att jag inte har sett så mycket DS9 ännu. Tyvärr.

Jag tittar på episoderna tillsammans med en mycket god vän, som också är, fast inte lika mycket, star trek diggare som jag. Hans titta tempo når inte upp till de höjder som jag skulle önska. Så jag fördriver tiden mellan våra sessioner med att mala det vi redan sett, såsom TNG och filmerna. Nog om detta nu.

Vad jag förstått är att Morn är en lurian. Han är otroligt lik mig, det är därför som jag har en bild av honom som min avatar.

Nu till min fråga. Jag har för mig att jag har läst någonstans på internet att Jadzia Dax någon gång sagt att han är söt med sina få hårstrån. Är detta sant?

Jag hoppas det, därför i så fall tycker hon nog att jag också är söt. :)

I vilken ep. får man reda på att han heter morn och i vilken ep. får man reda på att han är lurian? Mer än så vill jag inte veta förn's jag ser det själv.

Först måste jag erkänna att jag inte har sett så mycket DS9 ännu. Tyvärr.

Jag tittar på episoderna tillsammans med en mycket god vän, som också är, fast inte lika mycket, star trek diggare som jag. Hans titta tempo når inte upp till de höjder som jag skulle önska. Så jag fördriver tiden mellan våra sessioner med att mala det vi redan sett, såsom TNG och filmerna. Nog om detta nu.

Vad jag förstått är att Morn är en lurian. Han är otroligt lik mig, det är därför som jag har en bild av honom som min avatar.

Nu till min fråga. Jag har för mig att jag har läst någonstans på internet att Jadzia Dax någon gång sagt att han är söt med sina få hårstrån. Är detta sant?

Jag hoppas det, därför i så fall tycker hon nog att jag också är söt.  :)

I vilken ep. får man reda på att han heter morn och i vilken ep. får man reda på att han är lurian? Mer än så vill jag inte veta förn's jag ser det själv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo nog är Morn och du lika...men söta..mja...

Har du synpunkter på mitt tittartempo? Du "fusktittar" ju på TOS så att jag blir tvungen att se dem i efterhand. Jag vill också titta varje dag och ser väl ofta Voyager, när jag är ensam...plus andra SF-prylar..du vet vad...

Ska vi titta i den omfattning du vill behöver vi flytta ihop.. :D

Har du synpunkter på mitt tittartempo? Du "fusktittar" ju på TOS så att jag blir tvungen att se dem i efterhand. Jag vill också titta varje dag och ser väl ofta Voyager, när jag är ensam...plus andra SF-prylar..du vet vad...

Ska vi titta i den omfattning du vill behöver vi flytta ihop..  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, a match made in heaven. Den tystlåtne Morn och världens babbligaste EMH, ni borde trivas bra under samma tak ;)

Och ja, Jadzia tycker att Morn är söt. Men å andra sidan så har hon ju dejtat den där snubben med den genomskinliga skallen också :D

Edited by MrsRiker

<{POST_SNAPBACK}>

Morn själv var redan med i "DS9 Emissary" men jag tror han nämndes vid namn först i "DS9 The Homecoming". Att han är Lurian kom i "DS9 Who murns for Morn?"

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst, i "DS9 Progress" nämner hon att Morn bjud ut henne, hon tackade nej men tyckte endå att han var "kind of cute" med sina 7-8 hårstrån :D

Ska vi titta i den omfattning du vill behöver vi flytta ihop..   :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, a match made in heaven. Den tystlåtne Morn och världens babbligaste EMH, ni borde trivas bra under samma tak ;)

Och ja, Jadzia tycker att Morn är söt. Men å andra sidan så har hon ju dejtat den där snubben med den genomskinliga skallen också :D

<{POST_SNAPBACK}>

He..."made in heaven" kan man kanske kalla sammankomsterna för. Ligger också lite i det du skriver om tystlåtne och babbligaste. Jag kan nämligen aldrig hålla käften, så jämfört med mig är OnO (Morn) tyst som den berömda muren...

:D

Hade nog trivts under samma tak om karln inte redan hade tjej och unge... :P

Vill nog påstå att det är han som inte alltid har tid med mig och inte tvärt om!

Jag får oftast sitta själv och fantisera om att Jadzia sitter bredvid....eller varför inte Trance Gemini från Andromeda.. :w00t:

Oj, vad synd det är om mig... :rolleyes:

Fler "luriga" frågor:

Lurianerna är inte med i federationen har jag förstått, men var ligger, hmm, lurius, eller vad nu deras hemplanet heter? I databasen stor det bara "utanför federationens och andra kända områden" Därför undrar jag ligger det i alfa, beta eller på andra sidan maskhålet i gammakvadranten?(knappast troligt om han var på ds9 redan i "emissary" innan maskhålet upptäcktes) Kan det ligga i badlands som inte är så känt och utforskat?

Nu till något annant:

Jag läste i databasen och fick fram följande info: "Lurianer har starka röster och sägs vara riktigt pratglada men konstigt nog så har man aldrig hört en av dom säga ett ord"

Tänk på det ditt gamla fotonstråle alstrade bildspel, ehh, förlåt, holodoc menar jag ju. När jag kommer igång så kan vi nog babbla ikapp under våra sittningar. Så då kan det bli fler än du som stör tittarfriden med ständiga komentarer om "ologik" i episoderna... ;)

Morn själv var redan med i "DS9 Emissary" men jag tror han nämndes vid namn först i "DS9 The Homecoming". Att han är Lurian kom i "DS9 Who murns for Morn?"

Javisst, i "DS9 Progress" nämner hon att Morn bjud ut henne, hon tackade nej men tyckte endå att han var "kind of cute" med sina 7-8 hårstrån  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet att Avsnittet Progress är i säsong 1 och Homecoming är i säsong 2. Vilket betyder att hans namn sas först i säsong 1 avsnitt Progress

Du vet att Avsnittet Progress är i säsong 1 och Homecoming är i säsong 2. Vilket betyder att hans namn sas först i säsong 1 avsnitt Progress

Jag har bara sett: Emissary, A Man Alone, Past Prologue, och Babel. Och detta för länge sedan. Men snart så är jag där och få höra: "Kind of Cute" :):wub:

Känns faktiskt rätt gott att ha så mycket otittat framför sig... B)

Javisst, i "DS9 Progress" nämner hon att Morn bjud ut henne, hon tackade nej men tyckte endå att han var "kind of cute" med sina 7-8 hårstrån  :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rätt, jag ber om ursäkt.

Rättelse: Han fick sitt namn i "Vortex" säsong 1. Det var lite komplicerat att ta reda på eftersom namnet fanns på skämt bland serieskaparna innan det blev canon på TV-rutan.

• 1 year later...

Enligt Behind the Scene-klipp från DVD:erna jag har sett så har Morn haft dussintals repliker inskrivna i manuset fram till Avsnittet "Who Mours for Morn", men han har alltid blivit bortklippt för tid. Vid det laget han blev "huvudperson" i ett avsnitt så var hela grejen med att han aldrig pratade så fast så de gav honom aldrig några repliker, ens i hans eget avsnitt!

Förutom att Lurierna har tre magar så vet vi egentligen ingenting om dem. Morn sitter där i Quarks bar, säger inget under hela serien, men är med i nästan varje avsnitt (hörde någon påstå att han var med i VARJE, men jag har svårt att tro på det).