Jump to content

Fanfilm

Mister Borg

Recommended Posts

Jag håller på att spåna efter lite idéer för att göra en egen fanfilm. Är det tilllåtet att göra sådana eller? Jag har varit lite involverad i SW fanfilmer och dom får man ju lägga ut på starwars.com.

Finns det något liknande för Star Trek?

Finns det folk som skulle vara intresserade av det då?

• Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan du förklara lite mer vad det är du menar och hur du hade tänkt gå tillväga?

Jag håller på att spåna på ett manus just nu. Så jag kommer väl att göra det mesta inom manus delen då. Även filmmusiken och producent rollen kanske.

Vore kul om det fanns folk som skulle kunna tänka sig att vara med på skådespelar biten!

Kan du förklara lite mer vad det är du menar och hur du hade tänkt gå tillväga?

Jag håller på att spåna på ett manus just nu. Så jag kommer väl att göra det mesta inom manus delen då. Även filmmusiken och producent rollen kanske.

Vore kul om det fanns folk som skulle kunna tänka sig att vara med på skådespelar biten!

Hm... Kan tänka mig att vara med jag med... Jag vet! Vi gör en stumfilm med passande musik!!! :P :P :P :P

Skulle vara kul om man såg en stor kub komma mot jorden medans dramatisk pianomusik spelades... Nä

Men jag skulle vilja vara med i en sådan film också. Men då är det ju bara vad den ska handla om...

@Mister Borg

Läste i ett annat inlägg att du var 3D animatör. Klarar du av att göra filmer i stil med dem på http://www.spacebattles.com/ ? För det vore coolt.

Och om du nu kan det, hur hade du tänkt lägga upp allt? Röst skådespel till en helt 3d animerad film eller riktigt folk framför kameran med animerade skepp, eller inga animerinagar alls?

Såg att en del av er hade laddat ner Star Trek temat nu. Vad tyckte ni? Det är ju långt ifrån färdigt, det ska spelas in med riktig orkester sedan.

Det här är det som behövs för filmen då:

Kostum designer

3D animatör

Make up artist

Engelsk kunnig person

producent

skådespelare

biroller

En till som kollar manuset

Director

FX koordinator

kamera tekniker

mik hållare

Jag står för manus, executive producer, kanske nån mindre roll

musik, redigering.

jag är gärna med som skådis, regissör vore oxå kul om ingen annan vill... men när/var/hur?

Göteborg. Någongång kanske förhoppningsvis med början nästa sommar.

Göteborg funkar för mig, och mycket förberedelser går ju att fixa även fast man sitter på olika platser runt om i landet.

Producent vore kul, jag är ganska organiserad av mig, men även skådespeleri i någon mindre roll kan jag tänka mig.

Introt var jättebra!  Men, um, jag är dålig på att höra sånt här; vilka instrument är med i det?

Instrumenten är följande:

Violin, Viola, Cello, Kontrabas, Timpani, Virvel, Cymbal, Horn, Trumpet, Harpa, Klockspel, Flöjt, Oboe.

En liten sak till. Jag har ju som sagt påbörjat manuset nu och märker att det blir väldigt mycket att göra. Jag skulle gärna vilja ha en till på manuset som bor i Göteborg. Gärna en tjej för att få lite annan synvinkel på det hela, men alla är välkomna att ansöka.

Maila mig gärna om det på: mister.alex@home.se

Så när ska vi börja då? Jag menar, ska vi ha kostymer och sånt så måste man kanske börja fundera lite på det innan manuset är helt färdigt (om du nu inte skriver jättefort och är klar nästa vecka :) )

Och då vore det verkligen lämpligt med ett chatrum nånstans där vi kan "träffas"...