Lokatt Postad 25 Februari, 2003 Rapport Postad 25 Februari, 2003 Hjälp!!! lyckas fortfarande inte med att bli medlem i den nya mailing-listan.... De står bara att jag ska läsa mitt mejl... Men jag har ju inget! Kan ingen lägga till mig då, eftersom jag inte lyckas?
Original_Alec Postad 25 Februari, 2003 Rapport Postad 25 Februari, 2003 När är det på ett ungefär planerat att filmen skall börja göras?
Turambar Postad 25 Februari, 2003 Rapport Postad 25 Februari, 2003 När är det på ett ungefär planerat att filmen skall börja göras? nån gång under sommaren 2004
Mr Borg Postad 26 Februari, 2003 Rapport Postad 26 Februari, 2003 Nästkommande sommar ska den påbörjas om allt klaffar med ekonomi och rättigheter. Lokatt, fråga Quiet om det, det är hon som sköter mailinglistan numera.
Morn Postad 4 Mars, 2003 Rapport Postad 4 Mars, 2003 Jag hittade en ska om fanfilm när det gäller trek och det är att finnarna (finland) har redan gjort många av dom. kolla på Star Wreck. dom är inne på film nr 6 nu
Mr Borg Postad 3 April, 2003 Rapport Postad 3 April, 2003 Dock är ju inte deras filmer direkt seriösa. Vår kommer ha en "seriös" appeal, sedan får vi ju se hur det blir när det är färdigt....=) Jag och Lollo har nu skrivit om manuset, eller jag skrotat den gamla idéen och gjort en ny. Denna idé finns garantera inte innan inom StarTrek kan vi lova..... Statister behövs i mängd sedan, men vi kommer briefa er närmare om detta om nån/några månader. Vi kommer anordna en helg i Göteborg där alla är välkomna, sovplats kan gå att ordna till ett visst antal (några kan tälta på min uteplats=).
baracuttra Postad 3 April, 2003 Rapport Postad 3 April, 2003 hur lång kommer den bli? Och hur gör ni med pengarna? Det måste ju bli jätte dyrt med alla saker som behövs (t ex dekor)?
Karl Postad 4 April, 2003 Rapport Postad 4 April, 2003 Tja, sponsring är ju inte dumt alls, frågan är bara vem som kan tänkas sponsra ett sådant projekt. Jag får ringa till Paramount, men jag har inte kommit på ett smart upplägg på hur jag ska förmedla det, när jag kommit på det, så ringer jag. Nedladdningen kommer ju inte vara galaxypicture.tk sedan. Det blir galaxypicture.com eller net eller något sådant. Jag skulle nog kunna tänka mig att försöka sponsra filmen med pengar. Man kan väll också få bidrag från staten för en film och för en förening
Mr Borg Postad 7 April, 2003 Rapport Postad 7 April, 2003 Förening är vi med i och mig veterligen så är det staten som sponsrar ABF föreningen då den är statlig.... Dock kommer det nog inte räcka hela vägen fram. Kommer bli en del utomhusscener som kommer kräva mycket scenografi. Dock blir det inte mycket skeppbygge. Antagligen bara en skyttel, admiralsrum. Men i huvudsak mycket planetbygge och byggnader på planeten.
ENEMiX Postad 19 April, 2003 Rapport Postad 19 April, 2003 (redigerade) sen kan man ju alltid lägga in en del grejer genom blåskärm... så behöver man inte så mkt rekvisita... Redigerad 20 April, 2003 av Jocke
Lokatt Postad 12 Maj, 2003 Rapport Postad 12 Maj, 2003 Jag har fortfarande inte lyckats lägga till mig på listan, så jag frågar här; När är nästa cirkeltreff?
Quiet Postad 12 Maj, 2003 Rapport Postad 12 Maj, 2003 Jag har fortfarande inte lyckats lägga till mig på listan, så jag frågar här; När är nästa cirkeltreff? Cirkelträffarna är på söndagarna. Fråga mig eller Mr Borg över PM istället för här.
Dahlberg Postad 13 Maj, 2003 Rapport Postad 13 Maj, 2003 En "liten" fågel viskade i mitt öra om detta projekt... ;) Verkar klart intressant, jag är väldigt intreseerad av film, speciellt arbeta bakom kamera... som regi och likande... Har sysslat lite med små spontana amatörprojekt, av varierande klass :lol:
Mr Borg Postad 31 Maj, 2003 Rapport Postad 31 Maj, 2003 Kära vänner och fränder! Det börjar nu eventuellt närma sig en stor fanfilm treff! Någon helg i slutet av juni eller i juli hade vi planerat att träffas allihopa som är involverade för att briefa samtilga om hur saker och ting ligger till. Träffen kommer äga rum hos mig Alexander i Göteborg. Sovplats kan jag ordna till visst antal personer, och ev. om ni medtar tält så kan ni bo på min uteplats (typ 4-5 manna tält). Jag skriver upp lite datum här så kan ni maila mig till mister.alex@home.se om vilka tider som passar ER bäst! Hoppas det kommer många! 14-15 juni. 21-22 juni. 5-6 juli. 12-13 juli. 19-20 juli. maila mig snarast. OBS skicka inte PM utan maila, då går det fortare!
Mr Borg Postad 12 Januari, 2004 Rapport Postad 12 Januari, 2004 Nu börjar det dra ihop sig på allvar till filminspelningen!! Om det är någon som vill vara med och inte kontaktat oss ännu så är ni välkommna att göra det nu. Statister, 3D animatörer, redigering, kameramän, ljud & ljus ansvariga. Om ni har rekvisita av något slag eller 3CCD videokamera som ni vill låna ut för en vecka så är det också välkommet!! Hör av er!! MVH Alexander (filmen kommer spelas in någongång i juli/augusti)
Karl Postad 12 Januari, 2004 Rapport Postad 12 Januari, 2004 Under inspelningar är det så att ett mindre antal människor kan få komma och titta? Eller att man kan få komma och kolla på den rekvisitan som sätts upp?
Mr Borg Postad 12 Januari, 2004 Rapport Postad 12 Januari, 2004 Under själva inspelningen så kommer enbart medverkande närvara. Detta är för att det är ont om tid för inspelningen och vi kan tyvärr inte ha folk överallt. Detta är mycket för skådespeleriet och koncentration. Dock ni som känner er manade att vara med på något sätt får som sagt gärna anmäla intresse!
Morn Postad 16 Januari, 2004 Rapport Postad 16 Januari, 2004 Nu börjar det dra ihop sig på allvar till filminspelningen!! Om det är någon som vill vara med och inte kontaktat oss ännu så är ni välkommna att göra det nu. Statister, 3D animatörer, redigering, kameramän, ljud & ljus ansvariga. Om ni har rekvisita av något slag eller 3CCD videokamera som ni vill låna ut för en vecka så är det också välkommet!! Hör av er!! MVH Alexander (filmen kommer spelas in någongång i juli/augusti) Det är viktigt att ni är ute i god tid med vilka datum som det ska dra igång. Så man kan boka in dom dagarna
Mr Borg Postad 17 Januari, 2004 Rapport Postad 17 Januari, 2004 Det är fler som undrar över datumen, så vi ska försöka sätta dom nu i januari nångång. Men det kommer bli 9 dagars inspelning, den faktiska inspelningen alltså. Då vi gör alla scener.
W T Riker Postad 5 Januari, 2008 Rapport Postad 5 Januari, 2008 skulle vara kul men det beror på när det är
Supreme Commander JAF Postad 5 Januari, 2008 Rapport Postad 5 Januari, 2008 skulle vara kul men det beror på när det är Kolla när inlägget gjordes riker! Sista inlägget är jan 2004 och man kan förmoda att det hela är över för länge sedan. Men om du vill vara med i ett fan projekt kolla gärna efter star trek gatekeeper på denna sida eller pma the2mas om saken :-) J.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu