Jump to content

'Trekkies' sökes för debatt

Layne

Recommended Posts

Hejsan alla Star Trek fans.

VI är ett gäng på medieskolan i Stockholm som skall producera ett 28 minuter långt program för öppna kanalen. Programmet kommer att produceras/repas och spelas in under januari.

Vi söker nu, 2-4 genuina Star Trek fans. Gärna personer som kan olika språk inom ST .

Det hela går i stort sett ut på att debattera emot 2-4 genuina Star Wars fans om varför just STAR TREK är bättre på flera sätt etc etc.

Mer info följer för den som är intresserad.

Kontakt sker till en början via mail (via forumets mail funktion), priv mess eller att ni helt enkelt svarar på denna tråd.

//S.A

VI är ett gäng på medieskolan i Stockholm som skall producera ett 28 minuter långt program för öppna kanalen.  Programmet kommer att produceras/repas och  spelas in under januari.

Vi söker nu, 2-4 genuina Star Trek fans. Gärna personer som kan olika språk inom ST .

Det hela går i stort sett ut på att debattera emot 2-4 genuina Star Wars fans om varför just STAR TREK är bättre på flera sätt etc etc.

Kontakt sker till en början via mail (via forumets mail funktion), priv mess eller att ni helt enkelt svarar på denna tråd.

//S.A

<{POST_SNAPBACK}>

Hur kom ni på den idén? Jag gillar inte riktigt att man försöker blåsa liv i sådana myter som att det skulle existera någon stor rivalitet mellan SW & ST-fans. Det vanligaste är faktiskt att man gillar båda. Ett sånt här projekt skulle bara få konsekvensen att klyschan om att fansen är nördar förstärks.

Jag kan inte se att någon seriös människa (vare sig han/hon är ST eller SW-fan) skulle hoppa på det här, men det är min åsikt. Mitt tips är att ni försöker hitta någon intressantare vinkel, för en debatt om vad som är bäst känns som något från sandlådan. (Min pappa är bättre än din pappa etc.)

Att jämföra ST och SW är i mångt och mycket som att jämföra äpplen och päron.

Jag håller med Tom Hell häruppe *pekar* :)

Att utgå ifrån att Star Trek och Star Warsfans är "osams" är ju löjligt. De allra flesta på det här forumet gillar båda delarna, även om vi kanske är mer hängivna ST eftersom vi trots allt hänger här. Jag skulle inte vilja debattera om en sån sak, och jag har svårt att tro att det är några som vill det. I alla fall inte seriösa fans.

Det var Star Wars som fick mig att bli intresserad av sci-fi överhuvudtaget. Men nu gillar jag ST bättre. Men det betyder ju inte att Luke Skywalker har förlorat sin plats i mitt hjärta.

Vi pratar ju inte om synthare vs hårdrockare som det var på åttiotalet. Här pratar vi om samma sida av ett mynt typ... lite olika årgångar möjligtvis men ändå grundläggande samma... :)

VI är ett gäng på medieskolan i Stockholm som skall producera ett 28 minuter långt program för öppna kanalen.  Programmet kommer att produceras/repas och  spelas in under januari.

//S.A

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ett ST-fan ut i fingerspettsarna, men en ödmjuk sådan. Jag har många goa vänner som är SW-fans, fanatiska sådana, men aldrig att vi har suttit och grälat om vilken film/serie som är bäst. Jag måste säga som Quark skulle ha sagt: Det finns ingen profit i detta.

Om det skulle vara så att Starfleet skulle stöta på rebellerna från SW, så skulle det bli ett fantastiskt möte i fredens tecken, vilket jag hoppas att det blir på din skola också.

Vi kan väl knappast säga att folk har lockats till att medverka... ;)

Själv har jag följts i några veckor av ett kamerateam som ville göra en dokumentär om en trekker. Lite kul måste jag säga, jag hoppas bara att resultatet blir gott! Någon debatt vill jag dock inte vara med i, för det känns lite konstruerat och jag håller med vad andra har sagt här ovan. <_<

Vi kan väl knappast säga att folk har lockats till att medverka...  ;)

Själv har jag följts i några veckor av ett kamerateam som ville göra en dokumentär om en trekker. Lite kul måste jag säga, jag hoppas bara att resultatet blir gott! Någon debatt vill jag dock inte vara med i, för det känns lite konstruerat och jag håller med vad andra har sagt här ovan.  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för ett kamerateam. Ska det sändas på någon kanal månne?

Vad är det för ett kamerateam. Ska det sändas på någon kanal månne?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det kommer nog inte gå på TV. Kamerakillarna är ett par som går på dokumentärhögskolan på Öland (en folkhögskola) och som skulle göra ett personporträtt. Blir det riktigt bra kanske de får erbjudande om att sända det på TV, men jag tror inte det. (Men man vet ju aldrig...)

• 2 weeks later...
  • 6 months later...

Håller med om att det inte finns något motsatsförhållande mellan sw och st. Själv gillar jag både och. Har dessutom följt Sagan om ringen filmerna med stort intresse. Skulle älska att se en film där sw gänget hamnar hos st folket eller tvärtom. Vore det inte bättre att göra ngt om folk som älskar båda serierna, nytt och fräsht! J.