Jump to content

Riddick, om filmen

EoNeel

Recommended Posts

Har i dagarna sett fortsättningen på Pitch Black, om man nu kan kalla den för det.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I denna film är RIDDICK (Vin Diesel) på rymmen undan legosoldater, som vill ha pengarna som är satta på hans huvud. Riddick hamnar i strid som inte är hans egen. Han möter de vidriga Necromongers som hotar universums framtid.

Filmen The Chronicles of Riddick har egentligen inte mycket med sig från Pitch Black, förutom några karaktärer som överlevde det förra äventyret.

Denna film är snyggt gjord, nästan vacker, men Vin Diesel är överspelad och sitter fast i actionfacket och är väl där för att stanna. Men detta är ändå ingen B-film, utan känns som ett bra arbete. Scenerna är snygga och grafiken är lysande, för att inte tala om vapen och rymdskepp som är väl det bästa i hela filmen.

The Necromongers är också intressanta. De färdas i gigantiska rymdskepp som påminner lite om DUNE, men de är en fröjd för rymdskeppsälskare.

Jag ger denna film två strålpistoler av fem. Det faller på Vin Diesel och hans fantasilösa karaktär.

Ja, smaken är ju delad. Personligen upplevde jag filmen som en enda stor röra. Kändes ganska mycket tv-spel över dataanimationerna. nä, jag vet inte. För min del så är filmen struken av 5 möjliga. Vin är ju inte någon rolig skådis direkt heller, där är jag beredd på att samtycka!

• 3 months later...
Ja, smaken är ju delad. Personligen upplevde jag filmen som en enda stor röra. Kändes ganska mycket tv-spel över dataanimationerna. nä, jag vet inte. För min del så är filmen struken av 5 möjliga. Vin är ju inte någon rolig skådis direkt heller, där är jag beredd på att samtycka!

<{POST_SNAPBACK}>

På tal om dataanimering så skall det finnas ett dataspel på denna film. Är det någon som sett eller spelat det?

• 1 year later...

En något fördröjd kommentar till denna tråd (blev precis medlem) är att jag verkligen gillar den här filmen.

Den har en hel del Fantasy-stuk (vilket jag iofs inte gillar) men miljöbilderna är annorlunda och överraskande bra.

Att man sedan inte spinner vidare på Pitch Black-tråden ser jag bara som något mycket mycket mycket bra.

Pitch Black var bäst men precis som Alien-filmerna så är det kanske bäst att byta spår ibland.

Jag är personligen väldigt trött på trilogier och liknande som t.ex. LOTR och Star Wars.

Antagligen är jag för rastlös och vill inte vänta sju eller åtta år på upplösningen :rolleyes:

• 8 months later...

ÄLSKAR DEN HÄR FILMEN!

hade gått runt ett tag utan att hitta en bra sci-fi film(alltså film inte serie) när den här dök upp . grafiken var toppen och storyn likaså , Vin Diesel var bra och nu när "Arne" , bruce och de andra börjar komma till åren så har vi honom som ny actionstjärna.

ger den fyra Photontorpedträffar av fem

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Edited by K´hogh son of Klintoch

• 3 weeks later...

Jag såg den här filmen häromdan och blev positivt överraskad. :)

Filmen har en handling som är si så där men det fina är att det finns lite bakgrund. Jag blev sugen på att göra en karta över alla planeter som nämns, det brukar jag bara bli när jag ser nåt riktigt bra som Star Trek, Babylon 5, Farscape eller Battlestar Gallactica. Det ser jag som ett bra betyg från min sida.

Negativt är kanske att det är lite för mycket action och lite för lite drama över det hela.

Ska jag nu ta mig för att dela ut lite klassiska strålpistoler så får de bli 3 av 5...

Jag såg den här filmen häromdan och blev positivt överraskad. :)

Filmen har en handling som är si så där men det fina är att det finns lite bakgrund. Jag blev sugen på att göra en karta över alla planeter som nämns, det brukar jag bara bli när jag ser nåt riktigt bra som Star Trek, Babylon 5, Farscape eller Battlestar Gallactica. Det ser jag som ett bra betyg från min sida.

Negativt är kanske att det är lite för mycket action och lite för lite drama över det hela.

Ska jag nu ta mig för att dela ut lite klassiska strålpistoler så får de bli 3 av 5...

du skulle kunna lägga ut dina kartor här nånstans