Gå till innehåll
Enterprise_Nx-01

Spion ombord på Enterprise! Vem?

Vem är spionen ombord på på Enterprise?  

21 medlemmar har röstat

1. 1.

• Malcom
      12
    • Trip
      1
    • Hoshi
      1
    • T'Pol
      2
    • Travis
      1
    • Archer
      0
    • Phlox
      1
    • Någon annan (skriv gärna vem och varför du tror du det)
      3

Rekommenderade inlägg

I trailern till avsnittet affliction som sänds på fredag på UPN så ska Phlox bli kidnappad av klingons, och en spion ska vara ombord på Enterprise, vem tror du att det är?

I Trailern så pratade Archer med någon om att han/hon är en skam för uniformen han/hon bär och då tyckte jag att vem det nu var såg ut att ha röda streck på uniformen så alltså någon inom security eller engiener sektionen. Sen så fick man se att Trip tänkte lämna skeppet, Så kanske är det han? Han har ju röda streck på uniformen. Eller vem tror du??? Vi får väl vänta och se :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"But Reed's ties to a mysterious intelligence organization compromises his allegiance to Archer and Enterprise"

Saxat från startrek.com

En no-brainer egentligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Reed's ties to a mysterious intelligence organization

Kan det vara en tidig version av Section 31? De skall ju ha varit med från begynnelsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sektion 31 ska ha varit med i "the original starfleet charter". Jag har alltid trott att det betydde "den ursprungliga stjärnflottestadgan" men nu slår det mig att det också kan betyda "den ursprungliga stjärnflottans stadga".

Om det är en avsiktlig dubbeltolkning så är det verkligen snyggt och jag ser fram emot avsnittet :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser fram emot det men jag tror inte att det är Reed som är spion. Jag skulle nästan tro Hoshi framför Reed, jag tycker Reed är lite för ja gentlemanna brittisk. Han kan ju vara grym skådespelare men nej jag tror inte det är han.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SPOILERVARNING!!!!

-

-

-

-

-

-

-

-

På Startrek.com skriver man att anledningen till att Trip lämmnar skeppet är för att han ska börja på USS Colombia. Han blir alltså inte ivägskickad. Sedan finns det en trailer som jag inte får att funka men om man tittar på dom bilder som finns så står det i bildtexten bland annat att T'pol undersöker Hoshi med en mind meld för att se vad hon vet om bortrövandet. Det står också att Reed sitter fundersam och tar fram planer för att hjälpa sin vän Phlox.

Så vem är skurken egentligen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På Startrek.com skriver man att anledningen till att Trip lämmnar skeppet är för att han ska börja på USS Colombia. Han blir alltså inte ivägskickad. Sedan finns det en trailer som jag inte får att funka men om man tittar på dom bilder som finns så står det i bildtexten bland annat att T'pol undersöker Hoshi med en mind meld för att se vad hon vet om bortrövandet. Det står också att Reed sitter fundersam och tar fram planer för att hjälpa sin vän Phlox.

Så vem är skurken egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>

I "The Aenar" ansökte Trip om förflyttning p.g.a personliga skäl. T'Pol undersöker Hoshi eftersom hon var med när Phlox rövades bort, inte för att hon är inblandad.

Rent tekniskt sett kan Hoshi vara spionen, men allt jag har sett pekar på Reed. Både trailern, texten och rent förnuftmässigt sett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är sant, jag har faktiskt inte sett mycket av dom säsongerna som inte visats så det kan nog stämma.

Fast jag måste säga att om manusförfattarna gör som dom brukar så tar dom någon som är helt oväntad. Det kanske till och med är Archer, vem vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fast jag måste säga att om manusförfattarna gör som dom brukar så tar dom någon som är helt oväntad. Det kanske till och med är Archer, vem vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Just därför tror jag att det är Reed. Eftersom han är så reglementsenlig och lojal är han väl den minst potentielle förr??daren?

Eftersom den officiella hemsidan antytt att Reed är spion kan man tycka att det måste vara ett vilospår, för inte skulle de väl avslöja handlingen innan avsnittet sänts?

Men eftersom trailer som nu sänds i amerikansk TV inte pekar ut någon, så måste ju överaskningseffekten kvarstå för de icke-fans som inte kollar hemsidan. Många fans har ju redan fått reda på saken genom spoilers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I trailern så säger Archer klart och tydligt

He betrayed eveything that uniform stands for
Om nu inte den scenen är tagen från sitt sammanhang, så skulle det alltså vara frågan om en man. Hoshi är väl utesluten i ett sådan läge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om nu inte den scenen är tagen från sitt sammanhang, så skulle det alltså vara frågan om en man. Hoshi är väl utesluten i ett sådan läge.

<{POST_SNAPBACK}>

Likaså är Archer, s??vida han inte talar till sin spegelbild ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag tror att det är T'Pol för att hon är vulcans och vulcans litar inte på folk från jorden

<{POST_SNAPBACK}>

Öh? :huh:

Läste du inte det Pjotr'k skrev i sin post?

Det om något säger också att det handlar om en person av manligt kön, vad jag vet så är T`Pol väldigt kvinnlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Likaså är Archer, såvida han inte talar till sin spegelbild ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Men detta förutsätter ju som sagt att scenen är tagen ur det sammanhanget. Archer kan ju också haft en dålig dag och skäller därför ut t ex någon från engineering som gjort en dålig omkoppling och därför vanärar uniformen. Om det nu var så, vilket knappast är troligt, så kan vem som helst vara den skyldige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det är Malcolm, vet kanske inte varför, går på känslan och han känns som den typen som spionerar, en vapenman.

Kanske också för att jag aldrig fattat honom riktigt, jag har aldrig tyckt om honom lika mycket som de andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spoliervarning!

Ja, det är Malcolm fast han är inte direkt spion fast han ljuger för Archer. Och kan vara början till section 31. Jag har sett avsnittet i fråga och även uppföljaren. Jag säger inte mer än att ni får se själva!!!! :klingon:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu