EoNeel Posted February 28, 2005 Report Share Posted February 28, 2005 (edited) Detta skall bli den största sci-fi mässan i norden. Vilka skall gå på den? Kommer WCT ha någon monter eller nått... Mina StarWars kompisar är som tokiga. De har planerat för detta länge. Edited February 28, 2005 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted February 28, 2005 Report Share Posted February 28, 2005 Jag, min fru och dotter kommer säkert att komma upp dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted March 1, 2005 Report Share Posted March 1, 2005 Jag kommer. Läste att den skulle vara i större lokaler i år, även om det bara blir i en av dom halar som Bok mässan brukar vara i så blir den mycket större än förra året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted March 2, 2005 Report Share Posted March 2, 2005 Jag ska dit! Undrar dock om man kan få mer exakta tider när skådespelarna kommer tala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 2, 2005 Report Share Posted March 2, 2005 (edited) jag ska dit och ta robert englund, alltså Freddy Kreugers autograf (Har redan Andy Serkis aka Gollums autograf på väggen här hemma ) Edited March 2, 2005 by ickamicka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted March 4, 2005 Report Share Posted March 4, 2005 (edited) jag ska dit och ta robert englund, alltså Freddy Kreugers autograf (Har redan Andy Serkis aka Gollums autograf på väggen här hemma ) <{POST_SNAPBACK}> Robert Englund har jag redan autograf av Robert och jag Edited March 13, 2005 by Shinzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 Hmm sovit för lite?? andy kommer inte till denna mässan... Men han har varit på en mässa tidigare! WCT kommer givetvis finnas på plats. Men jag tror inte att någon av skådisarna får ett hedersmedlemskap den här mässan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 10, 2005 Author Report Share Posted March 10, 2005 Hmm sovit för lite?? andy kommer inte till denna mässan... Men han har varit på en mässa tidigare! WCT kommer givetvis finnas på plats. Men jag tror inte att n??gon av skådisarna får ett hedersmedlemskap den här mässan... <{POST_SNAPBACK}> Vad kommer man att få ta del av vid eran monter? Kommer ni hitta på någonting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 Vad kommer man att få ta del av vid eran monter? Glada trekkers tror jag är svaret. Jag är inte så inblandad längre... Men glada trekkers är ju aldrig fel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 14, 2005 Author Report Share Posted March 14, 2005 Var på mässan i helgen...och blev lite besviken. Förra årets mässa var snäppet bättre tycker jag. Mässan tycker jag känns som "kviberg" fast för sci-fi intresserade. Det är egentligen inte så mkt utställning mm, utan mera försäljning av dravel. Som ST-fan var jag besviken på det lilla utbud av ST-saker mm. De fynd jag gjorde var en del tygmärken plus en UFP-flagga i narturlig storlek som skall fladdra i flaggstången i sommar. Men de stora fynden uteblev tyvärr. De ända som hade ett rejält utbud av denna mässa var fantasy-folket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 Jag håller delvis med. Har nu varit på fyra av dessa mässor på kort tid och det känns som om något saknas. För ett par år sedan i Stockholm så var det i alla fall filmvisning: Andy Serkis och Richard Kiel var hedersgäster och de presenterade var sin visning av The Two Towers respektive The spy who loved me. Jag såg föredraget/filmen med Serkis och det var mycket givande (men jag ångrar fortfarande att jag inte passade p?? att fråga varför han uttalade namnet Sméagol fel... ;) ) . Det finns ju verkligen publikunderlag för dessa mässor, så det är synd att det inte görs mer. Filmvisningar, föredrag med mera. Det är lite för mycket kommers. Men å andra sidan är det himla kul på samma gång! De fynd jag gjorde var en del tygmärken plus en UFP-flagga i narturlig storlek som skall fladdra i flaggstången i sommar. Men de stora fynden uteblev tyvärr. Åååhhh...! Själv köpte jag bland annat en "Starfleet academy" t-shirt. Nu är det dags för oss på västkusten att se fram emot nästa Swecon istället (och givetvis också nästa Star Treff!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 15, 2005 Author Report Share Posted March 15, 2005 Jag har några SW-kompisar som tyckte mässan var mkt bra, så det kan vara så att jag är lite "bortskämd". Mycket vill ha mer! Lycka vore att få vara på en gigaaaantisk ST-mässa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Nu har jag Freddy Kreuger, Robert Englunds autograf, så nu är jag överlycklig Den hänger på väggen brevid Andy Serkis's autograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Nu har jag Freddy Kreuger, Robert Englunds autograf, så nu är jag överlycklig Den hänger på väggen brevid Andy Serkis's autograf. <{POST_SNAPBACK}> Kan ju bara grattulera, min ligger i en mapp här hemma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Tyckte också att det var lite för mycket Kviberg över det hela. Hade det inte varit för ett fåtal originalprylar från diverse serier och filmer (som man såg förra mässan) och några halvkända skådisar så hade det vart svårt att tro att det var en scifi-mässa. Sen var det alldeles för mycket SW och på tok för lite ST. Men jag köpte i alla fall en universal-fjärrkontroll som såg ut som en TNG-phaser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norts82 Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Detta skall bli den största sci-fi mässan i norden. Vilka skall gå på den? Kommer WCT ha någon monter eller nått... Mina StarWars kompisar är som tokiga. De har planerat för detta länge. <{POST_SNAPBACK}> skit jag missa det.. bättre tur nästa gång då.. :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 15, 2005 Author Report Share Posted March 15, 2005 Tyckte också att det var lite för mycket Kviberg över det hela. Hade det inte varit för ett fåtal originalprylar från diverse serier och filmer (som man såg förra mässan) och några halvkända skådisar så hade det vart svårt att tro att det var en scifi-mässa. Sen var det alldeles för mycket SW och på tok för lite ST. Men jag köpte i alla fall en universal-fjärrkontroll som såg ut som en TNG-phaser. <{POST_SNAPBACK}> Var det du som köpte kontrollen, jag var och klämde på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Detta skall bli den största sci-fi mässan i norden. Vilka skall gå på den? Kommer WCT ha någon monter eller nått... Mina StarWars kompisar är som tokiga. De har planerat för detta länge. <{POST_SNAPBACK}> skit jag missa det.. bättre tur nästa gång då.. :arg: <{POST_SNAPBACK}> Du får komma ner till malmö 7-8maj Här är gästerna John Rhys-Davis - Gimli i Sagan om ringen David Carradine - Kill Bill & Kwai Chang Caine i Kung Fu Temuera Morrison - Jang Fett i Star Wars II Peter Mayhew - Chewbacca i Star Wars III - VI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Här är gästerna John Rhys-Davis - Gimli i Sagan om ringen Och icke att förglömma: Leonardo da Vinci i Voyager! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Du får komma ner till malmö 7-8maj Här är gästerna John Rhys-Davis - Gimli i Sagan om ringen <{POST_SNAPBACK}> Rhys-Davies är ju också känd som Da Vinci i ett par VOY-avsnitt (Scorpion, del I och Concerning Flight) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts