Jump to content

Wolf in the Fold

Lenski

Recommended Posts

Såg "Wolf in the Fold" (avsnittet där dom jagar Jack the Ripper) alldeles nyss ur Star Trek orginalserien. Fick mig en rejäl garvis när hela besättningen tar lugnande medel och blir höga som hus. Speciellt Sulu är fruktansvärt rolig. Nån mer än jag som tycker just det är lustigt eller är jag bara konstig? =)

• 3 years later...
  • 1 year later...

nej , vi skrattar med TOS .

visst i vissa fall är humorn helt oavsiktlig , men ofta verkar det som om man hade en humoristisk attityd till hur man skrev manus och hittade på alla möjliga tokigheter . som exempel finns ett avsnitt med serien "Lost in space" där de kommer till en planet med levande och talande grönsaker :blink: . detta beror på att det var på sextiotalet(tänker inte nu på att man strulade med droger i mängder då)

P.S. När ska jag lära sig att stava ? D.S.

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag skrattar aldrig åt TOS. Däremot fin det mycket humor involverat i TOS. Små saker de säger eller gör. Exempelvis i avsnittet "I Mudd", där de "spelar allan" för att få robotarna att överhettas. (Tror det var det avsnittet, men i denna trötta stund som jag skriver är jag inte helt säker).

Du skrattar alltså åt TOS? :(

Jag både skrattar åt och med Jurassic Trek. Det var ju faktiskt så att det var pga TOS jag blev trekker. Gorn är gullig och rör sig roligt och är inte speciellt läskig som t ex Saltmonstret i The Man Trap. Jag skrattar även hysteriskt åt "A Piece of the Action".

• 1 month later...

visst jag måste hålla med om att dte finns många roliga asvnitt och att wolfin the fold är underhållande i vissa fall. men jag tycker även att det där a hippie avsnittet är underhållande, kommer ej ihåg namnet men där dom försöker hitta Eden.