Lenski Posted March 6, 2005 Report Share Posted March 6, 2005 Såg "Wolf in the Fold" (avsnittet där dom jagar Jack the Ripper) alldeles nyss ur Star Trek orginalserien. Fick mig en rejäl garvis när hela besättningen tar lugnande medel och blir höga som hus. Speciellt Sulu är fruktansvärt rolig. Nån mer än jag som tycker just det är lustigt eller är jag bara konstig? =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Nejdå, såg avsnittet för inte så länge sen och tyckte de scenerna när de var höga som hus var mycket underhållande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingontass Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Samma här, och lite humor är aldrig fel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Den humor vi ser i TOS är oftast helt tokig. Det går verkligen att skratta sig fördärvad när man ser på TOS och tokhumorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Du är inte konstig alls. Det är roligt. Man får ofta ett gott skratt av Jurassic Trek. Personligen får jag hysteriska skrattanfall av Gorn. Den är ju bara för lustig den varelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Du skrattar alltså åt TOS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 (edited) nej , vi skrattar med TOS . visst i vissa fall är humorn helt oavsiktlig , men ofta verkar det som om man hade en humoristisk attityd till hur man skrev manus och hittade på alla möjliga tokigheter . som exempel finns ett avsnitt med serien "Lost in space" där de kommer till en planet med levande och talande grönsaker :blink: . detta beror på att det var på sextiotalet(tänker inte nu på att man strulade med droger i mängder då) P.S. När ska jag lära sig att stava ? D.S. Edited May 14, 2009 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Jag skrattar aldrig åt TOS. Däremot fin det mycket humor involverat i TOS. Små saker de säger eller gör. Exempelvis i avsnittet "I Mudd", där de "spelar allan" för att få robotarna att överhettas. (Tror det var det avsnittet, men i denna trötta stund som jag skriver är jag inte helt säker). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Du skrattar alltså åt TOS? Jag både skrattar åt och med Jurassic Trek. Det var ju faktiskt så att det var pga TOS jag blev trekker. Gorn är gullig och rör sig roligt och är inte speciellt läskig som t ex Saltmonstret i The Man Trap. Jag skrattar även hysteriskt åt "A Piece of the Action". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Jo, A Piece of the Action är ju bland de roligaste avsnitten som gjorts i TOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 visst jag måste hålla med om att dte finns många roliga asvnitt och att wolfin the fold är underhållande i vissa fall. men jag tycker även att det där a hippie avsnittet är underhållande, kommer ej ihåg namnet men där dom försöker hitta Eden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts