Pjotr'k Posted March 22, 2005 Report Share Posted March 22, 2005 Jag kommer intervjua John Cook, mannen bakom Sev Trek, m.m., inom Sev Wide Web inom kort. Jag vill därför erbjuda er alla här på forat möjlighet att ställa frågor som jag vidarebefordrar. Jag kan inte lova att allt kommer med, och jag kanske ändrar formuleringar, etc, men jag kommer förmodligen använda mig av det allra mesta ni lämnar. Så: Släng ut frågor! Inga frågor är för dumma, för små eller för stora! Han svarar på det allra mesta. Vill ni veta mer om honom och hans familj - läs på denna sida. Blir detta "projekt" lyckat, så hoppas i varje fall jag på en fortsättning med intervjuer av andra Star Trek-kändisar. Men om det skall bli så, beror helt och hållet på hur väl detta slår ut och hur många frågor som ställs... Frågorna kan antingen ställas här (helst på engelska, men svenska går bra också) eller via PM till mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 24, 2005 Author Report Share Posted March 24, 2005 Vad tråkigt att ingen vill ställa frågor. Jag får väl då göra allting själv, men jag hade hoppats och trott på lite engagemang från andra också. <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 24, 2005 Report Share Posted March 24, 2005 sorry man, vet inget om sev trek. Det är i och för sig en fråga...Vad är sev Trek? Har kollat länkarna och det verkar vara någon slags serie på nätet eller nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 24, 2005 Author Report Share Posted March 24, 2005 John Cooks arbete har fört fram parodier på Star Trek och andra SF/Fantasy-företeelser. Hans verk går att skåda på Sev Wide Web och han har exempelvis tillsammans med andra gjort filmen Sev Trek. Riktigt härliga parodier på Star Trek, tycker jag. Nåja, är det ingen i Sverige som känner till honom (vilket rimligen inte kan vara m??jligt) kan jag väl förstå att det är svårt att komma på frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted March 24, 2005 Report Share Posted March 24, 2005 Riktigt härliga parodier på Star Trek, tycker jag. Nåja, är det ingen i Sverige som känner till honom (vilket rimligen inte kan vara möjligt) kan jag väl förstå att det är svårt att komma på frågor. <{POST_SNAPBACK}> Det finns många bra parodistrippar, men den här är min favorit Den här kanske vi här på forumet kan identifiera oss med? Jag känner till honom, men har inget jag kan komma på att jag vill fråga tyvärr. Jag är nog inget journalistämne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 Har intervjun vart ännu? Annars skulle det vara kul att få veta varifrån ordet "Sev" kommer ifrån. Jag är också lite nyfiken på varför han gör så lite själv - det är ju ofta fans får komma på både idéen och poängen. Och just vem som bestämmer vilken som är den roligaste poängen kan man ju undra över också... tja, det var några frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 (edited) Eftersom han parodierar en hel del sci-fi serier och annat så kan det ju vara intressant och veta om han har sett alla avsnitt ur alla serier och alla filmer, eller om han ibland hittat på sitationer och säregenheter som han sedan skojar med. Sen måste jag säga att det känns riktigt kul att någon från forumet har fått möjlighet att intervjua skaparen bakom Sev. Synd bara att jag inte hade fler frågor på lager... Edited March 28, 2005 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 28, 2005 Author Report Share Posted March 28, 2005 Nej, fortsätt gärna att ställa lite frågor. Jag kan tänka mig att bli ett tjugotal till slut och jag ämnar ställa samman detta i slutet av denna vecka eller i början av nästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 29, 2005 Author Report Share Posted March 29, 2005 Uppdatering: Jag är nu klar med ett tiotal frågor. Ni får gärna komma in med fler, men jag avbryter nog "bidragsgivningen" i morgon onsdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 (edited) Kanske en fråga: Vilken av star treks karaktärer är lättast/roligast att skämta med. Which of the characters in the star trek universe is most fun to make funny stories of? Why did you choose that one? Edited March 30, 2005 by orville Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 Vilken star trek figur är lättast resp. svårast att göra en lättigenkännlig karikatyr av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 Hur kommer han på de olika namnen på karaktärerna kanske kan vara roligt att få veta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 30, 2005 Author Report Share Posted March 30, 2005 Tack för alla frågetips. Jag sänder nu i väg 21 frågor till John Cook. Det skall bli spännande att se vad han säger. Jag är väl lite nervös - har jag formulerat rätt, tycker John att frågorna är töntiga, eller hur kommer de att uppfattas? :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 Tack för alla frågetips. Jag sänder nu i väg 21 frågor till John Cook. Det skall bli spännande att se vad han säger. Jag är väl lite nervös - har jag formulerat rätt, tycker John att frågorna är töntiga, eller hur kommer de att uppfattas? :osäker: <{POST_SNAPBACK}> Jag är säker på att du har gjort ett kanonjobb som vanligt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Har du fått några resultat av intervjun? Var kommer/har de (att) postas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 5, 2005 Author Report Share Posted April 5, 2005 Ni får veta när det kommer upp. Svaren kommer att publiceras på databasen är det tänkt. Eftersom det ändå var 21 frågor (!) måste man ju ge honom lite tid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 15, 2005 Author Report Share Posted April 15, 2005 Nu är intervjun med John Cook färdigöversatt. Välkommen in för att läsa om hans tankar över Star Trek, tecknande och vad lite han vet om Sverige! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 Ska bli mycket intressant! Har redan sett att han sedan Voyager inte gillar Star Trek så mycket längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 En bra intervju, med bra frågor och svar, måste säga att den blev lyckad Gillade följande Så ja, jag tittar mycket på Star Trek (allt, faktiskt) och jag är en fullständig och ohämmad nörd. Jag såg nyligen trailern inför Star Wars: episod 3 på bio och efteråt när jag berättade för min fru att jag rös under trailern, tittade hon på mig med en blick som tydligt sade att hon inte kunde tro mig (hon delar inte min passion för science fiction). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts