Jump to content

Intervju med John Cook

Pjotr'k

Recommended Posts

Jag kommer intervjua John Cook, mannen bakom Sev Trek, m.m., inom Sev Wide Web inom kort. Jag vill därför erbjuda er alla här på forat möjlighet att ställa frågor som jag vidarebefordrar. Jag kan inte lova att allt kommer med, och jag kanske ändrar formuleringar, etc, men jag kommer förmodligen använda mig av det allra mesta ni lämnar. Så: Släng ut frågor! Inga frågor är för dumma, för små eller för stora! Han svarar på det allra mesta. Vill ni veta mer om honom och hans familj - läs på denna sida.

Blir detta "projekt" lyckat, så hoppas i varje fall jag på en fortsättning med intervjuer av andra Star Trek-kändisar. Men om det skall bli så, beror helt och hållet på hur väl detta slår ut och hur många frågor som ställs...

Frågorna kan antingen ställas här (helst på engelska, men svenska går bra också) eller via PM till mig.

John Cooks arbete har fört fram parodier på Star Trek och andra SF/Fantasy-företeelser. Hans verk går att skåda på Sev Wide Web och han har exempelvis tillsammans med andra gjort filmen Sev Trek. Riktigt härliga parodier på Star Trek, tycker jag.

Nåja, är det ingen i Sverige som känner till honom (vilket rimligen inte kan vara m??jligt) kan jag väl förstå att det är svårt att komma på frågor.

Riktigt härliga parodier på Star Trek, tycker jag.

Nåja, är det ingen i Sverige som känner till honom (vilket rimligen inte kan vara möjligt) kan jag väl förstå att det är svårt att komma på frågor.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns många bra parodistrippar, men den här är min favorit :D

Den här kanske vi här på forumet kan identifiera oss med? :D

Jag känner till honom, men har inget jag kan komma på att jag vill fråga tyvärr. Jag är nog inget journalistämne :)

Har intervjun vart ännu?

Annars skulle det vara kul att få veta varifrån ordet "Sev" kommer ifrån. Jag är också lite nyfiken på varför han gör så lite själv - det är ju ofta fans får komma på både idéen och poängen. Och just vem som bestämmer vilken som är den roligaste poängen kan man ju undra över också... tja, det var några frågor.

Eftersom han parodierar en hel del sci-fi serier och annat så kan det ju vara intressant och veta om han har sett alla avsnitt ur alla serier och alla filmer, eller om han ibland hittat på sitationer och säregenheter som han sedan skojar med.

Sen måste jag säga att det känns riktigt kul att någon från forumet har fått möjlighet att intervjua skaparen bakom Sev. Synd bara att jag inte hade fler frågor på lager...

Edited by Excelsior

Tack för alla frågetips. Jag sänder nu i väg 21 frågor till John Cook. Det skall bli spännande att se vad han säger. Jag är väl lite nervös - har jag formulerat rätt, tycker John att frågorna är töntiga, eller hur kommer de att uppfattas? :osäker:

Tack för alla frågetips. Jag sänder nu i väg 21 frågor till John Cook. Det skall bli spännande att se vad han säger. Jag är väl lite nervös - har jag formulerat rätt, tycker John att frågorna är töntiga, eller hur kommer de att uppfattas? :osäker:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är säker på att du har gjort ett kanonjobb som vanligt!! :)

• 2 weeks later...

En bra intervju, med bra frågor och svar, måste säga att den blev lyckad :)

Gillade följande :D

Så ja, jag tittar mycket på Star Trek (allt, faktiskt) och jag är en fullständig och ohämmad nörd. Jag såg nyligen trailern inför Star Wars: episod 3 på bio och efteråt när jag berättade för min fru att jag rös under trailern, tittade hon på mig med en blick som tydligt sade att hon inte kunde tro mig (hon delar inte min passion för science fiction).