Expendable Ensign Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 När vi är inne på Kurt Russel bör man förutom den utmärkta filmen "Tango & Cash", också nämna "Big Trouble in Little China", Stargate (vilket var början till en underbar serie) och inte minst den appsoluta måstefilmen "Escape from New York" med Snake Plisken. En annan måste-film av Carpenter med Russell i huvudrollen är The Thing. En riktigt bra skräckis. Värd att nämnas är även Escape from LA. Filmen i sig kanske inte är så jättebra men den har en av filmvärldens bästa slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 När vi är inne på Kurt Russel bör man förutom den utmärkta filmen "Tango & Cash", också nämna "Big Trouble in Little China", Stargate (vilket var början till en underbar serie) och inte minst den appsoluta måstefilmen "Escape from New York" med Snake Plisken. En annan måste-film av Carpenter med Russell i huvudrollen är The Thing. En riktigt bra skräckis. Värd att nämnas är även Escape from LA. Filmen i sig kanske inte är så jättebra men den har en av filmvärldens bästa slut. Nu när det säger det väcker det mitt minne. Hade glömt det underbara slutet i "Escape from LA" (borde se den igen). Det är verkligen det bästa slutet jag sett i en film. Helt underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 Då föredrar jag "soldier" med Kurtan framför flykten från New York faktist. Båda har väldigt tunn story men är bra "tröttimössanfilm"! Soldier är en av mina topp fem tillsammans med Stargate . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t80u Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Oj, jo det finns några riktiga måste-filmer.. Spontant skulle jag ju göra följande lista: Sagan om ringen Matrix Amelie från Montmatre The blue planet Slaget om storbritannien Stalker (Tarkovskys från 1979) Star wars: a new hope the crow Edward Scissorhands Fight club Sånger från andra våningen Den röda lyktan Seven Hackers Battle royale Spaceballs Batman begins Dr Strangelove Sleepy Hollow Monty Python and the Holy Grail ExistenZ A nightmare before christmas Den onde, den gode, den fule The conversation Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 20, 2008 Report Share Posted April 20, 2008 (edited) jag tycker att "The crow"(antar att du syftar på ettan eftersom uppföljarna bara var pinsamma) är avsevärt bättre än Matrix , Amelie från Montmatre , The blue planet , Slaget om storbritannien , Stalker (Tarkovskys från 1979) och Star wars: a new hope . "Den onde, den gode, den fule" hamnar mycket högre på min lista liksom "Monty Python and the Holy Grail" Redigeringsorsak: Tagit bort onödigt citat. J. kunde du inte ha ordnat rättstavningen av ordet hamnar medan du ändå var igång? :lol: Edited August 16, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Några brahafilmer hemma hos mig är *300 *Nyckeln till frihet *http://www.youtube.com/watch?v=S3G3fILPQAU(en otroligt vackert filmad film, snyftare javisst men så vacker) *Kingdom of Heaven *Heat (med Robert De Niro) *Gudfadern x3 Finns fler men nöjer mig med dom just för tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Gudfadern filmerna ärnågra av de bästa, ettan är definitivt med på min Topp 10 lista. Heat är riktigt bra den med, Al Pacino tycker jag är den bästa levande skådespelaren vi har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Al Pacino är helt ok, dock kan jag uppfatta honom som aningen gapig i vissa filmer bla i "Djävulens advokat".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Det var det värsta, "Ok" :lol: Jo han kan skrika ibland, men han gör det ju oftast när hans karaktärer är larger than life, som i Scarface där han ständigt är drogpåverkad och i Djävulens Advokat där han spelar djävulen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts