Klaudija Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Är det någon som vet (eller som kanske har) var man kan få tag på Spocks Öron? Skulle vara kul att klä ut sig till en Vulcan som är Starfleet officer på Halloween. Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Pröva på buttrixs i göteborg, Eller sök hur man gör "alv öron" för lajv med Latex. Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Sist jag var i Göteborg så hade de såna öron på Sience Fiction-bokhandeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Hittade en Lajv sida med enkla alv öron http://www.commersen.se/ungafakta/pyssel/live/lajv.html Skulle kunna använda teknikerna för att göra en Gorn mask ochså :-) Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 heh, mina vulcanöron är ett rejält hemmabygge kan jag säga. jag hittade ett par spetsiga latexöron i en affär runt just halloween för några år sen. problemet var att de var bruna. jag är så blek man kan bli. det blev inte riktigt den kontrasten jag var ute efter...;)...men efter en halv burk latexf??rg och trial & error blev de rätt bra ändå. tills hunden tuggade upp ett av dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted June 18, 2008 Author Report Share Posted June 18, 2008 Hej! Jag undrar om det är någon här som har ett par Vulcan Ears till salu? Maila mig i så fall på: martinovichklaudija@hotmail.com så kan vi diskutera där. MVH Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 18, 2008 Report Share Posted June 18, 2008 Får man fråga vad du ska ha öronen till? Kostym eller bara cool pryl att ställa på hyllan? (Tyvärr har jag inga öron till salu, är bara nyfiken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 19, 2008 Report Share Posted June 19, 2008 kolla sci fi/fantasy butiker eller utklädnings butiker. Ett tips kan vara att kolla efter alv öron. De är rätt lika vulcan dito. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 19, 2008 Report Share Posted June 19, 2008 (edited) alv öron går att få tag på i de internetbutiker som säljer mycket LAJV-prylar(ni vet när man spökar ut sig och går ut i skogen och leker LOTR) P.S. där blev jag befodrad!D.S. Edited June 19, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted June 19, 2008 Author Report Share Posted June 19, 2008 Får man fråga vad du ska ha öronen till? Kostym eller bara cool pryl att ställa på hyllan? (Tyvärr har jag inga öron till salu, är bara nyfiken) Jag tänkte klä ut mig till Vulcan Starfleet Officer när det är Halloween eller blir något Star Trek konvent här i Köping. Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 20, 2008 Report Share Posted June 20, 2008 De ska finnas på Sci-fi bokhandeln i Stockholm. Köpte ett par där själv, mest för skojs skull. Men köper man en TOS-Spock uniform så blir dom ju mer användningsbara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 22, 2008 Report Share Posted June 22, 2008 Att köpa ett par spock-öron bara för skoj skull, skulle Spock tycka vara oligiskt. Men det är väll egentligen hela konceptet med lös-öron. Fast för Trekkers är det nödvändigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 22, 2008 Report Share Posted June 22, 2008 annars får man hänga sig upp och ner med ett par tyngder i öronen :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 Tänk vad det finns grejer http://www.roligaprylar.se/Star-Trek-Spock-Losoron.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 (edited) Här finns det alvöron bra eller dåliga? ingen aning finns fler under avdelningen "öron" http://www.eksons.se/products.php?cid=125&pid=2548 B) Edited July 28, 2010 by Doktor.Doom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts