contec Posted June 30, 2006 Report Share Posted June 30, 2006 Tjena Jag kan ingen klingonska så det är därför jag frågar : Någon som kan översätta "allt" Klang säger i första Ent avsnittet Broken Bow Jag tänker på då han ligger sjuk hos Phlox och stackars Hoshi försöker översätta "Eating the afterlife" m,m skulle vara kul och fatta allt som sluddras ut från en sjuk klingon. Archer till hoshi : "Tell him to shut up" Hoshi till Klang : "Shut up" Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Blir nog väldigt svårt att översätta det, hur många i världen kan prata flytande klingonska? Inte många tror jag. Men det vore kul att veta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 12, 2006 Author Report Share Posted July 12, 2006 Vissa folk kan väl lite om hur dom olika sakerna låter, han säjer något som låter : baq wag paq que . Kanske någon som lär ut klingoska kan lista ut sakerna. Jag hoppas han säjer mer grejer än att "hans fru har vuxit ful" och "äta efterlivet" Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted February 14, 2007 Report Share Posted February 14, 2007 Detta låter som att vi behöver konsultera Björn X Öqvist till detta Han är en av de enda i sverige som kan prata "flytande" klingon. Ni kanske har hört intervjun här på databasen, men frågan är vad han har för mailadress. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Detta låter som att vi behöver konsultera Björn X Öqvist till detta Han är en av de enda i sverige som kan prata "flytande" klingon. Ni kanske har hört intervjun här på databasen, men frågan ??r vad han har för mailadress. undrar om han undervisar i det språket(tycker mina kunskaper är begränsade) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 håller med vore riktigt kul att veta allt han sa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Jag tog mig friheten att maila honom nu på morgonen Vi får väl se vad han säger! Kanske någon mer som mailat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Har dom gjort det har dom nog inte svarat, bortsett från dom sista posterna är tråden flera år gammal... Men får du svara så får du gärna ta upp den igen för min del ;) Det hade vart intressant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts