contec Posted July 2, 2006 Report Share Posted July 2, 2006 (edited) Tjena , Min hobby är att bygga grejer från filmer (aka Props) och mitt senaste bygge är denna Tos Phaser , Gjord av limmade plast skivor , spackel, metal delar, och färg. Conny Edited January 14, 2007 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted July 2, 2006 Report Share Posted July 2, 2006 Snyggt jobb. Resultatet ser riktigt bra ut. Några andra projekt på gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 2, 2006 Author Report Share Posted July 2, 2006 Jag har ett par grejer att göra, bland annat har jag gjort en vaccum maskin, så jag kan vaccum forma plast. Med den tänker jag göra ett par communicators. Jag har även börjat så smått att bygga om en stol till en Kirk kapten stol. Finns även några hemliga små project. Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 3, 2006 Report Share Posted July 3, 2006 Jag har ett par grejer att göra, bland annat har jag gjort en vaccum maskin, så jag kan vaccum forma plast. Med den tänker jag göra ett par communicators. Jag har även börjat så smått att bygga om en stol till en Kirk kapten stol. Finns även några hemliga små project. Conny Du kansk kan göra om ett rum hemma till en star trek brygga av valfri modell med tvn som view screen? :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 3, 2006 Author Report Share Posted July 3, 2006 Det skulle räcka med en kopia av kirks Tos rum, eller en kopia av Archers ready room. Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted July 3, 2006 Report Share Posted July 3, 2006 Vacuum formning av plast. Låter intressant. Jag har hållt på med extrution och formsprutning på industriell skala men vad är det för process du använder dig av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 3, 2006 Author Report Share Posted July 3, 2006 Jag har byggd mej en sådan här som finns på denna sidan http://www.studiocreations.com/howto/vacuumtable/index.html Min är inte lika stor men den passar mina behov jätte bra. Här är en bilder på hur min phaser såg ut när jag började med den Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 ursnyggt!!! du skulle kunna göra saker och sälja om du ville(gjorde du en Klingon disruptor skulle jag köpa den):klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 4, 2007 Report Share Posted March 4, 2007 (edited) ska ägna lite tid åt att göra klingonvapen och en tavla att hänga dem på(när det projektet är klart lägger jag in en bild om jag listat ut hur man gör) :klingon: Edited March 4, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Jag skulle gärna smida en Bathlett. Tyvärr så har jag inte riktigt de färdigheter som krävs....ännu. Kanske i framtiden om jag får mer tid. Om jag ska göra/ha något från en film så vill jag inte att det bara är en plastbit. Det måste vara en användbar grej. Något som funkar. Med andra ord, det är inte mycket i ST som intreserar mig på det området, men ge mig svärdet från Conan eller Higlander . Några vapen från Clintans filmer vore inte fel. Ringen från LOTR . Sådant är värt att inneha. Den äkta varan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 jag tänker göra mina i trä p.g.a knivlagen(det ärdessutom lättare att göra i trä än metall) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 skit cool! ser typ äkta ut! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 jag tänker göra mina i trä p.g.a knivlagen(det ärdessutom lättare att göra i trä än metall) Men om den är i trä så är den inte praktisk, går ju inte att använta. Dessutom förlorar du ju tyngden och därigenom vapnets stabilitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emerald Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 jag tänker göra mina i trä p.g.a knivlagen(det ärdessutom lättare att göra i trä än metall) Men om den är i trä så är den inte praktisk, går ju inte att använta. Dessutom förlorar du ju tyngden och därigenom vapnets stabilitet. hans mål är kanske inte att använda den. mest kanske ha den som tillbehör på konvent kanske? eller vad säger du K´hogh son of Klintoch? (Glory to the Empire) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 (edited) ja , det stämmer . jag håller ganska mycket på med riddarspel på somrarna och där finns det mycket folk som ägnar sig åt s.k "blankvapenstrid" alltså riktiga svärd(p.g.a säkerheten är de oslipade.)och ni ska veta att det inte bara är att ta en metallbit och göra ett svärd av . de som tillverkar svärd som man kan slåss med(INGA svärd från hobbex) har en ordentlig smedjeutbildning.och jag vill poängtera att man bör inte försöka sig på "blankvapenstrid" om man inte tränat i många månader tillsammans annars finns det risk att ni skadar varandra allvarligt. M.A.O tro INTE att det är leksaker , de kan skada( om man har ringbrynja på sig är ett skarpslipat svärd som ett järnrör) Edited March 6, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 ja , det stämmer . jag håller ganska mycket på med riddarspel på somrarna och där finns det mycket folk som ägnar sig åt s.k "blankvapenstrid" alltså riktiga svärd(p.g.a säkerheten är de oslipade.)och ni ska veta att det inte bara är att ta en metallbit och göra ett svärd av . de som tillverkar svärd som man kan slåss med(INGA svärd från hobbex) har en ordentlig smedjeutbildning.och jag vill poängtera att man bör inte försöka sig på "blankvapenstrid" om man inte tränat i många månader tillsammans annars finns det risk att ni skadar varandra allvarligt. M.A.O tro INTE att det är leksaker , de kan skada( om man har ringbrynja på sig är ett skarpslipat svärd som ett järnrör) Det är nog ingen som INTE fattar det. Man får vara bra dum för att inte förstå att ett svärd är farligt, slipat eller oslipat. PS. om någon lyckas bygga en riktig Faser så är jag potentiel köpare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts