Gå till innehåll
Captain Mariah

Star Trek Voyager - Elite Force I

Rekommenderade inlägg

För alla som har ST: Elite force I

Finns det några av er som är intresserade av att spela via internet med Elite force I?

Det lättaste sättet är väl att tillsammans bestämma plats och tidpunkt för "mötet" samt hur vi ska känna igen varandra.

Tänk på att man även kan spela rpg med elite force.. Allra roligaste är om man kunde spela i olika "teams"..

Personligen gillar jag spelen av typen "catch the flagg"...

Vilka är era favorit "map"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
För alla som har ST: Elite force I

Finns det några av er som är intresserade av att spela via internet med Elite force I?

Det lättaste sättet är väl att tillsammans bestämma plats och tidpunkt för "mötet" samt hur vi ska känna igen varandra.

Tänk på att man även kan spela rpg med elite force.. Allra roligaste är om man kunde spela i olika "teams"..

Personligen gillar jag spelen av typen "catch the flagg"...

Hmm, jag visste inte ens att det fortfarande fanns folk som spelate Elite Force 1... Finns det fortfarande servrar aktiva? Jag skulle jättegärna hänga på i så fall, (för jag antar att du inte har Elite Force 2?) Lägg ett mess privat här på forat så kan vi säkert hitta nån tid...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, jag visste inte ens att det fortfarande fanns folk som spelate Elite Force 1... Finns det fortfarande servrar aktiva? Jag skulle jättegärna hänga på i så fall, (för jag antar att du inte har Elite Force 2?) Lägg ett mess privat här på forat så kan vi säkert hitta nån tid...

Jodå, det finns folk som spelar med Elite force 1. Så vitt jag vet så är de alltid aktiva..Jag har försökt att få tag på elite force 2, men den finns inte att köpa.. Jag hör av mig (ev. till helgen)!

Har du en favorit map?

Redigerad av Kathryn Archer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jodå, det finns folk som spelar med Elite force 1. Så vitt jag vet så är de alltid aktiva..Jag har försökt att få tag på elite force 2, men den finns inte att köpa.. Jag hör av mig (ev. till helgen)!

Har du en favorit map?

Kul, bara de inte är "bottar" allihop ;)

Hittade Elite Force 2 på spelbutiken.se http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt....65&active=1

Har inte spelat ettan på så länge, och dessutom aldrig online, så någon favoritkarta har jag inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag köpte första elite force för att det är kul att ha ett st spel till ps2:an. Men jag tyckte att det kändes lite biligt och inte så välgjort även om storyn är bra. Kanske tvåan är bättre? J.

Är det en PS2-version alltså? Då kan jag inte uttala mig för den versionen har jag inte provat.

Hittade dock en recension på nätet som sa så här:

"Att föra över ett spel av den här kategorin från PC till konsol är snudd på korkat, om man inte löser styrningen på ett bra sätt. Tyvärr måste jag säga att det har man inte lyckats med. Det käns att det inte hör hemma här. Det här spelet skulle aldrig ha lämnat PC:n. Det är så det känns, i stort sett hela tiden. Som Trekkie kanske du ger dej ut och köper det här spelet ialla fall, men kom då inte och säga att du inte blivit varnad."

Dessutom såg jag ett par screenshots som inte var något vidare. Så de som köper PS2-versionen istället för PC-versionen gör nog bort sig tyvärr.

Själv tycker jag att EF är ett mycket bra spel (PC-versionen) i 3D-genren. Det var ruskigt välgjort när det kom, och förändrade mångas syn på ST-spel som dittills varit av skiftande och oftast dålig kvalitet. Själv tyckte jag att storyn var sämst men smaken är som baken.

2:an är b??ttre men kanske ingen jättestor förbättring. Grafiken är upputsad, fler vapen och multiplayer-alternativ har tillagts och denna gång får man jobba ombord på Enterprise istället för Voyager. Dock är storyn i 2:an ett märkligt upprepande av det första spelet. Inte dålig på något vis men det kan uppfattas lite tjatigt eftersom den har stora likheter med det första spelet. Är det nån som är intresserad så ligger min gamla recension här --> http://www.gameelite.se/multimedia/2003/activision/ef2.asp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har båder Elitforce 1 och 2. Spelar gärna. Brukar spela mot bottar ibland men det är ingen utmaning, ej heller så roligt. Kort sagt, jag är med. Säg när och var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur går det med Elite force Voyager spelandet?

Hur många av er spelar spelet fortfarande?

Vilket är era favorit "maps" i holodeck?

Har testat spela rpg med EF. Lite trögt när de flesta spelare inte bidrar till handlingen utan tex. springer fram och tillbaka. Dessutom tror jag man måste vara med regelbundet och hitta en grupp som är seriösa för att det ska fungera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hur går det med Elite force Voyager spelandet?

Hur många av er spelar spelet fortfarande?

Vilket är era favorit "maps" i holodeck?

Har testat spela rpg med EF. Lite trögt när de flesta spelare inte bidrar till handlingen utan tex. springer fram och tillbaka. Dessutom tror jag man måste vara med regelbundet och hitta en grupp som är seriösa för att det ska fungera.

Jag spelar fortfarande det. Mitt favoritmapp är boarding parties.

Säg när och var vi kan spela.

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu