Emily Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 På tal om J/C och sånt så finns det ett projekt som heter NEVS (New Earth Virtual Season). Ett virtuellt berättande om hur det skulle vara om J/C inte blev räddade från New Earth i avsnittet Resolutions. Jag var med på ett hörn men det har stoppats på obestämd tid eftersom vi inte had tillräckligt med författare. Så om nån är intresserad...http://oceanview.jetc.org/caffey/nevs/main.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Jag läste första delen, skit bra verkar den . Nu måste jag bara läsa ikapp allt som jag missat, tänkte att jag skulle ägna jullovet åt det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Sybd att Voyager är över. För ni kunde ju ha skickat/föreslagit att det ni skriver kunde bli nya avsnitt. Ioförsig kan de ju bli det iallafall. Showen efter enterprise kan ju alltid handla om det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 (edited) Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit. En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda. Edited December 8, 2002 by Emher Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Heh, "Are we, entertainment?" LOL Det var en ganska kul historia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 9, 2002 Report Share Posted December 9, 2002 Heh, "Are we, entertainment?" LOL Det var en ganska kul historia. Kul att du gillade den Läste du hela, eller bara första kapitlet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Bara första kapitlet. Orkar inte mer nu. Jag är på gränsen till total galenskap tack vare mina bröder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 (edited) Bara första kapitlet. Orkar inte mer nu. Jag är på gränsen till total galenskap tack vare mina bröder... Ahhh, den känslan vet jag om allt för väl. Har tre syskon själv... <_< (Tittar till på hyperaktiv lillebrorsa) Edited December 15, 2002 by Emher Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Yay! Det var himla tur att jag kollade i Pjotr'ks behändiga lilla FAQ-fil så att jag kunde hitta den här tråden. Jag minns att jag laddade ner de 8 första avsnitten av Voyager Virtual Season 8 på ett visst nedladdningsprogram *hysch hysch* men jag visste inte om nån sajt! Så tack Ella för att du startade den här tråden *skuttar och går till sajten* Det här ska bli kul att läsa! *myser* Link to comment Share on other sites More sharing options...
*VoyGirl* Posted February 16, 2003 Report Share Posted February 16, 2003 Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit. En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda. FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted February 16, 2003 Report Share Posted February 16, 2003 Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit. En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda. FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_< Jo, FF.net är riktigt bra. Dock så tycker jag det är okej att dom inte har svenska, eftersom jag finner att jag kan utrycka mig bättre i skrift på engelska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_< man får söka på 'skandinaviska'.. det brukar dyka upp nån svensk fanfic.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*VoyGirl* Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit. En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda. FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_< Jo, FF.net är riktigt bra. Dock så tycker jag det är okej att dom inte har svenska, eftersom jag finner att jag kan utrycka mig bättre i skrift på engelska. Jo, det gör jag också faktiskt. Skulle kännas rätt konstigt att läsa fanfic på svenska tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*VoyGirl* Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_< man får söka på 'skandinaviska'.. det brukar dyka upp nån svensk fanfic.. Roligt! Måste jag kolla nån gång... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted February 22, 2003 Report Share Posted February 22, 2003 Men nu då VVS har slutat kommer det komma något nytt? Vet någon hur många sesonger det komer bli av Enterprise? Hoppas man skriver någon fanfic om den sedan med. (- Lite OT men inlägg nummer hundra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted February 23, 2003 Author Report Share Posted February 23, 2003 Men nu då VVS har slutat kommer det komma något nytt? Vet någon hur många sesonger det komer bli av Enterprise? Hoppas man skriver någon fanfic om den sedan med. Fanfiction finns det ju gott om, även fast det inte är lika seriösa projekt som VVS. På Enterprising Endeavors finns mycket bra Enterprise-fic samlad, r??tt mycket T'Pol/Archer (), men även andra varianter. Sidan i sig är väl rätt ful med lite felmeddelanden och massor av reklam, men man kan inte få allt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
*VoyGirl* Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Har ingen aning om det här är en passande kategori, men här finns iaf en massa P/T fanfic. P/T Collective Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Alltså jag kollade på dom nya skeppen och jag tycker att det är för mycket borgtek i dom. Dom ser så fulla ut alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonaz Dax Posted January 14, 2004 Report Share Posted January 14, 2004 Här är ett tips på en annan fortsättning av en startrekserie, nämligen DS9. Serien heter "Star Trek: Deep Space Nine - What You Come Back To" och är en direkt fortsättning av DS9. Sidan finns på: http://www.sidcity.net/wycbt/wycbt.html Det finns för tillfället nio episoder, den tionde är på väg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 Nu har jag missat nåt, måste kolla detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted January 21, 2004 Report Share Posted January 21, 2004 Jag har just läst första avsnittet. Det är ju grymt bra och jag har 25 till att läsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 29, 2004 Report Share Posted August 29, 2004 Emher länken funkar inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts