Jump to content

Fan fiction - Voyager Virtual Season 8

Ella

Recommended Posts

På tal om J/C och sånt så finns det ett projekt som heter NEVS (New Earth Virtual Season). Ett virtuellt berättande om hur det skulle vara om J/C inte blev räddade från New Earth i avsnittet Resolutions.

Jag var med på ett hörn men det har stoppats på obestämd tid eftersom vi inte had tillräckligt med författare. Så om nån är intresserad...http://oceanview.jetc.org/caffey/nevs/main.html

Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit.

En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda.

Edited by Emher

Bara första kapitlet. Orkar inte mer nu. Jag är på gränsen till total galenskap tack vare mina bröder...  :(

Ahhh, den känslan vet jag om allt för väl. Har tre syskon själv... <_< (Tittar till på hyperaktiv lillebrorsa)

Edited by Emher

• 1 month later...

Yay! Det var himla tur att jag kollade i Pjotr'ks behändiga lilla FAQ-fil så att jag kunde hitta den här tråden. Jag minns att jag laddade ner de 8 första avsnitten av Voyager Virtual Season 8 på ett visst nedladdningsprogram *hysch hysch* men jag visste inte om nån sajt! Så tack Ella för att du startade den här tråden :) *skuttar och går till sajten* Det här ska bli kul att läsa! *myser*

Det står ju på beskrivningen av ämnet att man det handlar om "VVS8 och annan fanfiction", så jag ger er därför en länk till min egen fic som jag skrivit.

En varning dock, den är inte helt ST, utan en crossover utav ST:TNG och Harry Potter (där jag började min fanfic-bana). Fast jag hoppas ST-fans kan gilla den ändå, och så finns det flera som gillar båda.

FF.Net är bra! De har inte svenska med i språkvalen dock. <_<

Jo, FF.net är riktigt bra. Dock så tycker jag det är okej att dom inte har svenska, eftersom jag finner att jag kan utrycka mig bättre i skrift på engelska.

Jo, FF.net är riktigt bra. Dock så tycker jag det är okej att dom inte har svenska, eftersom jag finner att jag kan utrycka mig bättre i skrift på engelska.

Jo, det gör jag också faktiskt. Skulle kännas rätt konstigt att läsa fanfic på svenska tror jag.

Men nu då VVS har slutat kommer det komma något nytt? Vet någon hur många sesonger det komer bli av Enterprise? Hoppas man skriver någon fanfic om den sedan med.

Fanfiction finns det ju gott om, även fast det inte är lika seriösa projekt som VVS. På Enterprising Endeavors finns mycket bra Enterprise-fic samlad, r??tt mycket T'Pol/Archer (:D), men även andra varianter. Sidan i sig är väl rätt ful med lite felmeddelanden och massor av reklam, men man kan inte få allt...

• 9 months later...
  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • Create New...