Supertreck Posted October 29, 2006 Report Share Posted October 29, 2006 Jag syfte på detta sidan Att hålla redan på små pluttar och tecken för att det ska hamna rätt anser jag är jobbigt om man bara ska citera några fåtal textstycken. Jag brukar istället kopiera in texten och göra till citat Att behöva lära sig C64-Basic anser jag omständligt för kunna citera text. hmmm jag kanske överdrev något :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Jag begär inte att ni ska lära er "C64-Basic" för att ni ska kunna citera. Det jag ville förmedla med ämnet var att man ser till att förhandsgranska sina inlägg åtminstone en gång innan man skickar dom. Så länge man använder knapparna ( eller ) som är till för att citera så brukar det oftast inte vara några problem. Det brukar bli fel när man själv delar upp ett större citat i flera mindre och då är det bra att kolla så att det blir rätt. Vill undvika att få en massa sådana här citat i ämnena: [ quote] Citerad text [ quote] när det egentligen ska visas: Citerad text Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted October 30, 2006 Author Report Share Posted October 30, 2006 Jag begär inte att ni ska lära er "C64-Basic" för att ni ska kunna citera. Det jag ville förmedla med ämnet var att man ser till att förhandsgranska sina inlägg åtminstone en gång innan man skickar dom. Så länge man använder knapparna ( eller ) som är till för att citera så brukar det oftast inte vara några problem. Det brukar bli fel när man själv delar upp ett större citat i flera mindre och då är det bra att kolla så att det blir rätt. Vill undvika att få en massa sådana här citat i ämnena: [ quote] Citerad text [ quote] när det egentligen ska visas: Citerad text Dom knappana syns ju bara när man läser inlägg och inte medan man skriver och då det ju meningen med olika citat. I så fall är det nåt fel på min Firefox för jag fick inte med mitt första inlägg när jag testade nu att klicka på citatknappen. Är inte det syftet att få med flera inlägg i citat? Ähh det verkar jobbigt. Enklare att kopiera in andras text och markera till citat medan man skriver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Dom knappana syns ju bara när man läser inlägg och inte medan man skriver och då det ju meningen med olika citat. I så fall är det nåt fel på min Firefox för jag fick inte med mitt första inlägg när jag testade nu att klicka på citatknappen. Är inte det syftet att få med flera inlägg i citat? Ähh det verkar jobbigt. Enklare att kopiera in andras text och markera till citat medan man skriver. Om du ska citera ett ett separat inlägg så klickar du på och om du vill citera flera inlägg i ett ämne så klickar du på så att den ändras till och sen klickar du på , så kommer dom inlägg du har valt att citera finnas med när du skriver ditt svar (detta funkar för mig i Firefox och IE). Om du tycker det är enklare att kopiera så får du så klart göra det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted October 30, 2006 Author Report Share Posted October 30, 2006 Nu kan det vara så att man t.ex inte behöver så mycket text och bara vill ta en viss del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Jag har också problem med citatkoden. När jag använde knappen "svara" har citattaggarna ändå blivit fel. Jag fick följande felmeddelande. FÖLJANDE FEL HITTADES Antalet öppnande och stängande citat-taggar stämmer inte. Var snäll och rätta till detta innan du skickar inlägget. Jag försökte precis kopiera in hur det såg ut när det blev fel fast då fick jag precis samma felmeddelande som ovan. Kanske inte så konstig egentligen. Om någon av våra duktiga forumledare har en idé om vad som är fel vore jag tacksam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 B)-->CITAT(B @ 27 Apr 2007, 19:43) <{POST_SNAPBACK}>Jag har också problem med citatkoden. När jag använde knappen "svara" har citattaggarna ändå blivit fel. Jag fick följande felmeddelande. FÖLJANDE FEL HITTADES Antalet öppnande och stängande citat-taggar stämmer inte. Var snäll och rätta till detta innan du skickar inlägget. Jag försökte precis kopiera in hur det såg ut när det blev fel fast då fick jag precis samma felmeddelande som ovan. Kanske inte så konstig egentligen. Om någon av våra duktiga forumledare har en idé om vad som är fel vore jag tacksam. Det felmedelandet brukar dyka upp när man tar bort något tecken. Då får servern stora självan och ballar ur. Kolla så att antalet och [/qoute] stämmer överrens så borde det fungera. En del kan vara väldigt svåra att upptäcka i slutet av en text så det gäller att räkna nogrannt. Har förövrigt råkat ut för samma sak själv. :rodna: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Det finns även en bugg i forumet som orsakar att det blir fel på citat-taggen om man har ' i sitt namn, som du har B'Elanna. Kan det vara så att du citerade dig själv när det felmeddelande dök upp. (denna bugg ska vara fixad i nästa version av forumet) Annars så är det som Supreme Comander JAF förklarar att detta felmeddelande dyker upp när man inte har lika många [ quote ] eller [/ quote ]. Oftast blir det fel om man själv delar upp en längre text i flera mindre citat, då det är lätt att glömma en av taggarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 28, 2007 Author Report Share Posted April 28, 2007 Det finns även en bugg i forumet som orsakar att det blir fel på citat-taggen om man har ' i sitt namn, som du har B'Elanna. Kan det vara så att du citerade dig själv när det felmeddelande dök upp. (denna bugg ska vara fixad i nästa version av forumet) Annars så är det som Supreme Comander JAF förklarar att detta felmeddelande dyker upp när man inte har lika många [ quote ] eller [/ quote ]. Oftast blir det fel om man själv delar upp en längre text i flera mindre citat, då det är lätt att glömma en av taggarna. Är det inte effektivare om det är enkelt som möjligt utan att man ska hålla reda på pluttar här och där för att allt ska se korrekt ut? Själv skulle det vara effektivare om man kunde svara på någons inlägg utan citattaggar så sköter man citeringen helt själv vad som skall tas bort. om andra är inblandade och blivit citerad på den man svarar så blir det ännu krångligare HTMLkurser finns att gå med men var finns det citatkurser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 HTMLkurser finns att gå med men var finns det citatkurser? Finns det intresse så kan jag plita ihop en liten citatskola Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Dom knappana syns ju bara när man läser inlägg och inte medan man skriver och då det ju meningen med olika citat. I så fall är det nåt fel på min Firefox för jag fick inte med mitt första inlägg när jag testade nu att klicka på citatknappen. Är inte det syftet att få med flera inlägg i citat? Ähh det verkar jobbigt. Enklare att kopiera in andras text och markera till citat medan man skriver. Om du ska citera ett ett separat inlägg så klickar du på och om du vill citera flera inlägg i ett ämne så klickar du på så att den ändras till och sen klickar du på , så kommer dom inlägg du har valt att citera finnas med när du skriver ditt svar (detta funkar för mig i Firefox och IE). Om du tycker det är enklare att kopiera så får du så klart göra det. Jag bara funderar på en sak och det är om de tidager inlägg jag vill citera ska synas i fältet näe jag skriver mitt svar, dvs om jag var valt att citera fler än en person? Eller är jag helt ute och cycklar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts