commander ricochet Postad 18 November, 2007 Rapport Postad 18 November, 2007 (redigerade) Och vill man bli vulcan så är det bara att frisera sej lite, raka av ögonbrynen och sminka på nya lite längre upp samt hänga upp sej i öronen i en vecka eller två så att snitsen blir perfekt! Enkelt! Ska genast prova! Redigerad 18 November, 2007 av michael ricochet
Supreme Commander JAF Postad 18 November, 2007 Rapport Postad 18 November, 2007 Och vill man bli vulcan så är det bara att frisera sej lite, raka av ögonbrynen och sminka på nya lite längre upp samt hänga upp sej i öronen i en vecka eller två så att snitsen blir perfekt! Enkelt! Ska genast prova! Lol! Är det inte enklare att skaffa alv öron eller liknande och sminka på dem så slipper man all smärta? J.
commander ricochet Postad 18 November, 2007 Rapport Postad 18 November, 2007 -ne en trekkie går heeela vägen! Annars blir det ju inte på riktigt-vilket ju atar trek är! :lol:
Unkas Postad 19 November, 2007 Rapport Postad 19 November, 2007 -ne en trekkie går heeela vägen! Annars blir det ju inte på riktigt-vilket ju atar trek är! :lol: När man är på träffar så kan man ju tro att det är på riktigt och det har kommit borger, klingons, andorians och andra på besök från rymden. Nu ska jag hänga mig i öronen. WCT har en träff i mars, ska fixa riktigt bra öron tills dess. :lol:
t80u Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 Är det någon som känner till en bra sida där man kan beställa paraduniformsjackan från TNG (som även är med i DS9). De få siter som rekommenderats här i tråden innan har tyvärr inte haft någon sådan..
K´hogh son of Klintoch Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 (redigerade) -ne en trekkie går heeela vägen! Annars blir det ju inte på riktigt-vilket ju atar trek är! :lol: När man är på träffar så kan man ju tro att det är på riktigt och det har kommit borger, klingons, andorians och andra på besök från rymden. Nu ska jag hänga mig i öronen. WCT har en träff i mars, ska fixa riktigt bra öron tills dess. :lol: vadå tro att det är på riktigt ? Star Trek ÄR ju på riktigt :lol: :lol: Redigerad 3 December, 2007 av K´hogh son of Klintoch
Supreme Commander JAF Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 Är det någon som känner till en bra sida där man kan beställa paraduniformsjackan från TNG (som även är med i DS9). De få siter som rekommenderats här i tråden innan har tyvärr inte haft någon sådan.. Menar du den som Worf tyckte var en kjol? J.
t80u Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 (redigerade) Menar du den som Worf tyckte var en kjol? J. Ja, och om jag inte missminner mig är det densamma som Sisco & co har på sig i sin first contact med Wadi i "Move along home" (DS9 säsong 1 episod 10), som det käbblas lite om i inledningen eftersom Dr Bashir glömt packa ner sin.. edit: Man ser överdelen på uniformen på den översta bilden i högerspalten på: http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.p...avsnitt_id=1.10 Redigerad 3 December, 2007 av t80u
Supreme Commander JAF Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 Den tror jag inte att jag har sett till salu. Kanske för att det är fler än worf som inte gillar att gå runt i kjol? Du kan ju alltid be någon skräddare att sy upp en måttbeställd uniform. J.
Cecilia Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 På tal om öron... Jag minns ett avsnitt av Cityakuten, där det som vanligt var kaos och det kommer in en man som har klippt sig i öronen. När läkaren frågar vad som har hänt får han ett irriterat svar av patienten att det är inget fel på honom, det är "volcan ears". Detta är nog lika smärtfullt som ovannämnda förslag att hänga upp sig i öronen ett par veckor. Jag håller nog med om att alvöron är lika användbara och mindre "permanenta". Det skulle nog vara svårt att förklara på en anställningsintervju om blivande chefen inte är trekkie.
commander ricochet Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 Jag tycks ha startat en alldeles egen örontråd Var rädda om era öron! Live long(ears) and prosper!
t80u Postad 3 December, 2007 Rapport Postad 3 December, 2007 Jag har faktiskt till slut hittat en: http://warp-one.co.uk/Uniforms/DESIGN%20640.htm Warp-one verkar ha en hel del olika uniformer och uniformsdelar och ger ett seriöst intryck, även om priserna är lite i högsta laget (ca 740kr inkl frakt).. Det lutar iaf åt en sådan, tack för hjälpen!
commander ricochet Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 Snygg! Men ingår com.badge, som är med på bilden? Jag skulle gärna ha picards röda jacka. Coolt att få göra "Picard-rycket"!
t80u Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 Snygg! Men ingår com.badge, som är med på bilden? Jag skulle gärna ha picards röda jacka. Coolt att få göra "Picard-rycket"! Som jag förstod det så ingår inte gradbetäckningar och com-badge, så det får man köpa utöver uniformsjackan (har ingen bra site för det ännu dock). Så totalt räknar jag med att det kommer landa på runt 1100kr för en komplett, men jag har som sagt var ingen bra site för com-badge och "rätt" gradbetäckningar.
Gäst susdan74 Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 Borgerna från den första borg episode på TNG är ju rätt lätt att göra. Ta en svart dykardräkt och sätt fast flera svartmålade plastbitar och rörstumpar. Hocky skydd och fotbolls knässkydd kan även användas. Borra lite hål på grejerna och tryck i en batterie driven julgransbelysning som blinkar. Sminka dej lite zombie blek i ansiktet , använd även en flintskalle huva och sedan är du färdig. /Conny Oh ja, det är ju verkligen sådant som gemene man har liggandes hemma i någon garderob. ;)
K´hogh son of Klintoch Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 (redigerade) Borgerna från den första borg episode på TNG är ju rätt lätt att göra. Ta en svart dykardräkt och sätt fast flera svartmålade plastbitar och rörstumpar. Hocky skydd och fotbolls knässkydd kan även användas. Borra lite hål på grejerna och tryck i en batterie driven julgransbelysning som blinkar. Sminka dej lite zombie blek i ansiktet , använd även en flintskalle huva och sedan är du färdig. /Conny Oh ja, det är ju verkligen sådant som gemene man har liggandes hemma i någon garderob. ;) där sa du ett sant ord ! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Redigerad 4 December, 2007 av K´hogh son of Klintoch
Rekommenderade inlägg