Lokatt Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 I avsnittet thirty days (ses. 5) blev Tom degraderad från Lieutanent till Ensigh och fråntagen befattningen Conn Officer. Men nu sitter han ändå vid spakarna hela tiden. Hur i hela friden funkar det? ??? Har han fått tillbaka sin befattning? Och i så fall i vilket avsnitt? //Kjamizaj Lokatt P.s. vet inte om jag kan ha denna här...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 23, 2002 Report Share Posted May 23, 2002 Det var inte hans befattning som han förlorade utan bara hans grad (han blev som du sa degraderad) men han får upp den senare oj oj oj fy mig jag spoilade visst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted May 24, 2002 Author Report Share Posted May 24, 2002 Tack för svaret. Vet du i villket avsnitt han fick tillbaka sin rank? //Kjamizaj Lokatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted May 24, 2002 Report Share Posted May 24, 2002 Vet du i villket avsnitt han fick tillbaka sin rank? Jag skickar svaret via ett PM så att det inte spoilar för de som inte vill veta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Exakt vad är en Conn Officer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Exakt vad är en Conn Officer? Jag tror att det är som vad BÈlanna är den personen som har högst grad på dom olika sakerna som Enginnering,säkerhet och Conn. Conn är ju där man som typ styr skepet och man går i warp och sånt och när han är Conn officer så är Conn hhanns uppgift.. tror jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 CONN är väl som Pilot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Exakt vad är en Conn Officer? Jag tror att det är som vad BÈlanna är den personen som har högst grad på dom olika sakerna som Enginnering,säkerhet och Conn. Conn är ju där man som typ styr skepet och man går i warp och sånt och när han är Conn officer så är Conn hhanns uppgift.. tror jag.. Det är säkerhets nissaran som basar om dom tror att någon är en risk mot säkerheten så har dom ultimat makt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Nä. Det är väl inte CONN? CONN är liknande piloting. Som det står på en massa, massa RPG sidor: CONN/Piloting. CONN är "piloterna" är i stort sett samma sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 CONN är dom som flyger och navigerar. Men är Tom chef över alla eller är han "bara" vanlig arbetare? Det är ju Tuvok som säkerhetsnisse; chief of security liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jag slog upp conn i min favoritbok ST: Encyclopedia och där kan man läsa att conn är en förkortning av flight controller, så conn är väll som en vanlig pilot för oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Ja. CONN och security har absolut inget som helst att göra med varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Har ngn annan tagit över Paris' tjänst (Leutenaint?) sedan han blev degraderad? Han sitter ju fortfarande vid spakarna som ensign. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Tom är ju fortfarande pilot och senior officer, fast han blev degraderad. Harry är ju också bara ensign, men han står vid OPS hela tiden. Lieutenant är inte en specifik tjänst, man jobbar inte som det, det är snarare en beteckning på hur duktig eller erfaren man är inom sitt område, kan man väl säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Leutenant (löjtnant) är ju en rank. Precis som ensign (fänrik), captain och så vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Leutenant (löjtnant) är ju en rank. Precis som ensign (fänrik), captain och så vidare. Lieutenant=Kapten Lieutenant jg.=Löjtnant Kunde bara inte strunta i att rätta ett lite misstag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Jaha! Det visste jag faktiskt inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Lieutenant=Kapten Lieutenant jg.=Löjtnant Är det så överallt, eller bara i Star Trek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 18, 2002 Report Share Posted June 18, 2002 Är det så överallt, eller bara i Star Trek? Det är så överallt. Det är motsvarande mellan american navy och svenska marinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Det är så överallt. Det är motsvarande mellan american navy och svenska marinen. Okej Vad är Lieutenant Commander då? (F'låt för att det är lite OT... det har inget med Tom att göra, men det är en mycket enkel fråga som bara kräver ett kort svar, och jag orkar inte leta reda på en diskussion om gradbeteckningar som ev. redan finns ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Är inte det kommendörkapten? Eller är det commander? Och i så fall, vad är då captain om inte kapten??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Cadet=Kadett Ensign=Fänrik Lieutenant jg.=Löjtnant Lieutenant=Kapten Lieutenant Commader=Örlogskapten Commander=Kommendörskapten Captain=Kommendör Admiral=Amiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Varför översätta det ända vi behöver veta är vilken årdning dom ligger på. Det är som att översätt tecnobabble den gör man inte Cadet=Cadet Ensign=Ensign Lieutenant jg.=Lieutenant jg. Lieutenant=Lieutenant Lieutenant Commader=Lieutenant Commader Commander=Commander Captain=Captain Admiral=Admiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Jag översatte bara för att de som vill veta ska kunna det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Det tackar jag för! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts