Jump to content

Tom Paris

Lokatt

Recommended Posts

I avsnittet thirty days (ses. 5) blev Tom degraderad från Lieutanent till  Ensigh och fråntagen befattningen Conn Officer. Men nu sitter han ändå vid spakarna hela tiden. Hur i hela friden funkar det?

???   Har han fått tillbaka sin befattning? Och i så fall i vilket avsnitt?

//Kjamizaj Lokatt

P.s.  vet inte om jag kan ha denna här...?

• 3 weeks later...
Exakt vad är en Conn Officer?

Jag tror att det är som vad BÈlanna är den personen som har högst grad på dom olika sakerna som Enginnering,säkerhet och Conn.

Conn är ju där man som typ styr skepet och man går i warp och sånt och när han är Conn officer så är Conn hhanns uppgift..

tror jag..

Det är säkerhets nissaran som basar om dom tror att någon är en risk mot säkerheten så har dom ultimat makt

Tom är ju fortfarande pilot och senior officer, fast han blev degraderad. Harry är ju också bara ensign, men han står vid OPS hela tiden.

Lieutenant är inte en specifik tjänst, man jobbar inte som det, det är snarare en beteckning på hur duktig eller erfaren man är inom sitt område, kan man väl säga.

Det är så överallt. Det är motsvarande mellan american navy och svenska marinen.

Okej :)

Vad är Lieutenant Commander då?

(F'låt för att det är lite OT... det har inget med Tom att göra, men det är en mycket enkel fråga som bara kräver ett kort svar, och jag orkar inte leta reda på en diskussion om gradbeteckningar som ev. redan finns :) )

Varför översätta det ända vi behöver veta är vilken årdning dom ligger på.

Det är som att översätt tecnobabble den gör man inte

Cadet=Cadet

Ensign=Ensign

Lieutenant jg.=Lieutenant jg.

Lieutenant=Lieutenant

Lieutenant Commader=Lieutenant Commader

Commander=Commander

Captain=Captain

Admiral=Admiral