Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Cadet=Kadett

Ensign=Fänrik

Lieutenant jg.=Löjtnant

Lieutenant=Kapten

Lieutenant Commader=Örlogskapten

Commander=Kommendörskapten

Captain=Kommendör

Admiral=Amiral

Tack tack! :)

Det var den där örlogskaptenen som krånglade till det för mig...

Postad

Det är så för det är flottans betäckningar, när Captain blir Kapten så är det armén, när Captain bli Kommandör så blir det flottan, lurigt, fast så är det

Postad
Det är så för det är flottans betäckningar, när Captain blir Kapten så är det armén, när Captain bli Kommandör så blir det flottan, lurigt, fast så är det

Och av der så förstog jag ingenting...

Postad
Och av der så förstog jag ingenting...

I Star fleet använd US Navy's rankingsystem. Därför blir den svenska motsvarigheten marinen/flottans. Om det istället hade används sig av US army's rankingsystem då hade även den svenka motsvarighten blivit armen och då är captain lika med Kapten.

Postad

japp, det var det det jag försökte få fram, fast det kanske blev lite lurigt.

Jag har märkt när jag köpt Voyager avsnitt med svensk text så har det varit améns betäckningar, fast olika översättnigs personer har olika värderingar vad det ska vara.

• 4 år senare...
Postad (redigerade)
Ja. CONN och security har absolut inget som helst att göra med varandra.

inte riktigt , men säkerhet bossen sköter oftast taktikstationen(där man skjuter osv.) så i strid har de mycket att göra med varandra . CONN har till uppgift att se till att bästa tänkbara skjutartillfälle ges och att så mycket som möjligt hänga på ett fientligt skepp när det gör undanmanövrar :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...