Gå till innehåll
Nyhet

Battlestar Galactica på Kanal 5 igen

Rekommenderade inlägg

Kanal 5 börjar att sända Battlestar Galactica igen. De börjar med de två långa pilotavsnitten som sändes i USA men som inte sändes här när serien började visas. De två avsnitten sänds natten till torsdagen den 22 februari kl. 01.15 och därefter natten efter kl. 02.05. Serien fortsätter sedan med avsnitt 8 med start fredagen den 23 februari kl. 23.00.

(Tack till Human)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Kanal 5 börjar att sända Battlestar Galactica igen. De börjar med de två långa pilotavsnitten som sändes i USA men som inte sändes här när serien började visas. De två avsnitten sänds natten till torsdagen den 22 februari kl. 01.15 och därefter natten efter kl. 02.05. Serien fortsätter sedan med avsnitt 8 med start fredagen den 23 februari kl. 23.00.

(Tack till Human)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Två långa pilotavsnitt??? Är det månne "mini-serien" man menar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Tack till Human)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Två långa pilotavsnitt??? Är det månne "mini-serien" man menar?

Hm finns det en mini serie också? Eller kanske var det en så kallad pilot i två avsnitt? För det finns väl en "vanlig" seris också?

Han är cool som spelar högsta hönset på galactica! Har var bra isom blåögd polis i bladerunner och supercool som castillio i miami vice!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen tycker jag att hela konceptet, med olika miniserier, serier och annat, är oerhört svårt att få grepp om. Nu har jag kanske inte sett tillräckligt, men min upplevelse är att om jag inte direkt fattar vad serien handlar om och hur den hänger ihop (någorlunda) så är den ingenting för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det hela är inte så avancerat egentligen. Serien är en ny variant av en serie med samma namn från slutet av 70-talet. Först gjorde man miniserien på dryga 3 timmar. Efter det har det följt en vanlig serie som nu är inne på sin tredje säsong. Antagligen är det miniserien de kommer visa nu. Synd att Kanal 5 kommer visa den mitt i natten bara, det är en bra serie som fler borde se tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men nu har dom ju visat detta (första avsnitten och sedan en bit in i serien)två gånger tidigare. Ska dom visa hela baletten från början en tredje gång? Kan dom inte bestämma sej för att köra hela alltihopa rakt av OCH på vettiga tider! Undrar hur dom tänker :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det hela är inte så avancerat egentligen. Serien är en ny variant av en serie med samma namn från slutet av 70-talet. Först gjorde man miniserien på dryga 3 timmar. Efter det har det följt en vanlig serie som nu är inne på sin tredje säsong. Antagligen är det miniserien de kommer visa nu. Synd att Kanal 5 kommer visa den mitt i natten bara, det är en bra serie som fler borde se tycker jag.

För att yttligare klarlägga... Det finns två Battlestar Galactica med samma namn. Vet ingen om versionen från 70-talet, men såvitt jag förstått så utspelar sig den nya versionen EFTER den första, det är alltså en fortsättning, och inte en remake. Om de ville göra det lättare hade de kunnat kalla det BG - The Next Generation. :w00t:

"Miniserien" är i grund och botten ingen miniserie eftersom den inte är självständig från övriga serien, utan den är bara en jävligt långt pilotavsnitt på ren svenska. Den vanliga serien med normala 45-minutersavsnitt börjar precis där "miniserien" slutar, det är en direkt fortsättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att yttligare klarlägga... Det finns två Battlestar Galactica med samma namn. Vet ingen om versionen från 70-talet, men såvitt jag förstått så utspelar sig den nya versionen EFTER den första, det är alltså en fortsättning, och inte en remake. Om de ville göra det lättare hade de kunnat kalla det BG - The Next Generation. :w00t:

"Miniserien" är i grund och botten ingen miniserie eftersom den inte är självständig från övriga serien, utan den är bara en jävligt långt pilotavsnitt på ren svenska. Den vanliga serien med normala 45-minutersavsnitt börjar precis där "miniserien" slutar, det är en direkt fortsättning.

Enligt http://www.imdb.com/title/tt0076984/ handlar orginalserien om följande: "The last major Colonial fighter carrier leads a makeshift fleet of human refugees on a desperate search for the legendary planet Earth.". Med andra ord exakt samma sak som dagens Battlestar Galactica. Det är alltså en remake och inte en fortsättning. Du kan ju också se att det är samma karaktärer i orginalserien som i remaken även fast vissa har blivit kvinnor istället för män. Angående miniserie eller inte tar jag än en gång hjälp av imdb som kallar den för "mini", http://www.imdb.com/title/tt0314979/ .

Redigerad av zulan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur som helst har de ju redan visat mini-serien och ett antal avsnitt in på första säsongen. Detta är bara ytterligare ett exempel på hur tv-kanalerna vägrar ta SF på allvar. Skönt iofs att de inte fjantar till det som TV6...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg