Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)
Thomas Riker satt i fångavdelningen på To'Kri när Deanna , Mirjia och löjtnant Seeva strålade ner och tillsammans använde de sina telepatiska krafter på Tom . i början såg det ut som om han verkligen hade varit förrädaren men efter djupare tankeavläsningar upptäckte Mirjia att han hade blivit hjärntvättad . Deanna upptäckte att syftet hade varit att ge förrädaren fritt utrymme och löjtnant Seeva upptäckte vem det var .

kommendör Rel Menas var på väg att återuppta sin syssla med att undersöka ett gammalt Defrathiskepp när han hörde hans namn nämnas , han kikade in genom fönstret och såg Deanna och Picard tala med amiral Morrison . han insåg snabbt vad som var på gång och skyndade mot hangaren , säkerhetsvakter dök upp och beordrade honom att överlämna sin Faspistol . han reagerade snabbt och sköt båda . han hade hunnit fram till en Runabout när tjugo officerer stormade in . han insåg att spelet var över och gav upp .

EPILOG

Rel Menas dömdes till trettio år för förräderi .

Thomas Riker fördes till ett sjukhus för avprogrammering .

General Koghar hade irriterat mottagit utnämningen till den högst rankade officeren i Klingons försvarsmakt efter att Martok blivit kansler .

kapten Klag kommenderade IKS Dag´oth och ledde de andra Raptor klass skeppen , IKS DuG´eH och IKS Kath'Soq ut i nya strider .

när stridsgrupp 37 var reparerad en vecka senare anslöt sig Enterprise till offensiven mot Cardassia prime där Dominion kapitulerade .

Kira , Lara Lis och Ro Laren återvände till Bajor där Lara Lis och Ro Laren bosatte sig i varsitt hus .

Luther , Garbano och Marla sökte upp gravarna som tillhörde Gul Revek och Sorok . båda hade stupat när Damars organiserade motstånd hade utplånats av Dominion .

Defrathi skulle under ytterligare tre år angripa Federationen i över tvåhundra piratöverfall .

Enterprise lämnade stridsgrupp 37 och medan Stridsgruppen drog ut på nya äventyr gick Picard och hans besättning ut på egna uppdrag .

Litet tillägg till epilogen.

Marla födde en son som de döpte till Sorok efter hennes far. Tillsammans började Marla och Garbano kämpa för ett fredligt Carddasia. Kampen var svår och fick föras i skymundan fast de fick fler och fler anhängare för varje dag.

Mirija åkte tillsammans med Deanna hem till Betazed som hade blivit befriat från Dominion. Tillsammans med sin familj hjälpte hon till att bygga upp Betazed.

O'Brian försonades med Lara Lis innan hon åkte till Bajor. Lara Lis bad honom om ursäkt för att hon hade lämnat honom. Hon hade fått panik och flytt. Eftersom O'Brian inte var säekilt långsint förlät han henne. O'Brian åkte hem till DS9 och återförenades med sin familj.

Redigerad av B'Elanna
  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Ok här kommer en fortsättning på historian.

Geordi vände sig till Data. Dina system har klarat värre förhållanden än så här! Vänta låt mig göra en undersökning. Geordi tog fram ett instrument ur ryggsäcken.

- Dina system är anpassade för väderförhållandena på Risa. Inte konstigt att du fryser!

- Konstigt mina system ska ställas om automatiskt. Nu har jag ställt om mina system. Jag har inga problem längre.

- Jag fryser fortfarande.

- Konstigt, att du väljer att åka på semester på ett ställe som ger dig så stort obehag. Vi kanske ska stråla upp till Enterprise.

- Alltså, lite obehag får man tåla då känner man att man lever svarade Geordi.

De hade kommit upp till toppen av fjället.

- Är du redo att åka utför!

Geordi satte av med full fart ned för fjället och Data var inte sen att följa efter. Plötsligt kom två skidåkare till efter Data och Geordi. Det var helt klart att de inte hade vänliga avsikter eftersom de sköt mot Data och Geordi. Förföljarna sköt på snön så att en lavin gick. De transporterades där i från när Data och Geori fångade i en lavin.

Världen vändes upp och ned och de snurrade rund. Geori fick ett slag i huvudet och förlorade medvetandet. När han vaknade var det mörkt och kallt och han kunde inte få någon luft. Han började desperat försöka gräva sig ut men kunde inte. Eftersom han inte fick luft fick han snabbt panik. Just då såg han Data som hade lyckats dra upp honom.

Data såg att Geordi kunde andas igen men hans ben låg i en onaturlig ställning. Benet var brutet på två ställen. Data lyckades inte anropa Enterprise eller någon annan heller för den delen. De var strandade på fjället och mörkret hade dessutom börjat falla.

Postad

Riker och Deanna gick längst stranden på Hawaii. Dom pratade.

- Varför har du aldrig besökt Hawaii? sa Riker med ett leende

- Vet inte, jag har aldrig tänkt på det, svarade Deanna

Riker tittade mot en segelbåt som låg stilla ute i havet.

- Jag tycker att den båten följt efter oss längst kusten, sa Riker

- Du innbilar dig bara.

Se upp!!

Riker och Deanna dukade för ett puls phaser skott och sprang mot en by ca 50 meter bort.

- Enterprise stråla upp oss!

Snart befann sig Riker och Deanna ombord på Enterprise igen. Picard och Crusher fanns redan ombord.

- Blev ni anfallna? sa Crusher

- Ja, sa Deanna

- Vet ni vem det var? frågade Picard

- Nej.

- Vi borde kalla hit Data och Geordi, sa Riker

- Picard till transportörs rum 1, stråla ombord Data och La Forge

- Jag kan inte lokalisera dom.

- Va?

Postad (redigerade)

När Geordi vaknade var det mörkt. För en stund trodde han var fast i snön igen. Han fäktade förskräckt. Data böjde sig över honom.

- Ta det lugnt. Jag har grävt en bivack i snön. Snön som nästan tog livet av dig blir din möjlighet att överleva. Var försiktig. Du fick ett ordentligt slag i huvudet och ditt ben.....

Geordi försökte röra sig och kände en kraftig smärta i benet. Han blev alldeles yr och satte sig ned.

- Data har du inte gett mig smärtstillande. Det finns i medicinlådan som jag hade med oss.

- Jo, visst har du fått smärtstillande. Jag vågar inte ge dig mer för då kanske du förlorar medvetandet.

- Det låter skönt! svarade Geordi. Jag har väldigt ont och jag fryser!

- Om du förlorar medvetandet riskerar du att frysa ihjäl dessutom måste du hjälpa mig att försöka kontakta Enterprise, sa Data.

Geordi drog filten tätare om sig. Det var verkligen kallt också var det mörkt också. Han undrade vilka som hade försökt döda dem. Han tackade sin lyckliga stjärna att han hade haft Data med sig på skidsemestern. Ingen människa hade kunnat ta sig upp ur snön och rädda honom. Alla denna snön. Nu avskydde han verkligen snön och om han kom levande ur det här skulle han inte åka på skidsemester på väldigt länge.

På Stjärnflottans akademi hade Picard och O'Brian sökt upp vaktmästare Bothby. Han var den enda på akademin som inte betedde sig underligt.

- Jag tror att det började för tre veckor sedan vid den stora vårfesten. Festen gick ovanligt lugnt till. Det brukar alltid vara någon incident när en överförfriskad kadett råkar i slagsmål. I år var det lugn - olycksbådande lugnt. De flesta brydde sig inte om att fira alls. Det verkar som de har slutat att bry sig. Sedan försvann en ung kadett. Hon heter Ann O'Hara och kommer från Irland. Om man frågar officiella källor så har det inte funnits någon sådan kadett här. Ingen tycks komma i håg henne. Men, jag kommer i håg henne. Jag börjar bli gammal men det är inget fel på förståndet!

Redigerad av B'Elanna
Postad

Uppe på Enterprise diskuterade Riker med löjtnant Ta'pel(tillfällig maskin chef) om hur dom kunde hitta La Forge och Data.

- Vet ni vilket område dom skulle till? frågade Ta'pel

- Jag tror det hette Havdalsfjellet.

- Jag skannar det området. Två livstecken, en på berget och en i en stuga vid foten på berget.

- Kan du upptäcka Data?

- Kanske om jag ställer om sensorerna efter han positoniska nät. Det är klart.

- Nå, vart är han?

- Han är vid livsformen på berget.

- Det måste vara dom. Transportörs rum 1, lås på kordinaterna och stråla dom direkt till sjukhytten.

I sjukhytten strålades Data och Geordi fram och doktor Crusher började hjälpa Geordi. Förutom det brytna benet hade han lätta frost skador på ryggen. Doktor Crusher lyckades läka frost skadorna och benet.

- Du ska nog inte gå på ett tag, sa doktor Crusher

- Ja, jag funderar på att spendera resten av ledigheten i min hytt.

Data fnisade.

- Tyckte du det var roligt? sa doktor Crusher

- Ja, svarade Data

- Jag var i alla fall allvarlig, sa Geordi

Då kom Riker in och frågade vad som hade hänt.

Postad

Picard hade beordrat att yellow alert skulle träda i kraft. Deanna och Riker letade efter spår av kadeten Ann O'Hara. Dom frågade runt på akademin men ingen sa att dom kände till henne.

- Talar dom sanning? sa Riker

- Några av dom men dom flesta ljuger, svarade Deanna

- Det ligger en hund begraven här.

På Enterprise jobbade Data med att söka efter alla Ann O'Hara i alla databaser.

- Kapten ni vill nog se det här, sa Data.

- Vad är det?

- Enligt databasen dog Ann och hennes föräldrar, Henry och Alyssa i en plasma explosion i New Berlin. Men Anns kropp hitades aldrig. Och enligt arkiven har hon aldrig gått på akademin. Men enligt akademins medecinska databas har en Ann O'Hara behandlats för ett brutet ben. Hhhmmm.... enligt databasen har hon en bror som heter Kevin som jobbar på Jupiter stationen.

- Kontakta honom.

- Sir, ett Intrepid klass skepp närmar sig vår positon, det finns inte med i databasen. sa löjtnanten vid taktik stationen.

- Sköldar upp.

- Dom skuter!

Bryggan skakade.

- Status raport.

- Hårda skador på den främre skölden.

- Sir, Earth Spacedock laddar upp sina vapen. Dom skuter.

En salva foton torpeder kom från rymd stationen och slet av en warp gondol från Intrepid klass skeppet.

- Lås på dom med traktor strålen.

- Dom aktiverar självförstörelsen!

Postad (redigerade)

-"stråla ut besättningen direkt till cellerna!" beordrade Picard.

-"jag har programmerat transportörern så att de är nedsövda vid ankomst."raporterade fänriken som skötte transporten.

Picard och Riker gick ner till cellavdelningen och gick in samtidigt som doktor Crusher .

picard märkte att ingen av de utstrålade hade stjärnflottans uniformer , men deras svarta klädsel var likadana . crusher meddelade att hon funnit en apparat i nacken , kopplad till hjärnan .

-"jag kan inte ta ut dem , inte utan att döda patienten." sa hon.

-"hur fungerar den ?" frågade Picard.

-"det verkar som om bäraren aktiverar den själv . när den aktiveras sprutar den in ett ämne som förstör hjärnan. svarade Crusher .

-"ifall de blir tillfångatagna , så att de inte ska kunna avslöja nåt."sa Riker .

Picard rörde vid sin combadge.

-"Picard till O´Brian , kan ni komma till cellavdelningen tack!"sa han.

när han kom förklarade Picard problemet och O´Brian kom på att de kunde hindra att apparaten aktiverades genom att sända ut pulsvågor på låga EM-banden . efteråt tog han tag i Picard.

-"vi måste prata."sa han.

efter att ha följt Picard till hans kontor tänkte han ett par sekunder innan han tog till orda.

-"kapten , har du hört talas om en orginisation som heter Sektion 31?"frågade han.

Picard skakade på huvudet.

-"inte? iallafall så är de männen med i den orginisationen ."sa O´Brian och berättade allt han visste .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

Picard fick meddelande om att han blivit anropad. Det visade sig vara vaktmästare Bothby.

- Mycket angenämt att höra av er! Hur mår trädgården? Det måste vara viktigt sist du anropade mig höll akademin på att intas av varelser från en annan dimension.

- Nog mår trädgården bra fast det är värre med dem som promenerar i trädgården. Om någon bryr sig om att promenera. Det verkar inte som det. Jag har i alla fall lyckats hitta en kadett som minns O'Hara. Han är här hos mig. Peter Janeway.

- Systerson till den berömda Kathrin Janeway som försvann i Deltakvaderanten, Sa Picard.

- Han är här hos mig, sa Bothby.

- Jag var väldigt nära vän till Cathrin. Enda sedan Voyager försvann har jag ägnat mig åt mycket efterforskning om varför Voyager försvann. Under min efterforskning snubblade jag över något som kan förklara allt som händer.

- L??t höra! Sa Picard.

- Inte här! Någon kan höra! Jag vill komma upp till Enterprise och jag har övertalat gamle Bothby att följa med. Jag har just blivit godkänd som praktikant på Enterprise och sedan behöver trädgården ses över. Blommorna i Enterprsie trädgård växer en aning dåligt eller hur.

- Picard till Starfleet academy. Vi strålar upp Peter Janeway. Han har blivit accepterad som praktikant på skeppet. Vi behöver en ny praktikant eftersom Wesley nyligen har lämnat skeppet. Han kommer att ta med sig trädgårdsmästare Borthby eftersom han ska hjälpa oss med våra orkidéer som ständigt vissnar.

- Din begäran är godkänd svarade amiral Petersson som var tillförordnad rektor på akademin motvilligt.

Nere på cellavdelningen hade det första försöket med att hindra att apparaten aktiverades misslyckats. Trots att de hade sänt ut vågor på em-bandet hade apparaten aktiverats så snart patienten hade vaknat. Han hade genast segnat ned och dött.

- Data till Crusher. Jag har en idé om hur man kan hindra att apparaten aktiveras. Man ska inte hindra det. Låt apparaten aktiveras. Apparaten dödar patienten genom att injisera ett kraftigt nervgift som förstör hjärnan när de har dött. Mot detta gift har vi motgift. Det är bara att injisera dem med motgiftet innan de vaknar. Det kommer att bli en smärtsam upplevelse men de kommer att överleva. Apparaten har inte räknat med att patienten ska vara sövd.

- Tack Data. Att jag inte tänkte på det! Så ska vi göra!

Redigerad av B'Elanna
Postad (redigerade)

Enterprise blev plötsligt anropad från Earth Spacedock . det var befälhavaren amiral Samuel Haig .

-"stråla ombord mig genast!" beordrade han.

när han kom ombord hälsade han snabbt på Riker och löjtnant Seeva som tog emot honom innan han gav instruktioner.

-"vi måste lämna Jordens omloppsbana så fort som möjligt , jag har beordrat stridsgrupp 37 att plocka upp Löjtnant Serok på Andoria prime och möta oss vid Galdron rift .

Marla var rasande . under den nya regeringen , ledd av Elim Garak hade hon arbetat i tre månader med att bygga upp Cardassia igen men så ville regeringen att hon skulle föra information till en amiral i Federationen . först hade hon vägrat eftersom hon inte ville lämna sitt nyfödda barn , och när hon dessutom fick veta att det var i största hemlighet och att ingen fick veta att informationen lämnats över ville hon veta varför.

Garak hade talat om att okända krafter var i görningen inom Federationen och att bara amiralen verkade kunna stoppa det.

så Marla hade gått med på att ta informationen till mötesplatsen på en obebodd asteroid men så fort hon strålades upp till skeppet som skulle föra henne dit ångrade hon sig.

-"NEEEEEJ!"utropade hon.

hon stod återigen på däcket till IKS Dag´oth .

Postad (redigerade)

- Marla, blod och ära hälsade kaptenen. Marla mindes inte riktigt vad han hette. Var det Klang eller Kang. Första officern kom och hälsade på Marla. Kang son av Lakas. Nu mindes hon kapten Klang var Kangs bror.

- Middagen är färdig! Det blir blodpaj och Gagh. För din skull har jag replikerat lite Cardassisk maksa paj med jameksås. Maksa paj var gjort på köttet av ett djur som liknar grisarna på jorden.

Pajen var riktigt god. Visserligen var klingonerna högljudda och drog rövarhistorior men hon fann att hon uppskattade deras sällskap betydligt mycket mer än vad hon trodde. Det var tolv timmar till de skulle vara framme vid mötesplatsen så Marla drog sig tillbaka till sin hytt. Där fanns något som likande en säng. Vad skönt tänkte hon som började känna sig ganska trött.

Kapten Picard varandrade i Enterprise trädgård. Jag borde komma hit oftare tänkte han. Trots det kritiska läget kände han sig lugn här! Trädgårdsmästare Bothby hade ägnat en bra stund åt orkidéerna. Han hade läxat upp Enterprise trädgårdansvariga för att de inte höll rätt luftfuktighet. Med några droppar specialgödning tycktes kunna bota orkidéerna inom sinom tid. En trädgård tar tid tänkte Picard. Han kände sig nästan sömnig här i trädgården. Han hade inte sovit så bra.

Botby vände sig till Picard. Det var jag som såg Ann O'Hara sist. Hon tog en månskenspromenad i trädgården dagen innan vårfesten. Jag såg henne från fönstret på min stuga. Jag kunde inte sova. Botbhy tystnade tankfullt.

Hon var där och sedan försvann hon. Mitt te var klart och jag gick för att hälla upp en mugg. Jag dricker fortfarande riktigt te. Jag står inte ut med replikerat te! När jag kom tillbaka till fönstret var hon borta. Jag kunde inte hitta henne eller så något spår av vad som hade hänt. När jag slog larm var det ingen som trodde mig!

Peter Janeway kom in.

- Jag scannade efter energisignaturer. Något som kunde förklara vad som hände Voyager. Jag upptäckte en energisignatur i trädgården. Spår av telepatisk energi.

- Telepatisk energi, jag trodde att det var en myt. Telepati lämnar ingen energi. Om inte......

- Picard till Deanna. Jag har några personer jag vill presentera för dig!

Redigerad av B'Elanna
Postad

UTANFÖR BERÄTTELSEN

B)-->

CITAT(B @ 10 Apr 2007, 22:00) <{POST_SNAPBACK}>
- Marla, blod och ära hälsade kaptenen. Marla mindes inte riktigt vad han hette. Var det Ga'Thor eller Ma'Thor. Första officern kom och hälsade på Marla. Ma'Thor son av Lakas. Nu mindes hon kapten Ga'Thor var Ma'Thors bror.

kapten på IKS Dag´oth är Klag(från TNG: "A Matter Of Honor")

Postad (redigerade)

UTANFÖR BERÄTTELSEN

Opps! :rodna: Tack för det! Jag letade efter kaptenens namn i går men kunde inte hitta det!

står bland annat i epilogen(Inlägg #99)och när Marla för första gången åker med skeppet till stjärnbas 346(Inlägg #39, det inlägg efter det där du introducerade Marla) , han nämndes även i Inlägg #73 , Inlägg #96.(förresten , en liten utmaning :räkna alla gånger som "IKS Dag´oth" nämns!)

Postad (redigerade)

Kapten Picard hade strålat upp till Enterprise Med Bothby och Peter Janeway . amiral Samuel Haig beordrade att sätta högsta fart till ett område långt ifrån närmsta bebyggelse . Peter Janeway och löjtnant Seeva satt och pratade om Spåren av telepatisk energi som han hittat .

-"telepatisk energi?verkar konstigt, mitt folk har under tvåtusen år inte hittat nåra bevis för något sådant." sa löjtnant Seeva .

sen stönade hon till och gnuggade sina tinningar .

-"hur är det fatt?"frågade Peter Janeway .

-"det är okej , jag får bara huvudvärk ibland av att behöva stänga ute alla tankar."svarade löjtnant Seeva och log.

-"på min hemvärld är det svårare att läsa andras tankar för vi har ett högt utvecklat skydd mot andra telepater , men bland icketelepater får vi lätt huvudvärk."förklarade hon .

"antar att Betazeds ochså har såna problem." sa Peter Janeway .

nere i cellavdelningen hade datas försök att framställa ett motgift misslyckats och en till man från "Sektion 31" hade lyckats begå självmord . men O´Brien hade hittat rätt frekvens PM-vågor och den tredje hade misslyckats .

nu tittade han på männen på andra sidan kraftfältet som höll honom fången han log.

-"ah kapten Picard...och amiral Haig! det här var sannerligen en ära , mitt namn är Ferguson. sa han .

så vände han huvudet till den tredje mannen .

-"chief O´Brien , jag har förstått att ni är en av de män som ligger bakom Sloanes frånfälle." sa han.

-"vi har inte tid med det här ! Ferguson , vi letar efter en ung kvinna från Irland som heter Ann O'Hara . vad vet du om hennes försvinnande? frågade Picard .

-"det har aldrig funnits någon kvinna från Irland som heter O´Hara ." svarade Ferguson .

-"jag har en man med mig som säger motsatsen . han har faktiskt pratat med henne." sa Picard .

-"inte någon kvinna från Irland." svarade Ferguson .

amiral Haig hade sett Fergusons ansiktsuttryck och fattade .

-"så om hon inte var från Irland , varifrån var hon ? frågade han .

Postad

Deanna kom småspringande in i trädgården där Bothby, Peter Janeway Löjtnant Seeva och Picard promenerade.

- Ursäkta jag var mitt i ett viktigt möte men en patient! Telepatisk energi. Jag vet en som kunde omvandla telepati till energi. Han heter eller rättare sagt hette Tevren. Han var en fruktad mördare som kunde mörda med hjälp av telepati. Jag arbetade med honom när jag var nyutbildad kurator. Trots att han hade begått fruktansvärda brott var hans psyke mycket intressant.

- Det har jag aldrig hört talas om! sa Picard.

- Det är inget jag så gärna talar om. Under Dominion kriget hade motståndrörlsen starka funderingar på att lära sig hans teknik och använda telepati för att bli av med Jem'Hadar. Men till slut bestämde vi oss för att inte göra det. Tekniken var oerhört grym och hotade att förändra betezeed för alltid. Tevren var oerhört grym och fann stort nöje i att mörda och tortera.

- Du tror Tevren......började Picard.

- Nej, vi tog bort halsbandet som hindrade honom från att använda telepati. Han dödade en legion med Jem'Hadar på det mest grymma sätt. Han dog kort efter det!

- Tror du någon annan använder sig av samma teknik? undrade Picard.

- Ja, kanske .....jag vet inte. Fast de är inte ute efter att döda utan de vill styra och manipulera. Ahh!

Deanna tog sig för pannan.

- Jag fick en plötslig huvudvärk.

- Är det för att du har problem att skydda dig från alla tankar på skeppet, sa Peter Janeway.

- Nej, det är inget fel på min telepatiska sköldar. Beetazed är vana vid att leva bland icke telapater och vi har inte det problemet. Dessutom är jag bara hälften beetazed.

- Jag har misstankar om en som kanske kan ligga bakom. Han heter Taran och arbetade också med Tevren. Han var väldigt intresserad av telepati. Nästan sjukligt intresserad. Han kunde ha lärt sig tekniken. Fast å andra sidan det är bara en teori. Han kanske är oskyldig.....

Postad (redigerade)

Marla stod på bryggan bredvid Klag , trots att hennes fjärde resa med IKS Dag´oth hade varit mer uthärdlig än de tidigare var hon glad att transporteras över till U.S.S San Diego i stridsgrupp 37 .

skeppen i stridsgrupp 37 var Alexander klass skeppen U.S.S Alexander , U.S.S Spartacus , U.S.S Hyperion och U.S.S Ullyssess . Defiant klass skeppen U.S.S Ares , U.S.S San Diego , U.S.S Akilles och U.S.S Geronimo . Intrepid klass skeppen U.S.S Excalibur , U.S.S Integrety och U.S.S Brittania . Nebula klass skeppen U.S.S Fairchild , U.S.S Tan Vian , U.S.S Bel Juhn och U.S.S Agamemnon och Akira klass skeppen U.S.S Yamoto och U.S.S Thomas Trask . alla dessa hade hamnat i stridsgruppen under Dominionkrigets sista tid , nyligen hade Intrepid klass skeppet U.S.S Sagamoto och Akira klass skeppen U.S.S Tothomac och U.S.S Nagasaki lagts till.

stridsgruppen hade precis som alla andra stridsstyrkor planerats till att tilldelas andra uppgifter nu när kriget var slut men det fanns fortfarande hot , Nausicanska pirater passade på att göra räder nu när Federationen var försvagad och Defrathiskepp som fortfarande var på fri fot tvekade inte att överfalla allt och alla . på U.S.S San Diego möttes hon av Löjtnant Serok som presenterade sig .

-"amiralen är ombord på Enterprise . så snart hon kommer ska vi föra över dig dit , men tills dess har jag order att inte sl??ppa dig ur sikte"sa han .

de passerade ett fönster och Marla såg IKS Dag´oth och de andra Raptor klass skeppen , IKS DuG´eH och IKS Kath'Soq vända och kamoflera . hon hoppades att det var sin sista resa med det skeppet men erkände för sig själv att hon började gilla dess besättning .

Kapten Picard återvände till arresten där Ferguson hade sövts ner igen av vaktpersonalen.

-"han försöker hela tiden hitta andra sätt att begå självmord . "sa fänriken .

-"förvånar mig inte ett dugg." sa O´Brien.

-"för en medlem av Sektion 31 finns det inget viktigare än att bevara deras hemligheter . "förklarade han .

amiral Haig gav order om att väcka fången .

Ferguson satte sig upp . när han såg amiralen suckade han .

-"amiral Haig , och vad kan du vilja nu ? jag har redan sagt allt jag kommer att säga om O´Hara ."sa han.

-"vilket inte är ett dugg."svarade amiralen .

-"men jag har en annan fråga nu : vad vet du om två beetazed vid namn Tevren och Taran?"fortsatte han .

Ferguson log .

plötsligt gick larmet igång och Picard rusade till bryggan .

Postad (redigerade)

Taran befann sig i sitt hus på Betazeed. Han bodde avskilt långt från närmaste granne. Han hade några nära vänner som kom på besök ibland. De visste vem han var och respekterade honom. För de andra ville han helst hålla sin rätta identitet hemlig. Han hade arbetat med Tevren. Ja, han hade lärt sig hans teknik. Han hade föreslagit att man skulle använda tekniken i kriget. Fast när allt kom omkring var det omöjligt. Tekniken krävde att man var oerhört grym. Tevren var psykopat och fann nöje i att döda och tortera. För den som inte fann ett sådant nöje var tekniken bara en börda. Ja, han hade faktiskt dödad med hjälp av tekniken. Han hade dödat en Cardassier som försökte göra hans lilla dotter illa. Han minns fortfarande känslan. Hans fru blev inte alls glad när han fick veta. Detta hade kostat honom hans familj. Hans dotter levde i alla fall och mådde bra. Hon brukade kontakta honom ibland i hemlighet. Han hade lärt ut tekniken till ett fåtal. Han hade inte lärt någon att döda. Men hade hade lärt dem tekniken som gjorde att man kunde stärka sin telepati och påverka skeenden och människor. Han hade lärt dem att skapa telepatisk energi.

Han mindes sin senaste elev. En människa vid namn Ann O'Hara. Hon var född till telepat fast hon var människa. Det var väldigt ovanligt fanns det hände att det föddes en telepat bland människorna. Hennes förmåga hade varit ovanligt stark och han hade lärt henne tekniken som Tevren använde bara för att hon skulle kunna bemästra sina förmågor. Ann var en väldigt stark telepat och var väldigt duktig på att styra telepatisk energi. Hon hade kontaktat honom och förklarat att hon märkt att det pågår något konstigt. Eftersom han inte har någon elektronisk kommunikationsutrustning hade dock meddelandet dröjt och nu kunde han inte få tag på Ann.

Enetrprise hade blivit attackerat av ett litet skepp av okänt ursprung. Skeppet borde inte var någon match för Enetrprise men vapnen gick rätt igenom sköldarna. Ett av klingonskeppen förstörde dock det lilla skeppet och Enterprise fick bara mindre skador på den sekundära processorerna.

O'Brian till Picard.

- Jag har en tanke om hur vi ska kunna få veta mer om vad som pågår i sektion 31. Min vän Julian Bashir har vid ett flertal tillfällen blivit kontaktad av sektion 31. Vi kanske kan se till att de kontaktar honom igen. Jag har ett sätt att kontakta honom på så att inga officiella källor får veta. Vi kan lira en fälla för sektion 31!

- Gör så! Sa Picard på sitt karaktäristiska sätt!

Redigerad av B'Elanna
Postad (redigerade)

när man anropade DS9 dök stationens nye Bajoranska säkerhetschef upp på skärmen . Yal Toran var trött , han hade upptäckt en kvinna som gömde sig på ett fraktskepp igår och förhörde henne fortfarande . hon hade tydligen använt sina telepatiska krafter på Bashir och letat igenom hans minne .

kort därefter hade hon varnat Bashir om att hon var jagad av sektion 31 på grund av hennes krafter . krafterna hade hon fått av sin morfar som var Eulan , hennes far hette Henry O´Hara och var människa . Yal Toran höll med om att de borde komma dit . och så fort Marla och Löjtnant Serok hade transporterats över gav man sig av .

Deanna och Marla hälsade hjärtligt på varandra eftersom de hade träffats på stjärnbas 346 under kriget . Picard frågade löjtnant Seeva om Eulaner skulle kunna utveckla det som Taran och Tevren misstänktes för . hon tänkte efter lite innan hon svarade .

-"kanske, men det skulle kräva oerhörd koncentration" sa hon .

-"jag betvivlar att mer än tre av tio skulle överleva sina försök till det" sa hon sen .

-"ja , det är mycket påfrestning på hjärnan att använda telepati på det viset!" sa Deanna

-"det var en av anledningarna till att vi aldrig använde det så under ockupationen ." fortsatte hon.

Ann O´Hara tänkte på sin mor Alyssa som inte hade haft nåra telepatiska krafter alls . det kunde bero på att hennes morfar hade tagit kraftiga telepatibedövande droger eftersom Eulaner på den tiden hade varit ännu mer ovana vid icketelepater än vad de var idag . hennes egen telepati hade varit ganska obetydlig ända tills hon följt med sin mor och morfar till Eula IV för att träffa sin mors släkt .

hon avbröts i sina tankar när stationens nya befälhavare överste Kira kom in följd av hennes sekond major Taler Diro och chefen för taktiska operationer Hulo Gades , båda hade kommit från Bajors milis två månader tidigare.

Postad
när man anropade DS9 dök stationens nye Bajoranska säkerhetschef upp på skärmen . Yal Toran var trött , han hade upptäckt en kvinna som gömde sig på ett fraktskepp igår och förhörde henne fortfarande . hon hade tydligen använt sina telepatiska krafter på Bashir och letat igenom hans minne .

kort därefter hade hon varnat Bashir om att hon var jagad av sektion 31 på grund av hennes krafter . krafterna hade hon fått av sin morfar som var Eulan , hennes far hette Henry O´Hara och var människa . Yal Toran gick med på att de skulle få komma dit . och så fort Marla och Löjtnant Serok hade transporterats över gav man sig av .

Deanna och Marla hälsade hjärtligt på varandra eftersom de hade träffats på stjärnbas 346 under kriget . Picard frågade löjtnant Seeva om Eulaner skulle kunna utveckla det som Taran och Tevren misstänktes för . hon tänkte efter lite innan hon svarade .

-"jag betvivlar att mer än tre av tio skulle överleva sina försök till det" sa hon sen .

-"ja , det är mycket påfrestning på hjärnan att använda telepati på det viset!" sa Deanna

-"det var en av anledningarna till att vi aldrig använde det så under ockupationen ." fortsatte hon.

Ann O´Hara tänkte på sin mor Alyssa som inte hade haft nåra telepatiska krafter alls . det kunde bero på att hennes morfar hade tagit kraftiga telepatibedövande droger eftersom Eulaner på den tiden hade varit ännu mer ovana vid icketelepater än vad de var idag . hennes egen telepati hade varit ganska obetydlig ända tills hon följt med sin mor och morfar till Eula IV för att träffa sin mors släkt .

hon avbröts i sina tankar när stationens nya befälhavare överste Kira kom in följd av hennes sekond major Taler Diro och chefen för taktiska operationer Hulo Gades , båda hade kommit från Bajors milis två månader tidigare.

Noterade tiden för ditt inlägg! En riktigt bra tid!

Postad

B)-->

CITAT(B @ 18 Apr 2007, 9:54) <{POST_SNAPBACK}>

kort därefter hade hon varnat Bashir om att hon var jagad av sektion 31 på grund av hennes krafter . krafterna hade hon fått av sin morfar som var Eulan , hennes far hette Henry O´Hara och var människa . Yal Toran gick med på att de skulle få komma dit . och så fort Marla och Löjtnant Serok hade transporterats över gav man sig av .

Varför det? För att det är 19:47? J.

Postad
B)-->
CITAT(B @ 18 Apr 2007, 9:54) <{POST_SNAPBACK}>

Varför det? För att det är 19:47? J.

ja , jag fattar inte heller ! om det inte har med Roswell(som hände 1947) att göra förstås .

Postad

Ja, kanske. Star Trek är i alla fall fullt av 47:or. När en siffra eller ett tal används är 47:or helt klart överrepresenterade. På TSS forum har vi ett ämne där vi "letar 47:or". I Voyager finns det till och med ett avsnitt som heter "The 47's" . Jag tror att Sevens riktiga namn innehåller 47 (kommer dock inte i håg det för närvarande). Specis 8479 (?) är ett annat exempel.

Postad (redigerade)

B)-->

CITAT(B @ 19 Apr 2007, 9:13) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, kanske. Star Trek är i alla fall fullt av 47:or. När en siffra eller ett tal används är 47:or helt klart överrepresenterade. På TSS forum har vi ett ämne där vi "letar 47:or". I Voyager finns det till och med ett avsnitt som heter "The 47's" . Jag tror att Sevens riktiga namn innehåller 47 (kommer dock inte i håg det för närvarande). Specis 8479 (?) är ett annat exempel.

Voyager avsnittet heter "The 37's" och jag fattar inte hur siffran 47 hamnar i "Annika Hansen" . Spieces 8472 ska det vara , annars var det rätt!

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...