Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Miles O'Brian vaknade upp i sjukhytten påDefiant. Han satte sig upp häftigt och blev genast snurrig. Julian Bashirkom fram till honom.

- Ta det lugnt! Du hade en ganska kraftig hjärnskakning också plamsabrännskador när du kom hit. Du är dock utom fara nu!

- Vad hände och varför är jag på Defiant? Vad gör Definant här - jag trodde ni var på DS9. Var är chefsingenjör Lara Lis?

- Du blev skadad av vad som föst verkade vara en olycka. Ett plasmarör sprang läck och du skulle egentligen varit död om det inte vore för att någon räddade dig. Någon räddade ditt liv. Vad är det sista du minns, undrade Julian. Vi är här för att hjälpa till att försvara sattionen. Worf för befäl över Defiant. Dax är också här.

- Är Sisko här?

- Nej han befiner sig på DS9. Nå vad hände?

- Vi skulle undersöka kraftförsörjningen. Jag undersökte plasmaledningarna som gick innanför väggen fast det visade sig att det inte var någon kraft i dem. Vi kunde inte se varför eftersom vi inte hittade något fel. Sedan föreslog Lara att vi skulle äta middag vi hade inte ätit något sedan frukost! Hur gick det för Lara?

- Hon är försvunnen, svarade Juilan! Och anledningen till att du befinner dig på Defiant är att du är säkrare här! Eftersom du har sett förrädaren så är du i fara.

- Är det Lara som är förrädaren? undrade O'Brian! Säg att det inte är det..... jag tror att hon var ärlig. Hoppas att hon mår bra!

Eftersom det inte var säkert på stjärnbas 37 hade Marla inkvarterats på Defiant som var dockat på Stjärnbasen. Marla hade skickats till stjärnbas 37 för att använda sina kunskaper om Cardassias krigföring för att försöka hitta förrädaren. Hittills hade hon inte kunnat hjälpa till så mycket. Hon trivdes inte så bra på Defiant. Skeppet var trång och inte särkilt bekv??mt. Hon uppsakttade dock Dax sällskap. De hade gjort det till en daglig vana att träna tillsammns i gymmet på morgonen. Trots att jag är i åttånde månaden är jag ganska vältränad tänkte Marla.

- Privat meddelande till Marla.

Ett ansikte som hon inte kände igen dök upp på skärmen. Fast rösten var välbekant. En röst som hon hade saknat och längtat efter så länge! Rösten tillhörde mannen som var far till hennes barn!

- Garbano, vad gör du här?!

Redigerad av B'Elanna
  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
en fråga bara B'Elanna : vad gör Enterprise vid stjärnbas 37? senast jag såg dem var de vid basen på To´Kri .

Ok nu har jag redigerat. O'Brian befinner sig på Defiant i stället. Han kan inte vara på basen eftersom där är osäkert för honom. Dessutom är det bra att ha Defiant på Stjärnbas 37 som försvar eftersom där befinner sig en förrädare.

Postad (redigerade)

Data hade funnit en överraskande upptäckt , förrädaren hade verkligen gjort sitt bästa för att förvilla stjärnflottan . det visade sig nämligen att förrädaren på stjärnbas 37 hade aldrig funnits utan varit ett knep av förrädaren på To´Kri , alla problem stjärnbasen hade haft var orsakade av ett program som var listigt gömt i ett meddelande skickat från To´Kri för tre månader sedan och hela veckan hade man trott att en förrädare sprang runt och orsakade problem .

Luther talade just om för Gul Revek , Damar och Sorok att såvitt han visste fanns det ingen annan förrädare än den på To´Kri . men att det funnits tre spioner som både Garak och han kände från Obsidian orden där för två dagar sen .

Picard , Geordi och Data undersökte basens kommunikationsloggar när ett meddelande kom in . hela basen kom på fötter och Riker anropade Picard .

-"vi har en fientlig styrka på sensorerna . tjugotvå Jem´hadarskepp och trettio Breenskepp med kurs rakt mot oss!" sa han.

-"vi har bara femton skepp tillgängliga . " sa fänrik Sloane.

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad
Data hade funnit en överraskande upptäckt , förrädaren hade verkligen gjort sitt bästa för att förvilla stjärnflottan . det visade sig nämligen att förrädaren på stjärnbas 37 hade aldrig funnits utan varit ett knep av förrädaren på To´Kri , alla problem stjärnbasen hade haft var orsakade av ett program som var listigt gömt i ett meddelande skickat från To´Kri för tre månader sedan och hela veckan hade man trott att en förrädare sprang runt och orsakade problem .

Luther talade just om för Gul Revek , Damar och Sorok att såvitt han visste fanns det ingen annan förrädare än den på To´Kri . men att det funnits tre spioner som både Garak och han kände från Obsidian orden där för två dagar sen .

Picard , Geordi och Data undersökte basens kommunikationsloggar när ett meddelande kom in hela basen . kom på fötter och Riker anropade Picard .

-"vi har en fientlig styrka på sensorerna . tjugotvå Jem´hadarskepp och trettio Breenskepp med kurs rakt mot oss!" sa han.

-"vi har bara femton skepp tillgängliga . " sa fänrik Sloane.

Om det inte finns någon förrädare på stjärnbas 37 kanske det måste förklaras vem som attakerade O'Brian. Var det kanske en olycka. Var i Lara Lis (chefsingenjören) och vad har hon med det hela att göra. Jag hoppas att hon är oskyldig men hon verkar ju lite misstänkt!

Postad (redigerade)

UTANFÖR BERÄTTELSEN

B)-->

CITAT(B @ 25 Mar 2007, 18:47) <{POST_SNAPBACK}>
Om det inte finns någon förrädare på stjärnbas 37 kanske det måste förklaras vem som attakerade O'Brian. Var det kanske en olycka. Var i Lara Lis (chefsingenjören) och vad har hon med det hela att göra. Jag hoppas att hon är oskyldig men hon verkar ju lite misstänkt!

kommer i senare inlägg! men visst var det en rolig överraskning i storyn?

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

över To´Kri gick Federationsskeppen i ställningarna för att slå tillbaka flottan av Jem´hadar skepp och Breen skepp . ett stort skepp var fortfarande i uppbyggnad i skeppsvarvet när det var klart skulle det ha en stor bestyckning på tolv torpedtuber , fjorton pulsfasrar och sexton faskanoner . hela tjugo Runabouts skulle kunna tas ombord .

Jem´hadar skeppen angrep skeppet och Enterprise ledde stridsgrupp 37 mot skeppsvarvet för att försvara det utsatta skeppsvarvet och U.S.S Thomas Trask öppnade eld tätt följd av U.S.S Fairchild och U.S.S Yamoto . U.S.S Brittania , U.S.S Excalibur , U.S.S Akilles och U.S.S Geronimo gick emellan Jem´hadar skeppen och skeppsvarvet medan U.S.S Agamemnon och U.S.S Ares styrde rakt mot fienden.

andra skepp angrep Breenskeppen samtidigt som sextio Runabouts och trettio scoutskepp kom från To´Kri för att gå med i striden . de hade en stridsförmåga som andra skepp saknade med sin hastighet men deras vapen var inte lika imponerande.

trots det slogs fyra Breenskepp ut innan en enda Runabout förstördes .

på Enterprise hade Tom Riker tagit över taktikstationen efter att Löjtnant Serok blivit skadad och förd till sjukstugan och nu rapporterade han att ytterligare tjugo skepp var på väg rakt mot dem .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad

Garbano hade strålat upp till Stjärnbas 37 och han satt och åt middag tillsammans med Marla på Soque´s. Garbano hade varit spion för Obsidian Order. Förrädare ville han däremot inte kalla sig. Han förklarade att han var lojal mot Cardassia och inget annat. Han hade lämnat sin post som spion på stationen när han tyckte att Cardassias samarbete med Dominion hade gått alldeles för långt. Nu var han i exil. Det fanns ett pris på hans liv på Cardassia. När de fick höra talas om attacken mot To'Kri hade Garbano ett förslag. Tre Cardassiska skepp fanns i närheten av To'Kri. På dessa skepp var kaptenerna lojala mot honom. De kunde inte öppet gå in i striden på federationens sida. Men eftersom de bar med sig kraftiga minor kunde de smyga upp bakom Jem'Hadar skeppen och lägga ut minor. Det skulle kunna gå om federationskeppen erbjöd en avledande manöver. Garbano anropade sina Cardassiska allierade medan Marla anropade Picard. Picard var ganska upptagen eftersom Eneterprise befann sig i strid men han gick med på hennes förslag.

O'Brian hade tillfrisknat och var ganska rastlös. Defiant hade fått order att stanna kvar och försvara Stjärnbas 37 som för tillfället inte var under attack men som bedömdes allt för sårbar om de lämnade basen. O'Brian var rastlös och hade tid att tänka på vad som egentligen hände på stationen. Han mindes att någon hade dragit ut honom fr??n ett starkt ljus och en kraftig hetta. Denna någon hade räddat hans liv och han undrade så vem det var. Han misstänkte starkt att det var Lara Lis som hade räddat hans liv. Nu var hon försvunnen. När O'Brian undersökte platsen där olyckan hände inbillade han sig att han kunde höra någon ropa på hjälp. Fast det var inte möjligt eftersom platsen hade undersökts grundligt. Han fick order om att prata med en kurator eftersom det trodde han hade drabbats av post traumatiskt stressyndrom. Miles längtade hem till Keiko och Molly.

Postad (redigerade)

Lara Lis hade insett att hon var misstänkt för förräderi och kontaktat den enda av de som hon litade på och hon kunde nå . major Kira tittade på personen bredvid henne , hon hade känt Lara Lis under många år i motståndsrörelsen så när hennes vän bad om hjälp hade hon inte tvekat . de hade tagit en Runabout och åkt till To'Kri och plockat upp en tredje person , en av Lara Lis barndomsvänner . Ro Laren tog koppen med Raktajino från replikatorn och satte sig .

-"vi borde ha bytt skepp på To'Kri ."sa hon .

-"varför då?" frågade Kira .

-"vi ska ju till Gerok Tel , den rymdstation som haft kontakt med förrädarna på både To'Kri och stjärnbas 37." påpekade Ro Laren.

-"du menar att byta till ett av de cardassianska Hideki klass skeppen som fanns i verkstäderna på To'Kri?" frågade Lara Lis .

-"ja , om vi hade tagit ett av dem hade vi kunnat smyga ända fram till basen."sa Ro Laren .

-"vi behöver inte ta ett skepp från To´Kri för det . " sa Kira och tryckte på ett par knappar .

plötsligt kände de att de transporterades och när de såg sig om stod de på bryggan till Gul Reveks flaggskepp .

Lara Lis och Ro Laren kände inte till det cardassianska upproret så de grep sina Disruptors . Kira gick emellan

och hindrade dem .

-"vänta de är på vår sida! " ropade hon .

utan att de kände till att man redan visste att Lara Lis inte var en förrädare fortsatte de in i Dominion territorium .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

O'Brian kunde inte sova. Han kunde inte låta bli och tänka på olyckan. Han undrade vad som hade hänt med Lara Lis. Han tänkte på Keiko och Molly som var hemma på DS9. Han saknade dem. Det var mer än en månad sedan de hade träffats. Han funderade på att anropa Keiko fast hon skulle bli väldigt rädd om hon blev väckt mitt i natten så han avstod. O'Brian låg i sängen och fösökte slappna av.

Han småpratar med Lara Lis. Han tänker på att hon är bra att arbeta tillsammans med eftersom hon är en duktig ingenjör och dessutom har humor. Hon föreslår lunch. Han tänker att det är en bra idé eftersom han är utsvulten. Sedan hör han ett ljud. Det låter som en röst. Han tittar bort in korridoren. Sedan kommer explosionen. Han fastnar i elden och hettan och han skriker i ren smärta. Nu ser han inte Lara Lis mer han kan knappast se något.

Han är tillbaka i krypgången där explosionen skedde. Han hör någon skrika på hjälp. Ljudet är svagt nu nu som om luften håller på att ta slut. Naturligtvis det finns en dold gång i väggen här som är igensvetsad.

Miles vaknar med ett ryck. Naturligtvis var rösten högst verklig. Han anropar Julian Bashir. Eftersom Julian är hans vän hjälper han honom utan att ställa så många frågor. O'Brian.

O'Brian och Bashir lyckas få ut kvinnan som är instängd i väggen. Det roliga är att hon fastnade bakom luckan när explosionen svetsade igen luckan. Kvinnan lider av allvarlig syrebrist Bashir lyckas dock behandla henne och det medicinska läget stabiliseras. Hon samarbetar fast säger inget. Antagligen har chocken fått henne att sluta prata. Kvinnan tyr sig till O'Brian så de tilbringar en del tid tillsammans. Hon säger fortfarande ingenting och ingen vet vem hon är. Kvinnan är Betazed. De skickar efter Deanna för att hon ska försöka kommunicera med henne. Vad som har hänt och vilken inblandning hon har är oklart. O'brian kan i alla fall sova bättre på nätterna nu. Han tackar Bashir för att han lyssnade på honom.

- För alla del, vad gör man inte för sina vänner svarade doktor Bashir.

Redigerad av Jocke
Postad

Jag tänkte använda kursiv stil till O'Brians dröm. Det fungerade dock inte det blev bara kursiva I runt texten. Varför? Kanske någon av båda duktiga forumledare kan hjälpa till?

För övrigt - ni gör ett jätte bra jobb!

Postad

B)-->

CITAT(B @ 30 Mar 2007, 9:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jag tänkte använda kursiv stil till O'Brians dröm. Det fungerade dock inte det blev bara kursiva I runt texten. Varför? Kanske någon av båda duktiga forumledare kan hjälpa till?

För övrigt - ni gör ett jätte bra jobb!

vad är "kursiv stil" för något?

Postad (redigerade)

kaptenerna på de tre Cardassianska Keldor klass skeppen hade tvekat att göra vad Garbano hade föreslagit . de hade tyckt att det var rena självmordet eftersom Federationen skulle skjuta på dem innan de släppte sina minor och Jem´hadar skeppen och Breenskeppen skulle angripa så fort minorna släpptes . men kaptenerna hade ändå gjort vad han bad dem om .

de tjugo skepp som Tom Riker sett leddes av amiral Morrison ombord på U.S.S Alexander . bakom henne kom de tre andra skeppen i Alexander klassen , U.S.S Spartacus , U.S.S Hyperion och U.S.S Ullyssess . tillsammans stormade de in avfyrandes sina Puls faser kanoner bland Breen skeppen . Picard såg på skärmen och ledde stridsgrupp 37 i ett anfall mot Jem´hadar skeppen . deras anfall var vad de tre Cardassianska Keldor klass skeppen behövde och de släppte minorna .

samtidigt som tolv minor sökte sig till tolv olika skepp som exploderade avkamoflerade fjorton Romulanska Warbirds ledda av general Son're . medan general Son're och hans styrka anföll högra flanken anföll stridsgrupp 37 den vänstra av Jem´hadar styrkan när fyra Cardassianska krigsskepp av Keldor klass dök upp och anslöt sig till de tre andra , nu var Jem´Hadar styrkan instängd och utplånades helt . de lilla antal Breen skepp som återstod ansåg att slaget var förlorat och flydde .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

Gul Revek hade skickat fyra av sina Keldor klass krigsskepp att hjälpa till vid To'Kri medan hans flaggskepp fortsatte mot Gerok Tel . Kira berättade om det cardassianska upproret för Lara Lis och Ro Laren när Luther , Gul Revek och Sorok kom in .

-"vi är snart framme vid Gerok Tel. " berättade Luther .

man hade gjort iordning tre lådor märkta "kraftledare" , dessa var stora nog att rymma en människa och planen var att Kira , Lara Lis och Ro Laren skulle gömma sig i lådorna och de skulle transporteras över i dem . Gul Revek hade för säkerhets skull skickat in en falsk förråds order , så att personalen på Gerok Tel inte undrade något utan bara skulle se till att lådorna stod där de skulle och sen struntade i dem .

efter att de hade transporterats väntade trion tills det blev lungt på stationen och alla gått och lagt sig innan de kröp fram . eftersom Ro Laren hade varit här förut när hon var med i Maquis och gjort en räd mot stationen visste hon mer om den än hennes kamrater och hon fick leda dem . de tog sig till säkerhetskontoret där de kunde ta sig in i kommunikationsloggarna och även arkiven . Lara Lis böjde sig fram över datorn .

-"här finns massor! ett par konvojmeddelanden , flera samtal mellan Breen och Jem´hadar ."sa hon .

-"och ännu fler mellan förrädaren på To'Kri!" fortsatte hon sedan medan kira tittade över axeln .

-"intressant , bärvågen på meddelanderna från förrädaren på Stjärnbas 37 är exakt samma som förrädaren på To'Kri!det kan bara betyda att meddelanderna sändes från samma sändare." sa Kira .

och tittade med ett förvånat uttryck förbi sina vänner . där stod en Cardassian i dörren och riktade en Disruptor mot dem .

på Stjärnbas 37 gick Garbano runt tillsammans med Marla när en fänrik plötsligt riktade en Disruptor mot dem och sköt .

Garbano träffades i bröstet av det första skottet och i ryggen av ett andra skott . marla reagerade och plockade upp Garbanos Disruptor och sköt fänriken medan hon kastade sig ner för att utgöra en så liten måltavla som möjligt . hon snurrade runt på rygg för att ta itu med det andra hotet men insåg att hon varit för långsam .

-"har ni fått vad ni kom för ?" frågade Cardassianen .

Kira , Lara Lis och Ro Laren blev förvånade när han sänkte Disruptorn .

-"jag kände igen Gul Reveks röst ." förklarade Cardassianen .

-" hälsa Damar att vi är redo att ta över stationen och följa honom . " viskade han när de tre Bajorianerna smög iväg .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad

B)-->

CITAT(B @ 30 Mar 2007, 9:44)
Jag tänkte använda kursiv stil till O'Brians dröm. Det fungerade dock inte det blev bara kursiva I runt texten. Varför? Kanske någon av båda duktiga forumledare kan hjälpa till?

För övrigt - ni gör ett jätte bra jobb!

För att få kursiv text så måste man ha [ i ] i början på texten och [ /i ] i slutet på texten (utan mellanslagen). Du hade på något sätt lyckats med att få flera av dessa taggar i både början och i slutet av texten. Enklast är att markera texten du vill ha som kursiv och trycka på knappen för kursiv text och sen förhandsgranska. Blir det då fel så har du på något sätt fått fel antal öppnande och stängande taggar.

Testar kursiv stil

Det funkade för mig! Prova att använda i knappen i redigeraren. Du har mellanslag mellan texten och ina, det kanske har med saken att göra? J.

Mellanslag före och efter påverkar inte.

Postad

Kvinnan son inte kunde prata hade tytt sig till O'Brian. De försökte övertyga henne om att det var bäst att stanna kvar i sjukstugan under dagarna när O'Brian arbetade. Men hon hade insisterat på att följa med O'Brian. Eftersom sabbotagen hade upphört hade O'Brian inte så mycket att göra så kvinnan son han Mimmi efter en gåtfull figur i Mollys holodeckprogram kunde följa med honom. Först hade O'Brian inte haft något emot att hon följde med honom men nu gick hon honom på nerverna. Han satt och åt en sen lunch på Socque's tillsammans med Bahsir när inkräktarlarmet ljöd. Han sprang mot sin post i ingenjörsavdelningen ochMimmi följde efter.

Deanna hade lämnat To'Kri och var på väg till Stjärnbas 37. Hon reste med Kath'Soq ett klingonskepp som var på väg mot Quanos för att hämta nya krigare. Nu närmade hon sig äntligen Stjärnbas 37. De blev anropade av Worf. Worf berättade att "Mimmi" hade strålats över till Defiant eftersom en inkräktare hade setts på Stjärnbas 37. Deanna strålade över till Defiant. Efter att ha hälsat kort på Worf fortsatte hon till sjukhytten för att få träffa Mimmi. Mimmi satt på en bädd och stirrade in i väggen. Deanna öppnade sitt sinne.

Hon var instängd. Trångt! Ljuset var på väg att slockna. Hon kunde inte andas! Måste ha luft nu! Något värkte som eld i ansiktet och på ryggen. Någon kom och öppnade en lucka. Livgivande luft strömmade in! Hon såg ett ansikte. Först otydligt men sedan kände hon igen O'Brian.

Med en stor ansträngning lyckades Deanna bryta länken och höja sina telepatiska sköldar. Hon tog ett djupt andetag och vacklade till. Doktor Bashir kom och gav henne stöd!

- Jag har aldrig upplevt en sådan kraft i telepatin! Det var knappt att jag kunde bryta länken! Jag såg hur O'Brian räddade henne! Jag måste försöka igen! sa hon och reste sig.

- Nej, dina värden är sådana att du måste få en natts sömn innan du försöker igen! Annars riskerar du förlora förståndet!

Garbano hade haft tur. Han hade klarat sig med allvarliga faserbrännskador och vårdades nu i sjukhytten på Stjärnbas 37. Marla vakade vid hennes sida. Förrädaren hade dock kommit undan. De hade inte hittat honom. Han var dock skadad eftersom Marla hade träffat honom med disruptorn på kort avstånd. Ingen borde egentligen ha kunnat springa vidare efter ett sådant skott fast det hade skett mitt framför ögonen på Marla. De började fundera på om det var en formskiftare de jagade.

Postad (redigerade)

Kira , Lara Lis och Ro Laren hade kommit tillbaka till Stjärnbas 37 . under återfärden från Gerok Tel hade Luther berättat för dem vad han redan berättat för Gul Revek , Damar och Sorok , att det funnits tre spioner från Obsidian orden på stationen .

efter att ha undersökt fänriken som marla dödat visade det sig att han var Cardassian , opererad att se ut som människa .

man antog att han måste ha varit en av spionerna och den som lyckades fly en av de två återstående . man upptäckte ochså att de var genetiskt förbättrade med förbättrad läkeförmåga , muskeltäthet , syn och kordination . Garak och Luther kom ihåg ett projekt som skulle göra Obsidian ordens agenter farligare än tidigare .

på To'Kri hade man börjat reparera skeppsvarvet efter attacken , de sju Cardassianska Keldor klass skeppen hade anslutit sig till Gul Revek och gett sig av . general Son're hade även han gett sig av och kvar var bara amiral Morrison .

-"jag tilldelar de kvarvarande skeppen i min styrka till stridsgrupp 37 ."sa han.

så fort U.S.S Alexander , U.S.S Spartacus , U.S.S Hyperion och U.S.S Ullyssess var reparerade var skeppen i Alexander klassen under Picards befäl . det var ochså Defiant klass skeppet U.S.S San Diego , Intrepid klass skeppet U.S.S Integrety och Nebula klass skeppen U.S.S Tan Vian och U.S.S Bel Juhn .

de övriga skeppen i stridsgrupp 37 var i behov av att repareras de med . U.S.S Thomas Trask hade förlorat en warpnacell och U.S.S Agamemnon hade ett stort hål i toppsektionen . U.S.S Fairchild , U.S.S Yamoto , U.S.S Akilles och U.S.S Brittania hade blivit förda till skeppsvarven med traktorstråle . U.S.S Excalibur , U.S.S Geronimo och U.S.S Ares hade tagit flera skador .

alla skador på skeppen skulle ge Picard mer tid att hitta förrädaren , precis som stjärnflottans kommando var han och amiral Morrison lite förlägna över att ha blivit lurade att tro att det fanns två förrädare . då kom Data inrusande .

-"vi kan ha missat ett par saker som ger oss en ledtråd om vem förrädaren är." sa han .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

O'Brian satt tillsammans med Lara Lis vid ett avskilt bord på Soque's. De fick sent om sider äta sin middag.

- Nu måste du berätta för mig vad som hända när jag skadades i explosionen!

- Du vet att vi skannade för att hitta orsaken till brister i kraftförsörjningen. Jag kunde inte hitta något fel. Sedan blev värdena hel konstiga. Energin byggdes upp massivt. Jag anade att det var farligt så jag började dra mig tillbaka samtidigt som jag ropade till dig. Sedan gick allt snabbt. Krypgången fylldes av eld och du hamnade mitt i. Jag var framför eldhavet och flydde för mitt liv. Jag kom undan med lindriga brännskador i ansiktet. Jag slog larm innan jag gick under jorden. Jag visste att jag var misstänkt förrädare och det fanns inget jag kunde göra för dig. Jag trodde du var död!

- Jag förstår, viskade O'Brinan som hade blivit gripen av berättelsen. Du lämnade mig utan att veta! Så gör inte en officer i stjärnflottan!

- Men jag är inte i stjärnflottan! Nu var Lis upprörd!

- Jag visste inte att bajorans hade för vana att lämna sin vänner att dö! Utropade O'Brian och lämnade bordet!

Just då kom Kira och hon tog tag i hans arm och undrade vad det var som hade hänt!

- Inte nu, utropade han och slet sig lös och försvann.

I sjukhytten försökte Deanna på nytt att kommunicera med "Mimmi". Deanna öppnade sitt sinne.

Hon sprang in i den trånga gången. Det var fortfarande hett, olidligt hett. Han låg där inne. Nu hade hon nått fram till honom. Hon såg att han inte andades och hon kände att han hade en mycket svag puls. Han hade kraftiga brännskador över hela kroppen. Måste ut! Hon böjde sig ned och drog ut mannen. Det var oerhört tungt! Lungorna värkte eftersom luften var så tung att andas. Hon kände ånger. Det här var inte meningen. Ingen skulle skadas. Hon kände sig lurad. Nu vad skönt han är i säkerhet. Nu skulle hon själv bara ta sig ut i säkerhet. Just då kom ett nytt eldhav. Det måste vara han. Han vill röja undan alla spår. Hon är ju vittne. Hon hinner precis få igen luckan. Nu är hon instängd! Hon skriker och skriker fast ingen hör henne!

Vem var han som ville döda sig!

Denna såg en bild av en man och kände en kraftig rädsla och ångest! Mannen hon såg på bilden var ett ansikte hon mycket väl kände igen! Det var dessutom en högt respekterad nära vän. Med stor ansträngning bröt hon länken och stod en stund bara och flämtade.

Redigerad av B'Elanna
Postad (redigerade)

Garak och Luther jagade sina forna kolleger och hade skilts åt när Garak gick in i kraftcentralen och nästan snubblade på en död tekniker . två till låg i rummet och vid en öppen lucka satt en officer i stjärnflottans blåa uniform .

-"det räcker så där!" sa Garak medan han riktade sin Faspistol mot officeren .

-"det var länge sen Garak !" sa officeren med ett leende .

-"Malek!" utropade Garak .

Malek rätade på sig .

-"ja , det är jag . du ska veta att jag saboterat säkringarna . om femton minuter exploderar stationen . " sa han .

-"det får du tala med säkerhetsvakterna om!" svarade Garak .

-"det krävs femtio minuter för att reparera vad jag gjort . men det har du ingen nytta av att veta ."sa Malek .

plötsligt drog han sin Faspistol och sköt men Garak var snabbare . Malek stapplade bakåt och tog sig för bröstet medan han försökte höja pistolen så Garak sköt igen , mot huvudet den här gången . Malek föll död ner till golvet .

Garak meddelade vad som hänt och alla började utrymmningen , tolv skepp fanns i närheten av stationen och Marla , Deanna , Lara Lis , Ro Laren och Luther hade strålat över till skeppet som Marla avskydde mest av alla skepp , nämligen Raptor klass skeppet IKS Dag´oth . medan stationen exploderade bakom dem och Defiant återvände till DS9 gav Klag order om att kamoflera . IKS Dag´oth och de andra Raptor klass skeppen , IKS DuG´eH och IKS Kath'Soq gjorde det och satte kurs mot To'Kri .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad

"Mimmi" hade fått panik vid evakueringen. Hon hade för första gången yttrat ett ljud. Dock inte i form av ord utan snarare ett förfört skrik. Hon hade fått lugnade och sedan transporterats direkt till sjukavdelningen på IKS Dag´oth. Deanna hade anlänt kort därefter.

När Mimmi vakande upp var hon förvirrad. Deanna lyckades inte kommunicera med henne. Hon ropade på O'Brian. O'Brian som befann sig på IKS Kath'Soq var tvungen att stråla över. Mimmi tittade på O'Brian!

- O' Brian. Jag rädda dig! Du lever! Jag lever! Hungrig!

Deanna såg till att ordna fram lite mat. "Mimmi" återfick undan för undan talförmågan och berättade för O'Brinan vad som hade hänt. Hon förklarade att hon tagits till fånga när Cardassierna invaderade betazed. Hon hade hamnat hos en hög militär som heter Gul Tarek. Hon behandlade henne väldigt illa. En dag försökte han våldta henne. Då fick hon nog och dödade honom i självförsvar. Hon flydde ensam på Cardassia. Det hade kunnat gå mycket illa om hon inte träffat Malek. Han tog sig an henne och gav henne mat och rena kläder. Efter ett tag märkte han att han kunde utnyttja hennes mycket starka telepatiska förmågor. När hon inte ville hjälpa honom hotade han henne. Malek var lojal med dominion. Han tog henne med och hon tvingades ta tjänst på Stjärnbas 37. Han beordrade henne att sabotera stationen. Hon hade inget annat val än att lyda.

- Det var jag som placerade laddningen i korridoren men han sa att ingen skulle skadas......sedan försökte han skada mig!

- Men vem ligger bakom!

Då använde "Mimmi" telpati. Hennes telepati var så stark att till och med O'Brian kunde se bilden!

Deanna kände genast igen bilden. Det var Thomas Riker hon såg. Hon var säker på att det inte var Will liksom hon var säker på att "Mimmi" talade sanning. O'Brian kände också igen Thomas Riker.

De försökte genast anropa Enterprise och To´Kri utan att få något svar. "Mimmi" som egentligen hette Mirjia återhämtade sig väldigt snabbt. Hon umgicks gärna med O'Brian. Nu kände han sig inte illa till mods i hennes sällskap. Hon misstänkte att han hade känt sig illa till mods eftersom hennes telepatiska förmågor inte var under kontroll innan.

Alla skeppen var på väg mot To'Kri i högsta hastighet.

På Enterprise hade Thomas Riker bjudit Will på ett glas vin. När Will hade druckit några klunkar började rummet snurra och han förlorade medvetandet.

Postad

- Kapten, vi har fått ett medelande från ett klingonskt skepp, sa löjtant Serok

- På skärmen, svarade Picard

På skärmen dök Deanna och O'Brian upp.

- Vi har något viktigt att säga, sa Deanna

- Vi har upptäckt vem förädaren är, sa O'Brian

- Vem?

- Thomas Riker!

- Jag tror att Will följde med Thomas till sin hytt för ett glas vin, sa Serok

- Dator, vart är Thomas Riker? sa Picard

- Thomas Riker är i skyttelhangar 1

- Sir, skytteln Chicago lämnade just hangaren, sa Data.

- Skärm av! Några livs tecken?

- Ja två människor,

- Lås traktor strålen på den!

Två explosioner skakade skeppet.

- Vad tusan hände?

- Explosioner vid båda traktor strålarna, vi kan inte använda dom.

- Tusan!

USS Bombay flög in och låste sin traktor stråle på skytteln.

- Dom är fångade, sa Data

- Håva in dom, sa Picard

Postad (redigerade)

Thomas Riker satt i fångavdelningen på To'Kri när Deanna , Mirjia och löjtnant Seeva strålade ner och tillsammans använde de sina telepatiska krafter på Tom . i början såg det ut som om han verkligen hade varit förrädaren men efter djupare tankeavläsningar upptäckte Mirjia att han hade blivit hjärntvättad . Deanna upptäckte att syftet hade varit att ge förrädaren fritt utrymme och löjtnant Seeva upptäckte vem det var .

kommendör Rel Menas var på väg att återuppta sin syssla med att undersöka ett gammalt Defrathiskepp när han hörde hans namn nämnas , han kikade in genom fönstret och såg Deanna och Picard tala med amiral Morrison . han insåg snabbt vad som var på gång och skyndade mot hangaren , säkerhetsvakter dök upp och beordrade honom att överlämna sin Faspistol . han reagerade snabbt och sköt båda . han hade hunnit fram till en Runabout när tjugo officerer stormade in . han insåg att spelet var över och gav upp .

EPILOG

Rel Menas dömdes till trettio år för förräderi .

Thomas Riker fördes till ett sjukhus för avprogrammering .

General Koghar hade irriterat mottagit utnämningen till den högst rankade officeren i Klingons försvarsmakt efter att Martok blivit kansler .

kapten Klag kommenderade IKS Dag´oth och ledde de andra Raptor klass skeppen , IKS DuG´eH och IKS Kath'Soq ut i nya strider .

när stridsgrupp 37 var reparerad en vecka senare anslöt sig Enterprise till offensiven mot Cardassia prime där Dominion kapitulerade .

Kira , Lara Lis och Ro Laren återvände till Bajor där Lara Lis och Ro Laren bosatte sig i varsitt hus .

Garbano och Marla sökte upp gravarna som tillhörde Luther , Gul Revek och Sorok . alla tre hade stupat när Damars organiserade motstånd hade förråts och utplånats av Dominion .

Defrathi skulle under ytterligare tre år angripa Federationen i över tvåhundra piratöverfall .

Enterprise lämnade stridsgrupp 37 och medan Stridsgruppen drog ut på nya äventyr gick Picard och hans besättning ut på egna uppdrag .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)

Då var den historien avklarad. Då startar jag på nästa.

*****Ny historia*****

Enterprise är vid jorden för lite semester efter kriget. Picard åker till Frankrike, Riker Och Deanna till Hawaii, Geordi och Data ska på en camping tur i Norge och Dr. Crusher åker till Rom. Löjtnant Serok åker dock till Andoria för hans brorsons begravning. I norges berg får Data problem med den kalla luften som hela tiden gör att han ben fryser till.

- Borde inte dina ben klara kyla? frågade Geordi

- Jo men den starka vinden gör att mina system inte hinner kompensera.

- Var glad att du inte kan känna kyla, det är kallt som tusan.

Picard var nu på väg till San Francicsko för att hälsa på O'Brian som nu ska börja som lärare vid starfleet academy. Men när Picard går runt på akademin och talar med O'Brian så märker han att många av kadeterna beter sig underligt. Dom verkar förbereda sig för något. Och ingen står vid statyn av Phoneix(första männskliga warp skeppet).

- Hur är det? sa O'Brian. Du beter dig underligt

- Det är ingen fara med mig. Tycker du att kadeterna beter sig underligt?

- Ja jag har märkt det, tror du något är på gång?

- Något måste det vara

En explosion hördes. Rök kom från huvud ingången. Picard och O'Brian skyndade sig dit och märkte att det bara var en krater kvar där statyn av Phoenix hade ståt. Folk hade redan börjat att släcka elden.

*****Utanför berättelsen*****

Vem bombade akademin? Varför beter sig kadeterna så underlig? Skriv vidare!

Redigerad av P'kea

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...