Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

Reginald Barclay

Recommended Posts

Jag gillar verkligen Reginald Barclay, en riktig vimsepetter, men charmig i sin tafatthet.

Även om han verkar ha uselt självförtroende tycks han ju vara en av de smartaste i besättningen... om det ändå gick upp för honom själv någon gång!

Absolut. Det gäller bara att man inte sett för mycket av denne skådespelares register. Han använder på sätt o vis samma stuk när han spelar pilot i The A Team- Nervös o hispig och genial på samma gång. Men man kan inte skylla på honom. Rollerna är ju bestämda/beställda. Jag säger bara att han verkar vara speciallicerad på dessa typer av roller.

Har svårt att förstå vad vissa ser som charmigt med Barclay. Själv tycker jag mest han är enerverande. Dessutom höll det inte i Voyager. Där kändes hans stammande och övriga beteende tillgjort till skillnad från TNG där det i alla fall var mer naturligt spelat.

Har svårt att förstå vad vissa ser som charmigt med Barclay. Själv tycker jag mest han är enerverande. Dessutom höll det inte i Voyager. Där kändes hans stammande och övriga beteende tillgjort till skillnad från TNG där det i alla fall var mer naturligt spelat.

jag håller också med om att han är bara irriterande.

Jag gillar Barkley. Men det är nog ett visst mått av sympati för alla hans tillkortakommanden. Han är skitrolig i avsnittet när han tror att han fått trasporterpsykosis. Total hypokondriker

Förvånad över att ingen fram tills nu hade nämnt det bästa (enligt mig) med Barclay, vilket är när de kallar honom för Broccoli. :lol: Själv förvånas jag över hur lite han själv reagerar över hans öknamn. :huh: Sen ser man ju också i "Genesis" när han muterar till en spindel vilken oerhört exellent skådespelare Dwight Schultz är. Jag menar bara, se så härligt han spelar när han lutar sig över Riker vid deras möte och verkligen agerar som om allt går hemskt slött. Att någon kan prata så fort, men ändå tydligt, förvånar mig än idag. :blink:

Förvånad över att ingen fram tills nu hade nämnt det bästa (enligt mig) med Barclay, vilket är när de kallar honom för Broccoli. :lol: Själv förvånas jag över hur lite han själv reagerar över hans öknamn. :huh: Sen ser man ju också i "Genesis" när han muterar till en spindel vilken oerhört exellent skådespelare Dwight Schultz är. Jag menar bara, se så härligt han spelar när han lutar sig över Riker vid deras möte och verkligen agerar som om allt går hemskt slött. Att någon kan prata så fort, men ändå tydligt, förvånar mig än idag. :blink:

ja Broccoli, var riktigt kul. älskar det avsnittet särskilt när picard försäger sig och kallar honom för Broccoli. Broccoli, öh Barclay mena jag, är en lysande karaktär. i början tyckte jag inte om honom, men nu gillar jag honom. ett avsnitt jag inte gillar med honom är Projections i andra säs av VOY. jag gillade inte att han skulle vara en skurk, även om det bara var en av Doktorns "mardrömmar".