Bromma_Herman Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 "Voyager, This is Starfleet Command, Come in Voyager!" "Ehh, This may sound silly but may I shake your hand?" "THE BORG! They have assimilated my hologram, maybe they thinked it was new Anti-Borg tech!" Detta forum är för att diskutera Reg Barclay, Diskutera gärna vad han har gjort, eftersom jag säkert inte sett allt. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Reginald Barclay... Han har varit holo-beroende och gjort ett program där man kan hitta en väldigt "sällskaplig" Deanna Troi... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Reginald Barclay... Han har varit holo-beroende och gjort ett program där man kan hitta en väldigt "sällskaplig" Deanna Troi... ;) Och en väldigt kort Riker som musketör. Han har även lidit av transporterfobi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Han är helt klar en av mina favoriter inom Star Trek. Har ingen aning om varför. Kan ju vara att han är så himla charmig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 6, 2002 Report Share Posted August 6, 2002 Det kan vara för att han är så "mänsklig". stammar och så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 6, 2002 Report Share Posted August 6, 2002 Och han råkar alltid ut för en massa konstiga saker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 7, 2002 Report Share Posted August 7, 2002 Ämnet flyttat från Allmänt om Star Trek till Serierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 7, 2002 Author Report Share Posted August 7, 2002 Nån som vet vad avsnittet med Holoprogrammet heter? Om jag var med i star trek voyager så trodde jag först att jag skulle vara Harry Kim men sedan såg jag Barclay i "pathfinder". För nån vecka sedan såg jag First Contact på kanal 5, och där skämde barclay ut sig som vanligt. Dessutom tål han doktor Zinnerman trots att denna e väldigt elak. ("Märklig Man, Lyckas förolämpa alla!" Kapten Jane om Dr Z.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 7, 2002 Report Share Posted August 7, 2002 Nån som vet vad avsnittet med Holoprogrammet heter? Jag antar att det är avnittet med Barclay-hologramet du letar efter. Det heter Inside Man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 8, 2002 Author Report Share Posted August 8, 2002 "Inside Man", Jag letar efter det omtalade TNG avsnittet. Jag har för mig att "Inside Man" är ett Voyagerprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 "Inside Man", Jag letar efter det omtalade TNG avsnittet. Jag har för mig att "Inside Man" är ett Voyagerprogram. Det heter Hollow Pursuits Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Barclay är ju -rolig. Men jag tycker att han har åldrats (iaf Dwight Schultz) väldigt mkt från tng till vgr, mer än de andra tng:arna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Barclay är ju -rolig. Men jag tycker att han har åldrats (iaf Dwight Schultz) väldigt mkt från tng till vgr, mer än de andra tng:arna. Måste säga att det faktiskt är bra att han har blivit äldre. i TNG var han lite "barnaktig" till utseendet. Dessutom blir det bättre när man ser de åldras, tänk ifall det skulle se likadana ut. Samma Picard eller Janeway. I serien ändras de ju lite med ny håruposättningen eller liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Måste säga att det faktiskt är bra att han har blivit äldre. i TNG var han lite "barnaktig" till utseendet. Dessutom blir det bättre när man ser de åldras, tänk ifall det skulle se likadana ut. Samma Picard eller Janeway. I serien ändras de ju lite med ny håruposättningen eller liknande. Jo, men jag tyckte att han passade bättre i sin gamla look. Och jag vidhåller att han ser ut att ha åldrats hemskt mycket, om man jämför med resten, fast det kanske är stressigt att leta efter Voyager, speciellt om man är så nervös som han är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 Visste ni att både Robert Picardo och Dwight Schultz as Barclay från Voyager är med i Star Trek filmen First Contact..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 Visste ni att både Robert Picardo och Dwight Schultz as Barclay från Voyager är med i Star Trek filmen First Contact..... Jaa det visste vi. :blink: Det är särskilt roligt att se doktorn där att försöka uppehålla borgen. Men båda två fick ändå mycket litet utrymme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted April 7, 2003 Report Share Posted April 7, 2003 (edited) Visste ni att både Robert Picardo och Dwight Schultz as Barclay från Voyager är med i Star Trek filmen First Contact..... Skall man vara petig så var faktiskt Barclay med i TNG från början (och hade ännu inte varit med i VGR när FC utspelades). Och angående doktorn så verkar många tro att det är Voyagers doktor som är med, vilket är inkorrekt, det är ju endast ett likadant hologram som doktorn(dock lika rolig :lol: ). En annan VGR-skådis som är med i FC är Ethan Phillips (Neelix :sjuk: , för den som inte visstre det), som spelar bartender på holodeck. Edited April 7, 2003 by Essray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 7, 2003 Report Share Posted April 7, 2003 En annan VGR-skådis som är med i FC är Ethan Phillips (Neelix :sjuk: , för den som inte visstre det), som spelar bartender på holodeck. Han var något mer likt en hovmästare än bartender sen så var Ethan med i TNG långt innan VOY änns var på tänkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 15, 2003 Author Report Share Posted April 15, 2003 Mera Barclay! Tänk att han slutade stamma när Voyager kom hem. Man måste bara gilla killen! Bort med Matcho kaptener över 1000 miljarders tons skepp. Här kommer Redge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoffe Posted April 30, 2003 Report Share Posted April 30, 2003 Reginald Barclay dyker väll knappast upp i Enterprise?!?!?!?!? men jag blir inte förvånad om han ändå nämns på nått sätt i Enterprise. Han kanske har nån gammal släkting från den tiden!!!!! Nån som vet???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UNDO_2000 Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Reginald Barclay dyker väll knappast upp i Enterprise?!?!?!?!? men jag blir inte förvånad om han ändå nämns på nått sätt i Enterprise. Han kanske har nån gammal släkting från den tiden!!!!! Nån som vet???? Hm. Skulle faktiskt va rätt kul om just han dök upp i Enterprice. Men de skulle va ännu roligare om det visa sig att en av hans förfäder jobbade på Enterprice. Å att hen (eller hon) va precis likadan som Barclay (ett stammande snille med bio-beroende) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 9, 2003 Author Report Share Posted August 9, 2003 Strax innan att Enterprise skickades iväg upphörde TV som underhållning enligt Daystrom Tech Libery. Där skrivs det också att Barclay har en egen sjukdom uppkallad efter sig efter att ett vacin slog fel med hans kropp och råkade smitta ner besättningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 (edited) Visste ni att både Robert Picardo och Dwight Schultz as Barclay från Voyager är med i Star Trek filmen First Contact..... Skall man vara petig så var faktiskt Barclay med i TNG från början (och hade ännu inte varit med i VGR när FC utspelades). Och angående doktorn så verkar många tro att det är Voyagers doktor som är med, vilket är inkorrekt, det är ju endast ett likadant hologram som doktorn(dock lika rolig :lol: ). En annan VGR-skådis som är med i FC är Ethan Phillips (Neelix :sjuk: , för den som inte visstre det), som spelar bartender på holodeck. joho! det visste jag visstdet! :lol: :lol: Barclay har jag alltid tyckt om , kanske för att det är som det sas i tråden att han är så mänsklig med sitt stammande och sina fobier eller så är det för att han precis som jag blir väldigt frustrerad när ingen tar honom på allvar :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited July 14, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Visste ni att både Robert Picardo och Dwight Schultz as Barclay från Voyager är med i Star Trek filmen First Contact..... Hhmm..... Robert Picardo. Låter som allas vår favorit kapten Picard. Picard-Picardo, Picard-Picardo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Måste säga att det faktiskt är bra att han har blivit äldre. i TNG var han lite "barnaktig" till utseendet. Dessutom blir det bättre när man ser de åldras, tänk ifall det skulle se likadana ut. Samma Picard eller Janeway. I serien ändras de ju lite med ny håruposättningen eller liknande. Jo, men jag tyckte att han passade bättre i sin gamla look. Och jag vidhåller att han ser ut att ha åldrats hemskt mycket, om man jämför med resten, fast det kanske är stressigt att leta efter Voyager, speciellt om man är så nervös som han är. Min teori är att alla viktiga skådespelare blir nedfrysta mellan star trek avsnitt/filmer dom ska vara med i, medan dom som bara är med då och då får leva vidare som vanligt. Det kanske är sant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts