Nyhet Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Vi har belönats med en award från Ex Astris Scientia. Ex Astris Scientia är en av de bästa Star Trek-sidorna som finns och vi tackar för priset och de fina orden nedan: This sounds Swedish, and it is Swedish. Star Trek Databas is a website that I am absolutely impressed with. The site has been around for a couple of years now, and it is my fault that I rediscovered it only lately (actually while I was checking out some older bookmarks). The content is divided into well thought-out sub-menus on characters (Karaktärer), episodes (Avsnitt), ships, races, weapons, etc. (Databas), pics, sounds and desktops (Multimedia), toys (Leksaker), books (Litteratur) and conventions (Kongress). Each of these sections contains a wealth of information, well-researched and convincingly presented. In addition, the site features almost daily Trek news, as well as a very busy message board (if we consider the number of Swedish speakers). If there is anything that is not perfect at Star Trek Databas, it has to be the spelling, because this is the only thing I didn't know how to verify. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Ååå vad kul. Grattis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Wow! Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna hända oss! Vi får alla ta åt oss av berömmet (redaktörer som icke-redaktörer). Jag vill gärna ta tillfället i akt och tipsa om möjligheten att ni alla kan bidra med material för att göra databasen ännu bättre. Inom kort skall vi lansera något helt nytt, vilket förhoppningsvis skall locka ännu fler till databasen! Tidigare har ett tiotal icke engelskspråkiga sidor fått priset, däribland Star Trek Norge (nu nedlagd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Wow! Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna hända oss! Vi får alla ta åt oss av berömmet (redaktörer som icke-redaktörer). Jag vill gärna ta tillfället i akt och tipsa om möjligheten att ni alla kan bidra med material för att göra databasen ännu bättre. Inom kort skall vi lansera något helt nytt, vilket förhoppningsvis skall locka ännu fler till databasen! Tidigare har ett tiotal icke engelskspråkiga sidor fått priset, däribland Star Trek Norge (nu nedlagd). Ta åt oss av berömmet? Nej tack, men jag tar gärna den där fina stayeten. Vad är det här helt nya? Får man en låda kakor för varje innläg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Wow, roligt att hemsidan uppskattas av även engelsktalande ST fans!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Grattis, alltid skoj när ens arbete uppmärksammans med priser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Wow! Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna hända oss! Vi får alla ta åt oss av berömmet (redaktörer som icke-redaktörer). Jag vill gärna ta tillfället i akt och tipsa om möjligheten att ni alla kan bidra med material för att göra databasen ännu bättre. Inom kort skall vi lansera något helt nytt, vilket förhoppningsvis skall locka ännu fler till databasen! Tidigare har ett tiotal icke engelskspråkiga sidor fått priset, däribland Star Trek Norge (nu nedlagd). Ta åt oss av berömmet? Nej tack, men jag tar gärna den där fina stayeten. Vad är det här helt nya? Får man en låda kakor för varje innläg? Du skulle må då va? Det vore nog inte så bra för din vikt! <_< :blink: :rodna: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Jag skickade in en ansökan om att få denna award för ca 1 år sedan. Att nu Bernd själv hittar sidan bland sina bokmärken och ger oss utmärkelsen gör ju att det känns ännu bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 (edited) Wow! Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna hända oss! Vi får alla ta åt oss av berömmet (redaktörer som icke-redaktörer). Jag vill gärna ta tillfället i akt och tipsa om möjligheten att ni alla kan bidra med material för att göra databasen ännu bättre. Inom kort skall vi lansera något helt nytt, vilket förhoppningsvis skall locka ännu fler till databasen! Tidigare har ett tiotal icke engelskspråkiga sidor fått priset, däribland Star Trek Norge (nu nedlagd). Ta åt oss av berömmet? Nej tack, men jag tar g??rna den där fina stayeten. Vad är det här helt nya? Får man en låda kakor för varje innläg? Du skulle må då va? Det vore nog inte så bra för din vikt! <_< :blink: :rodna: J. Å snälla, jag skulle behöva lite extra vikt. Edited April 4, 2007 by P'kea Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Jättetrevligt att detta har hänt, speciellt då jag har bidragit lite med min Star Trek uppsats. :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 Man kanske kunde ha motsvarande pris på stdb? F.Ö ställer jag mig i hyllningskören. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts