Supertreck Postad 27 April, 2007 Rapport Postad 27 April, 2007 (redigerade) Tyvärr måste man ibland acceptera att skådespelarna både blir äldre och inte känner för att spela deras paradaroller längre. Jag vill själv att det gamla TNG gänget gjorde en till "sista film"´men samtidigt förstår jag dom. Man vill helt enkelt fortsätta utvecklas. Ser därför fram mot nya äventyr inom star treks universum.. Du tycks veta något. Vore bra om du kunde hänvisa till någon källa där dom flesta skådisar har nekat till en fortsättning? Märkligt att yngre skådisar ger upp så lätt medan dom äldre är igång. Ja skådisar som är med i webserien. Redigerad 27 April, 2007 av Supertreck
Picard Postad 28 April, 2007 Författare Rapport Postad 28 April, 2007 (redigerade) TNG-filmerna är helt klart bäst!!. förra gången jag såg Insurrection var jag ungefär lika gammal som man har fingrar, men jag såg den igen igår, och jag vet inte om det har med att jag inte använde textning eller bara för att den är helt super. men det är i alla fall en av dom bästa filmerna jag sett, den får 10 av 5 möjliga poäng :P . eftersom jag inte hade någon textning så tror jag att jag levde mej in i filmen mer, vilket gjorde den ännu bättre. har man text kan man se lite mer slappt på filmen, så jag tyckte verkligen om otextat. från och med nu ska jag nog se all star trek utan text (förutom TNG-serien som jag spelar in varje dag på TV6). så om ni är tillräckligt duktiga på engelska så rekommenderar jag verkligen att ni stänger av textningen! jag tyckte att filmen var så bra att jag var tvungen och se om eftertexterna idag bara för att få höra den sköna musiken som även är i i första scenen, jag äskar också scenen där Data klappar fisken i sjön. TNG-gänget är bäst!!!!!!! Jag gillar filmerna med TNG-gänget väldigt bra, förutom Nemesis (den är en skymf :arg: :sjuk: ). Dock så tycker jag TOS-filmerna är minst lika bra och flera av dem är bättre i minna ögon. Nu är jag en Kirk-fantast viserligen. Men inget kan slå "The Wrath of Khan". Appsolut ska man se såväl filmer som serier utan textning (Om man kan). Dels ger det en bättre inlevelse som sagt, men också för att ofta är textningen väldigt.....tveksam PS. Intresant att du gillar Insurektion. Själv är jag förtjust i den men det varkar som att många in tycker om den. varför gillar du inte filmen Nemesis då? Redigerad 28 April, 2007 av Picard
Unkas Postad 9 Maj, 2007 Rapport Postad 9 Maj, 2007 TNG-filmerna är helt klart bäst!!. förra gången jag såg Insurrection var jag ungefär lika gammal som man har fingrar, men jag såg den igen igår, och jag vet inte om det har med att jag inte använde textning eller bara för att den är helt super. men det är i alla fall en av dom bästa filmerna jag sett, den får 10 av 5 möjliga poäng :P . eftersom jag inte hade någon textning så tror jag att jag levde mej in i filmen mer, vilket gjorde den ännu bättre. har man text kan man se lite mer slappt på filmen, så jag tyckte verkligen om otextat. från och med nu ska jag nog se all star trek utan text (förutom TNG-serien som jag spelar in varje dag på TV6). så om ni är tillräckligt duktiga på engelska så rekommenderar jag verkligen att ni stänger av textningen! jag tyckte att filmen var så bra att jag var tvungen och se om eftertexterna idag bara för att få höra den sköna musiken som även är i i första scenen, jag äskar också scenen där Data klappar fisken i sjön. TNG-gänget är bäst!!!!!!! Jag gillar filmerna med TNG-gänget väldigt bra, förutom Nemesis (den är en skymf :arg: :sjuk: ). Dock så tycker jag TOS-filmerna är minst lika bra och flera av dem är bättre i minna ögon. Nu är jag en Kirk-fantast viserligen. Men inget kan slå "The Wrath of Khan". Appsolut ska man se såväl filmer som serier utan textning (Om man kan). Dels ger det en bättre inlevelse som sagt, men också för att ofta är textningen väldigt.....tveksam PS. Intresant att du gillar Insurektion. Själv är jag förtjust i den men det varkar som att många in tycker om den. varför gillar du inte filmen Nemesis då? Ska jag vara ärligt så kommer jag inte ihåg så mycket i dag. Det var väldigt längesedan jag såg den nu, men intrycket var nog för att jag inte skulle vilja se den igen. Men några anlednigar till mitt ogillande kan jag ge. 1. Ta död på Data! Ett stort misstag, gillar inte en film där man ta död på en av de viktigaste TNG-karaktärerna. 2. En bil i ST. Finner ingen logik i att Starfleet skulle bygga en bil. Det vore som om vi byggde en flotte av stockar och padlade över till island. Görs inte. 3. Ideen var dålig (manuset alltså). 4. Sätta en människa som inte vet vad Star Trek är, att regisera en film, är idiotiskt. Tycker de skulle låtit Jonathan Frakes fortsätta regisera. Om jag dristar mig till att se filmen igen så kan jag säkert komma på fler brister (Enligt min åsikt givetvis). Har för mig att det var bröllopscener med dåliga repliker och krystad kemi mellan skådespelarna.
The Holy Three Postad 11 Juni, 2007 Rapport Postad 11 Juni, 2007 Ehh. Snack utan belägg :o. Hur kan andra skådespelare vara helt okey som Arnold Schwarzenegger och det verkar inte en susning om åldern för att inte göra rean? Men Arnie är väl ändå unik, han ser inte ut att vara 60 år gammal, varken i kroppen eller i ansiktet. Så länge man är i form och drivs av att vilja göra projektet så ska inte åldern spela någon roll.
commander ricochet Postad 11 Juni, 2007 Rapport Postad 11 Juni, 2007 TNG-filmerna är helt klart bäst!!. förra gången jag såg Insurrection var jag ungefär lika gammal som man har fingrar, men jag såg den igen igår, och jag vet inte om det har med att jag inte använde textning eller bara för att den är helt super. men det är i alla fall en av dom bästa filmerna jag sett, den får 10 av 5 möjliga poäng :P . eftersom jag inte hade någon textning så tror jag att jag levde mej in i filmen mer, vilket gjorde den ännu bättre. har man text kan man se lite mer slappt på filmen, s?? jag tyckte verkligen om otextat. från och med nu ska jag nog se all star trek utan text (förutom TNG-serien som jag spelar in varje dag på TV6). så om ni är tillräckligt duktiga på engelska så rekommenderar jag verkligen att ni stänger av textningen! jag tyckte att filmen var så bra att jag var tvungen och se om eftertexterna idag bara för att få höra den sköna musiken som även är i i första scenen, jag äskar också scenen där Data klappar fisken i sjön. TNG-gänget är bäst!!!!!!! Jag gillar filmerna med TNG-gänget väldigt bra, förutom Nemesis (den är en skymf :arg: :sjuk: ). Dock så tycker jag TOS-filmerna är minst lika bra och flera av dem är bättre i minna ögon. Nu är jag en Kirk-fantast viserligen. Men inget kan slå "The Wrath of Khan". Appsolut ska man se såväl filmer som serier utan textning (Om man kan). Dels ger det en bättre inlevelse som sagt, men också för att ofta är textningen väldigt.....tveksam PS. Intresant att du gillar Insurektion. Själv är jag förtjust i den men det varkar som att många in tycker om den. varför gillar du inte filmen Nemesis då? Ska jag vara ärligt så kommer jag inte ihåg så mycket i dag. Det var väldigt längesedan jag såg den nu, men intrycket var nog för att jag inte skulle vilja se den igen. Men några anlednigar till mitt ogillande kan jag ge. 1. Ta död på Data! Ett stort misstag, gillar inte en film där man ta död på en av de viktigaste TNG-karaktärerna. 2. En bil i ST. Finner ingen logik i att Starfleet skulle bygga en bil. Det vore som om vi byggde en flotte av stockar och padlade över till island. Görs inte. 3. Ideen var dålig (manuset alltså). 4. Sätta en människa som inte vet vad Star Trek är, att regisera en film, är idiotiskt. Tycker de skulle låtit Jonathan Frakes fortsätta regisera. Om jag dristar mig till att se filmen igen så kan jag säkert komma på fler brister (Enligt min åsikt givetvis). Har för mig att det var bröllopscener med dåliga repliker och krystad kemi mellan skådespelarna. Håller med dej! Nemesis är helt klart sevärd men den känns som en actionrulle a la star trek. Däremot tyckte jag om bröllopsscenerna.
The Tiny Little Lifeform Postad 21 Juli, 2009 Rapport Postad 21 Juli, 2009 Det skulle vara bättre om den nya XI filmen hade varit TNG film istället
Supreme Commander JAF Postad 22 Juli, 2009 Rapport Postad 22 Juli, 2009 Fast då hade inte så många tittat på den tror jag. Star trek behövde en omstart. J.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu