Picard Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Jag har nästan sett alla filmer om Star Trek. Och dom bästa är nog med TNG gäng tycker jag. :lol: Kan dom inte göra fler filmer om TNG gänget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 (edited) Detta ämne har stötts och blötts i flera andra trådar/poster men visst mycket gärna för mej att det kommer fler filmer med TNG folket. Men som sagts förut: Filmbolagen vill troligen satsa på annat och kanske nyare, skådespelarna är kanske ej intresserade och skådespelarna kanske är för gamla för vissa roller. Edited April 22, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 TNG-filmerna är helt klart bäst!!. förra gången jag såg Insurrection var jag ungefär lika gammal som man har fingrar, men jag såg den igen igår, och jag vet inte om det har med att jag inte använde textning eller bara för att den är helt super. men det är i alla fall en av dom bästa filmerna jag sett, den får 10 av 5 möjliga poäng :P . eftersom jag inte hade någon textning så tror jag att jag levde mej in i filmen mer, vilket gjorde den ännu bättre. har man text kan man se lite mer slappt på filmen, så jag tyckte verkligen om otextat. från och med nu ska jag nog se all star trek utan text (förutom TNG-serien som jag spelar in varje dag på TV6). så om ni är tillräckligt duktiga på engelska så rekommenderar jag verkligen att ni stänger av textningen! jag tyckte att filmen var så bra att jag var tvungen och se om eftertexterna idag bara för att få höra den sköna musiken som även är i i första scenen, jag äskar också scenen där Data klappar fisken i sjön. TNG-gänget är bäst!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 (edited) TNG-filmerna är helt klart bäst!!. förra gången jag såg Insurrection var jag ungefär lika gammal som man har fingrar, men jag såg den igen igår, och jag vet inte om det har med att jag inte använde textning eller bara för att den är helt super. men det är i alla fall en av dom bästa filmerna jag sett, den får 10 av 5 möjliga poäng :P . eftersom jag inte hade någon textning så tror jag att jag levde mej in i filmen mer, vilket gjorde den ännu bättre. har man text kan man se lite mer slappt på filmen, så jag tyckte verkligen om otextat. från och med nu ska jag nog se all star trek utan text (förutom TNG-serien som jag spelar in varje dag på TV6). så om ni är tillräckligt duktiga på engelska så rekommenderar jag verkligen att ni stänger av textningen! jag tyckte att filmen var så bra att jag var tvungen och se om eftertexterna idag bara för att få höra den sköna musiken som även är i i första scenen, jag äskar också scenen där Data klappar fisken i sjön. TNG-gänget är bäst!!!!!!! Jag gillar filmerna med TNG-gänget väldigt bra, förutom Nemesis (den är en skymf :arg: :sjuk: ). Dock så tycker jag TOS-filmerna är minst lika bra och flera av dem är bättre i minna ögon. Nu är jag en Kirk-fantast viserligen. Men inget kan slå "The Wrath of Khan". Appsolut ska man se såväl filmer som serier utan textning (Om man kan). Dels ger det en bättre inlevelse som sagt, men också för att ofta är textningen väldigt.....tveksam PS. Intresant att du gillar Insurektion. Själv är jag förtjust i den men det varkar som att många in tycker om den. Edited April 22, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 (edited) Men inget kan slå "The Wrath of Khan". håller med dej helt(varför jag tycker så har jag redan sagt i ett annat inlägg) . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited April 23, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 jag verkar vara nästan ensam, men jag tycker att nemesis var riktigt bra, men dock inte lika bra som insurrection. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 jag verkar vara nästan ensam, men jag tycker att nemesis var riktigt bra, men dock inte lika bra som insurrection. Jag håller också med dig. Jag tycker att Nemesis har fått oförtjänt kritik. Visst, den är inte lika bra som First contact eller a voyage home men den håller sig där uppe i dom trakterna och slår filmer som search for spock eller the final frontier med hästlängder. Klart sevärd. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Detta ämne har stötts och blötts i flera andra trådar/poster men visst mycket gärna för mej att det kommer fler filmer med TNG folket. Men som sagts förut: Filmbolagen vill troligen satsa på annat och kanske nyare, skådespelarna är kanske ej intresserade och skådespelarna kanske är för gamla för vissa roller. Ehh. Snack utan belägg :o. Hur kan andra skådespelare vara helt okey som Arnold Schwarzenegger och det verkar inte en susning om åldern för att inte göra rean? Det här verkar ju väldigt petinärt. Det blir väl så klart realistisk att få se besättningen när dom är äldre? Har dom druckit en magisk dryck så dom inte kan föråldras eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Detta ämne har stötts och blötts i flera andra trådar/poster men visst mycket gärna för mej att det kommer fler filmer med TNG folket. Men som sagts förut: Filmbolagen vill troligen satsa på annat och kanske nyare, skådespelarna är kanske ej intresserade och skådespelarna kanske är för gamla för vissa roller. Ehh. Snack utan belägg :o. Hur kan andra skådespelare vara helt okey som Arnold Schwarzenegger och det verkar inte en susning om åldern för att inte göra rean? Det här verkar ju väldigt petinärt. Det blir väl så klart realistisk att få se besättningen när dom är äldre? Har dom druckit en magisk dryck så dom inte kan föråldras eller? Jo men det är ju lite så att ibland kan publiken svika för att en skådis har blivit för gammal. Och det är ju lite bökigt att ha med data i TNG eftersom han inte kan åldras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Detta ämne har stötts och blötts i flera andra trådar/poster men visst mycket gärna för mej att det kommer fler filmer med TNG folket. Men som sagts förut: Filmbolagen vill troligen satsa på annat och kanske nyare, skådespelarna är kanske ej intresserade och skådespelarna kanske är för gamla för vissa roller. Ehh. Snack utan belägg :o. Hur kan andra skådespelare vara helt okey som Arnold Schwarzenegger och det verkar inte en susning om åldern för att inte göra rean? Det här verkar ju väldigt petinärt. Det blir väl så klart realistisk att få se besättningen när dom är äldre? Har dom druckit en magisk dryck så dom inte kan föråldras eller? Jo men det är ju lite så att ibland kan publiken svika för att en skådis har blivit för gammal. Och det är ju lite bökigt att ha med data i TNG eftersom han inte kan åldras. Någon annan får väl vara Data i så fall. Det är bara att någon tar för sig att öva in samma dialekt och tonfall. Helst någon med snarlika form på huvudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Detta ämne har stötts och blötts i flera andra trådar/poster men visst mycket gärna för mej att det kommer fler filmer med TNG folket. Men som sagts förut: Filmbolagen vill troligen satsa på annat och kanske nyare, skådespelarna är kanske ej intresserade och skådespelarna kanske är för gamla för vissa roller. Ehh. Snack utan belägg :o. Hur kan andra skådespelare vara helt okey som Arnold Schwarzenegger och det verkar inte en susning om åldern för att inte göra rean? Det här verkar ju väldigt petinärt. Det blir väl så klart realistisk att få se besättningen när dom är äldre? Har dom druckit en magisk dryck så dom inte kan föråldras eller? Jo men det är ju lite så att ibland kan publiken svika för att en skådis har blivit för gammal. Och det är ju lite bökigt att ha med data i TNG eftersom han inte kan åldras. Någon annan får väl vara Data i så fall. Det är bara att någon tar för sig att öva in samma dialekt och tonfall. Helst någon med snarlika form på huvudet. Tanken bakom att ta död på data i Nemesis var väl att dom inte skulle behöva ha med en som inte åldras när resten av gänget kan åldras och bli äldre i takt med att de blir äldre. Så man kan väl nästan säga att Nemesis öppnar upp för fler tng filmer även om inte XI kommer att bli en sådan. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Nu är vi inne på mitt favoritämne/figur! Jag har, med andra spånat på hur data skulle kunna komma tillbaka. Jag har ju även skrivit ett manus till den händelsen. Och att stoppa in nån´annan att spela data skulle icke acepteras av fansen! Data är data! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 (edited) Nu är vi inne på mitt favoritämne/figur! Jag har, med andra spånat på hur data skulle kunna komma tillbaka. Jag har ju även skrivit ett manus till den händelsen. Och att stoppa in nån´annan att spela data skulle icke acepteras av fansen! Data är data! Skådespelaren vill ju inte spela Data längre. På något sätt måste man lösa problemet. Utan Data så kan det ju omöjligt bli något med TNG-gänget. Varför låsa ett koncept? Det kanske finns en fortsättning som inte ens en utgiven som bok, och hålls hemligt? Vem vet hm mm. :oskyldig: :visslar: Om det är en bra skådespelare som imiterar Data så bra så man nästan tror att det är ordinarie skådespelare så borde det väl smälta in helt reko? Det kanske bli lika ytligt och platt tillgjort som när någon imiterar Christofer Reeve i nya supermanfilmen. Ingen charm existerar ett dugg. Edited April 24, 2007 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 (edited) Nu är vi inne på mitt favoritämne/figur! Jag har, med andra spånat på hur data skulle kunna komma tillbaka. Jag har ju även skrivit ett manus till den händelsen. Och att stoppa in nån´annan att spela data skulle icke acepteras av fansen! Data är data! Skådespelaren vill ju inte spela Data längre. På något sätt måste man lösa problemet. Utan Data så kan det ju omöjligt bli något med TNG-gänget. Varför låsa ett koncept? Det kanske finns en fortsättning som inte ens en utgiven som bok, och hålls hemligt? Vem vet hm mm. :oskyldig: :visslar: Om det är en bra skådespelare som imiterar Data så bra så man nästan tror att det är ordinarie skådespelare så borde det väl smälta in helt reko? Det kanske bli lika ytligt och platt tillgjort som när någon imiterar Christofer Reeve i nya supermanfilmen. Ingen charm existerar ett dugg. Mja i.o.f sej menå är det bättre att dom tar in en helt ny android som har samma drag som data. ELLER att dom tar in Brent Spiner igen och datoranimerar bort lite rynkor. ;) Edited April 24, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 Nu är vi inne på mitt favoritämne/figur! Jag har, med andra spånat på hur data skulle kunna komma tillbaka. Jag har ju även skrivit ett manus till den händelsen. Och att stoppa in nån´annan att spela data skulle icke acepteras av fansen! Data är data! Skådespelaren vill ju inte spela Data längre. På något sätt måste man lösa problemet. Utan Data så kan det ju omöjligt bli något med TNG-gänget. Varför låsa ett koncept? Det kanske finns en fortsättning som inte ens en utgiven som bok, och hålls hemligt? Vem vet hm mm. :oskyldig: :visslar: Om det är en bra skådespelare som imiterar Data så bra så man nästan tror att det är ordinarie skådespelare så borde det väl smälta in helt reko? Det kanske bli lika ytligt och platt tillgjort som när någon imiterar Christofer Reeve i nya supermanfilmen. Ingen charm existerar ett dugg. Du har just satt huvudet på spiken. Om någon annan spelar Data kommer alla att jämföra honom med Brent och då vill det till en toppenprestation som få är mäktiga för att leva upp till det. Bättre då att inte ha med honom alls. För övrigt tycker jag att det ska bli kul att se hur "någon annan" (Kofi?) :blink: :lol: klarar av att spela James T Kirk i nästa film. Men det är utanför ämnet. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 (edited) Nu är vi inne på mitt favoritämne/figur! Jag har, med andra spånat på hur data skulle kunna komma tillbaka. Jag har ju även skrivit ett manus till den händelsen. Och att stoppa in nån´annan att spela data skulle icke acepteras av fansen! Data är data! Skådespelaren vill ju inte spela Data längre. På något sätt måste man lösa problemet. Utan Data så kan det ju omöjligt bli något med TNG-gänget. Varför låsa ett koncept? Det kanske finns en fortsättning som inte ens en utgiven som bok, och hålls hemligt? Vem vet hm mm. :oskyldig: :visslar: Om det är en bra skådespelare som imiterar Data så bra så man nästan tror att det är ordinarie skådespelare så borde det väl smälta in helt reko? Det kanske bli lika ytligt och platt tillgjort som när någon imiterar Christofer Reeve i nya supermanfilmen. Ingen charm existerar ett dugg. Du har just satt huvudet på spiken. Om någon annan spelar Data kommer alla att jämföra honom med Brent och då vill det till en toppenprestation som få är mäktiga för att leva upp till det. Bättre då att inte ha med honom alls. För övrigt tycker jag att det ska bli kul att se hur "någon annan" (Kofi?) :blink: :lol: klarar av att spela James T Kirk i nästa film. Men det är utanför ämnet. J. Men hallå. Vad då huvudet på spiken? Du kan väl inte påstå att vi är kompatibla när vi vanligtvis är oeniga? Edited April 24, 2007 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 även fast jag gärna hade fått se 243 filmer till med tng-gänget, så tycker jag faktiskt att nemesis var ett bra slut på historien. Data är förlorad, Riker blir kapten på Titan så han och Troi flyttar dit. och Worf har av olika anledningar hoppat från DS9 till Enterprise varje gång det har varit filmdags. även om skådespelarna hade velat göra en till film blir det svårt efter som besättningen är så pass upplöst. så jag tycker att det är ett bra slut på TNG-historien, lite tråkigt bara att inte få se en så skön besättning och ett så vackert skepp mer :arg: men det vore roligt med nya filmer eller serier i samma tidsålder med andra besättniger på något annat skepp. TNG!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 24, 2007 Report Share Posted April 24, 2007 även fast jag gärna hade fått se 243 filmer till med tng-gänget, så tycker jag faktiskt att nemesis var ett bra slut på historien. Data är förlorad, Riker blir kapten på Titan så han och Troi flyttar dit. och Worf har av olika anledningar hoppat från DS9 till Enterprise varje gång det har varit filmdags. även om skådespelarna hade velat göra en till film blir det svårt efter som besättningen är så pass upplöst. så jag tycker att det är ett bra slut på TNG-historien, lite tråkigt bara att inte få se en så skön besättning och ett så vackert skepp mer :arg: men det vore roligt med nya filmer eller serier i samma tidsålder med andra besättniger på något annat skepp. TNG!!!! Antingen vill du eller inte. Men det verkar som att du inte vill. Om det ska handla i samma tidsålder så vore ju det märkligt att de aldrig stöter på några av samtida rymdskepp. Som om alla andra rymdskepp var skrotade och ingen finns kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 Antingen vill du eller inte. Men det verkar som att du inte vill. Om det ska handla i samma tidsålder så vore ju det märkligt att de aldrig stöter på några av samtida rymdskepp. Som om alla andra rymdskepp var skrotade och ingen finns kvar. Vad menar du? Varför skulle inte en annan besättning i tng tidsåldern kunna stöta på andra skepp i den tidsåldern? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 (edited) jag vill se fler filmer men jag tror det kan bli svårt att föra ihop besättningen igen. så jag tycker att slutet passade, fast jag hade självklart gärna haft några till filmer. Edited April 25, 2007 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 jag vill se fler filmer men jag tror det kan bli svårt att föra ihop besättningen igen. så jag tycker att slutet passade, fast jag hade självklart gärna haft några till filmer. Ja det handlar nog inte om att föra ihop besättningen igen igen, utan snarare fösa ;) Jag tror att dom flesta TNG-skådespelarna är ganska ointresserade att göra en till film. Men jag skulle gääääärna se en till film med dom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Absolut! En film till hade inte skadat fast det är ju bara det att det är tre skådiskar som logiskt sätt inte kan vara med (ni som har sätt Nemisis vet vad jag menar). Vidare så satt jag på IMDB för bara ett par dagar sedan och bland annat plockade fram TNG-gänget och såg att de börjar bli rätt gamla nu. Patrick Stewart till exempel fyller 67 i juli och de andra är drygt fem, sex är yngre så det är väl rätt osanolikt att det kommer att bli fler filmer med det gänget men jag kan inte neka till att det hade varit kul ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Antingen vill du eller inte. Men det verkar som att du inte vill. Om det ska handla i samma tidsålder så vore ju det märkligt att de aldrig stöter på några av samtida rymdskepp. Som om alla andra rymdskepp var skrotade och ingen finns kvar. Vad menar du? Varför skulle inte en annan besättning i tng tidsåldern kunna stöta på andra skepp i den tidsåldern? J. Det är ju så klart så många år mellan tiderna på olika serier. Därför har man väl tänkt ut det så lätt att undvika att det kan ske? Nu har jag ju inte sett så många serier än dem som visats på tv. Nämn något avsnitt där någon möter ett skepp som förekommit i en tidigare serie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Antingen vill du eller inte. Men det verkar som att du inte vill. Om det ska handla i samma tidsålder så vore ju det märkligt att de aldrig stöter på några av samtida rymdskepp. Som om alla andra rymdskepp var skrotade och ingen finns kvar. Vad menar du? Varför skulle inte en annan besättning i tng tidsåldern kunna stöta på andra skepp i den tidsåldern? J. Det är ju så klart så många år mellan tiderna på olika serier. Därför har man väl tänkt ut det så lätt att undvika att det kan ske? Nu har jag ju inte sett så många serier än dem som visats på tv. Nämn något avsnitt där någon möter ett skepp som förekommit i en tidigare serie? I Ds9 så är Enterprise D med några gånger. Dessutom är Ds9 med i ett par avsnitt i slutet av TNG. Voyager lämnar DS9 i Caretaker. I ENT avslutningen så är Will och Deana ombord på Enterprise D så visst finns det möten mellan olika skepp även om de är sparsamma. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Tyvärr måste man ibland acceptera att skådespelarna både blir äldre och inte känner för att spela deras paradaroller längre. Jag vill själv att det gamla TNG gänget gjorde en till "sista film"´men samtidigt förstår jag dom. Man vill helt enkelt fortsätta utvecklas. Ser därför fram mot nya äventyr inom star treks universum.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts