Gå till innehåll
K´hogh son of Klintoch

Vem är vad?

Rekommenderade inlägg

det här är en slags ordlista på de olika figurer och föremål som finns i våra följetångshistorier LOST IN TIME och A TIME OF FIRE. ett exempel på vad du inte bör göra är att hitta på saker , exempel :

Benjamin Sisko= Romulansk general som förråder en Romulansk senator i LOST IN TIME 1 , Borgsyndromet .

(detta vet vi är fel så det skriver man inte)

exempel 2:

Kate Wendell=kapten på Nebula klass skeppet U.S.S. Fairchild och gammal vän till Jean-Luc Picard i A TIME OF FIRE.

det är sant och vi skriver det så det är bara att öppna ämnerna och läsa igenom dem .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En lite notis från min sida: Tänk på att om man enbart skriver STORA BOKSTÄVER så är det lika med att man skriker, på nätet. Det gör du väl inte, K´hogh son of Klintoch.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En lite notis från min sida: Tänk på att om man enbart skriver STORA BOKSTÄVER så är det lika med att man skriker, på nätet. Det gör du väl inte, K´hogh son of Klintoch.

Nej jag är bara högljud! :lol: :lol:

nej skämt åtsido...jag använder stora bokstäver när jag tycker att en del av texten är lite viktigare att lägga märke till , ibland använder jag tjock text eller om jag tycker det behöver sticka ut använder jag båda . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Löjtnant Serok=Andorian som är säkerhets chef på Enterprise-E i A TIME OF FIRE. Förlorade sin brorson i breens attack på jorden.

Redigerad av P'kea

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är fler medlemmar av besättningen på USS Enterprise NCC - 1701M i "Lost in time"

Miral Paris: Dotter till Tom och B'Elanna Paris.

T'Pel: Första officer Vulcan.

Jean Luc Riker: Kurator på skeppet döpt efter Jean Luc Picard son till Will och Deanna Riker. Har vissa empatiska förmågor, kan dock inte alltid läsa tankar.

Redigerad av B'Elanna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Defrathi = en ras i A TIME OF FIRE

Defrathis planet ligger inom Federationens område, men de är inte med i den . år 2315 upptäcktes Defrathi av Enterprise-B . mötet resulterade i att Defrathi skeppet öppnade eld .

ytterliggare ett möte med dem dök upp när Defrathi anföll en grannras vid namn Faz som gick med i Federationen .

senare hotade de med krig när Federationen koloniserade en planet i ett annat grannsystem .

fjärde mötet var när fem skepp förstörde en utpost i ett tredje grannsystem , innan de retirerade skadade de Enterprise-B så kraftigt att skeppet skrotades. det var sista gången Federationen hade med dem att göra .

år 2372 kom ett rykte att Defrathi köpte krigsskepp av Breen för att byta ut sin föråldrade flotta och de skaffade även Romulansk Kamoflageteknologi i utbyte mot information om Federationen .

under dominionkriget hade de lite kommunikation med förrädare inom Federationen , de gav även avancerade vapen till Dominion bland annat ett supervapen som kunde utplåna en hel värld , deras planet erövrades av alliansen kort efter att det blivit färdigbyggt .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toval = solsystem i A TIME OF FIRE och plats för ett slag under Dominionkriget . slaget började när en flotta på etthundratjugo Klingon och Federationsskepp under ledning av General Koghar och amiral Stewart anföll systemets skeppsvarv . anfallet lyckades och man erövrade månarna till två av solsystemets planeter men amiral Stewart dog i striden .senare återtogs systemet efter hårda strider av Dominion

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Toval = solsystem i A TIME OF FIRE och plats för ett slag under Dominionkriget . slaget började när en flotta på etthundratjugo Klingon och Federationsskepp under ledning av General Koghar och amiral Stewart anföll systemets skeppsvarv . anfallet lyckades och man erövrade månarna till två av solsystemets planeter men amiral Stewart dog i striden .

Draga´s Inferno = drink i A TIME OF FIRE bestående av Blodvin , konjak , och Thurian Likör

Draga´s inferno låter som en drink värd att testa..när man känner sej modig! Annars så hade ju en romulan ale varit trevligt nu när det äntligen blev sommar;)

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

General Koghar = Klingonsk General i A TIME OF FIRE och näst högst i Klingons flotta under Domionkriget efter Martok . förde befäl över Klingons styrkor under slaget vid Toval . gammal vän till Martok och Worf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IKS Dag´oth = Klingonskt skepp i A TIME OF FIRE av Raptorklass . deltog i slaget vid Toval under befäl av Klag och transporterade Marla till stjärnbas 346 .

(liten utmaning till er alla:försökt att komma på hur många gånger skeppet förekommer i historien!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Defrathitunnel = uppfinning i A TIME OF FIRE troligen baserad på maskhål . under dominionkriget hade Dominion stor nytta av den eftersom Profeterna hindrade Dominion från att färdas genom Maskhålet .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu