Jump to content
Sign in to follow this  
commander ricochet

Star Trekifierade verkliga föremål

Recommended Posts

Tricorder-mobitelefonen kom ju för att par år sedan och ser verkligen cool ut och är väl en verkligt fungerande telefon.

bluetoothstartrekcommunmv8.jpg

Men vad skulle du vilja ha för pryl eller sak som båder har star trek design men som också fungerar och "är på riktigt"?

Jag skulle gärna ha en star trek communicator badge som bluetooth handsfree! Tekniken finns redan. Ringsignalen (givetvis orginalljudet) kan komma både från telefonen och bluetooth-comm.badgen. Jag tänkte att man har en liten högtalare(dold) i bluetooth-comm.badgen, som både ger ifrån sej ringljudet och fungerar som medhörning vid samtal. Givetvis så skulle ju bluetooth.comm.bagden användas som vanligt vid uppringning och svar på samtal- dvs man trycker till lite lätt på den. Att ringa upp med röststyrning måste ju givetvis också vara med och blir inga problem eftersom att den tekniken har funnits i flera år. Man kan ju lägga in den formella skråket när man vill ringa upp: "Ens eget namn" to commander Nisse t.ex. :) En invändning kan ju vara att man inte vill att andra ska höra från högtalaren vad andra säger men det kan lösas med ett tillbehör i form av en liten öronplugg med sladd till bluetooth comm.badgen.

:w00t:

En helt annan pryl som säkert redan finns vore snygga TNG-inspirerade star trek-jackor i mocka med ej alltför starka färger i rött, gult, blått och grönt. Man skulle ha som tillval att sätta dit gradbeteckningar och comm.badge. Om man är lite mindre hardcore så sätter man inte på dom tillbeh??ren. ;)

Vad tycker ni om ovannämnda? Kom gärna med egna ideer till star trek-grejer som kan ha praktisk funktion och inte bara är "skådebröd". Shoot! :)

Edited by michael ricochet

jag skulle vilja ha mitt rum som captains quarters på ent-d. det här med fönstrena (särskilt dom över sängen) skulle man kunna lösa med att ha platt-tvs monterade i väggen. de ska vara röststyrda också, så när man säger "Engage" så börjar alla prickar på bilden röra på sig.

Okej nån´mer som kan komma på nåt´annat kanske mer handgriplig föremål/sak som man kan ha ett praktisk använvändande av?

Jag nämnde i en annan tråd att dom små bilarna som heter "smart car" redan ser ut som små skyttlar. En sådan skulle man ta och lacka om i något trekkigt tema och även interiört fixa till..kanske ha texten impuls drive på växelspaken ;)

även fast det inte är min dröm så vore det kul att lacka om en Chrysler Voyager till något snyggt USS Voyager motiv. själklart skulle man sätta till bokstäverna USS framför Voyager-emblemet baktill.

Edited by NX-01

Mercedes har en stor buss (vito..? något) som är nästan helt fyrkantig. Den skulle passa perfekt att göra om till en skyttel. Har funderat på om man inte kan sätta luckor framför däcken så att det ser ut som att bilen svävar, eller nått liknande.

Här är min städrobot D8A, Datas förfader.

En lätt star treifierad städrobot. ;)

20070529421uj9.th.jpg

Jag måste fråga, funkar den bra? Och är den väldigt dyr? Har du kunnat bränna skurmoppen?

Systemet dom har i Star Trek, med skepp som städar sig själv.... :wub:

Här är min städrobot D8A, Datas förfader.

En lätt star treifierad städrobot. ;)

20070529421uj9.th.jpg

Jag måste fråga, funkar den bra? Och är den väldigt dyr? Har du kunnat bränna skurmoppen?

Systemet dom har i Star Trek, med skepp som städar sig själv.... :wub:

Den funkar riktigt bra vad gäller ta upp damm och hår. Den klarar inte av småsten o liknande. Perfekt att skicka in under sängen och ta hand om damm-monstren som bor där! Den byter håll o jobbar på. Kostar väl en 300 eller lite mer. Finns på claes ohlson bl.a. En god och futuristisk sak att inhandla!

Skurmoppen åker fram fortfarande vid olyckor såsom spilld öl och liknande dräll.

wow den där telefon/communicatorn var ju helt cool, en så vill jag ha,annars så skulle det också vara coolt att ha en bil som ser ut som en skyttel för det skulle ju gå att bygga om så länge man får den igenom besiktingen problemet blir bara att se till så den även blir en effektiv bil så jag skulle nog bygga om en vanlig bil nästan helt.