Jump to content

Vett och etikett

Recommended Posts

Jag har märkt vid ett flertal tillfällen/inlägg att svordomar förekommer. Jag vill gärna stämma i bäcken redan nu, innan det tar överhanden. I de forum där jag är forumledare kommer jag att ta bort de svordomar jag hittar (alltså bara de orden, inte hela inlägget). Om det dessutom förekommer påhopp på personer så kommer jag att ta bort hela inlägget. Jag har inte sett något av det sistnämnda, utan forumen är tvärtom i stort sett civiliserade.

Tänk på det ni skriver och att det kan läsas av mängder av människor (och Hirogens...).

Jag har tagit bort vissa inlägg i debatten om Deep Space 9 http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....opic=24 . Mamma-diskussionen hade inte där att göra.

Orsaken att Jocke och jag engagerar oss som administratörer av forat är att diskussionerna inte bör spåra ur. Om de spårar ur kan diskussionerna lätt bli hätska och de Star Trek-engagerande personerna skräms då bort p g a allt bråk och all stökighet. Alltså: inlägget av en av deltagarna "ååååå, okej vi ska lyda som fin Borgdröner.......ni behöver inte ta allt så hårt eller allvarligt" bedömer jag som inte särskilt genomtänkt. Det finns gränser uppsatta i alla sammanhang, även i detta forum.

Låt oss nu fortsätta diskutera det vi alla älskar högt, nämligen Star Trek ! ! ! ! :)

Tänk på att när ni registrerade er här i forumet, så gick ni med på vissa bestämmelser och villkor, som ni förväntas att följa.

Du godkänner, genom din användning av detta diskussionsforum, att du inte kommer att använda detta till att posta något ämne som är medvetet falsk och/eller kränkande, oriktigt, ovettigt, simpelt, hätskt, plågande, oanständigt, sexuellt orienterat, hotande, kränkande av en persons integritet, eller annat material förbjudet av våra lagar.

Du godkänner också att inte posta något copyrightskyddat material om inte "copyrighten" är ägd av dig eller att du har tillåtelse från upphovsmannen.

Peter och Jocke. Bra gjort av er!

Tycker att forum är en fantastisk plats att diskutera om star trek, men man får vara försiktigt med att att välja  "rätt" ord utan, att göra medlemmar(/gäst) upprörd.

Bland annat har jag problem med (språk) svenska själv, därför att svenska inte är mitt modersmål. Jag vill inte att medlemmar(/gäst) blir upprörd eller inte att det blir missförstånd på mitt inlägg (på grund av min dålig svenska).

Tack för att ni lyssnar/läser mitt inlägg

//Nettan :alien:

Jag tycker att alla tidigare har skött sig väldigt bra. Det är tråkigt att sådana här saker skall behöva hända, men jag hoppas att de inblandade kommer att sköta sig hädanefter, så att vi kan fortsätta att diskutera på ett civiliserat sätt.

"ST: Voyager Databas - Forum har 32 medlemmar med 742 inlägg i 57 ämnen". 98 % av inläggen är spänannde och roliga att läsa. Potentialen finns därför att detta forum kan bli ännu större.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • Create New...