Jump to content

Litet Förslag

Recommended Posts

Jag vet inte om det här är något med webbhotellet och göra men ändå...

En sida där en lista där alla medlemar i dett Forum stod, det vore kul och se. Om de är i Forumet nu eller så. Nu måste man klicka på ett inlägg på namnet och det är svårt att se vilka som är medlemmar efter som en del är mer aktiva än andra mm.

Ok, det var faktiskt ett bra förslag. Får se om jag kanske ordnar fram något. Jag vet att det finns ett tillägg som fixar detta.

Webbhotellet har inget att göra med forumet, det har jag själv installerat. Dom ordnar bara servern och utrymmet åt mig.

Ett annat försiktigt förslag:

Topptio:s lista för TV-sidor är svår att komma upp i, mest p g a alla Sunset Beach-webbplatser (hur många finns det egentligen?). Varför inte anmäla sig till http://www.topptio.com/60.shtml i stället. De är för Sci-Fi och det finns redan en sida där för Star Trek, exempelvis. Den är inte stor än, men den kan bli.

Citat: från Peter / 11:34 am / Feb. 16, 2001

Ett annat försiktigt förslag:

Topptio:s lista för TV-sidor är svår att komma upp i, mest p g a alla Sunset Beach-webbplatser (hur många finns det egentligen?). Varför inte anmäla sig till http://www.topptio.com/60.shtml i stället. De är för Sci-Fi och det finns redan en sida där för Star Trek, exempelvis. Den är inte stor än, men den kan bli.

Jag registrerade mig faktiskt precis på Sci-Fi listan. Jag har missat den annars så skulle jag ha registrerat mig där för längesedan. Tack för tipset.

Jag fattar faktiskt inte hur Sunset Beach kan vara så populärt. Jag anser att det är ren skräp, men det är ju min åsikt.

• 3 weeks later...

Tak ska ni ha! Det visar att mitt arbete inte är helt förgäves ;) Det är bara synd att det finns så lite sidor på Sci-Fi Listan, men jag tror att sidan passar bättre där än vad den gjorde på TV-Listan.

• 2 months later...
  • 1 month later...

Ny fråga.

När forat var nytt fanns det en gräns för att göra inlägg. Man kunde inte skicka in flera inlägg förrän en viss tid hade gått, jag vet inte om det var per minut eller så? Finns denna gräns kvar, det verkar inte så.

Citat: från Peter den 9:10 am den juli 5, 2001

Ny fråga.

När forat var nytt fanns det en gräns för att göra inlägg. Man kunde inte skicka in flera inlägg förrän en viss tid hade gått, jag vet inte om det var per minut eller så? Finns denna gräns kvar, det verkar inte så.

Denna funktion som kallas för 'floodcontrol' finns fortfarande kvar och tiden ligger på 30sek, men den påverkar inte dom som är administratör eller forumledare, så där har du svaret på din fråga.

• 1 month later...
Citat: från Mikael den 8:01 pm den aug. 15, 2001

Nytt Förslag:

Skulle du kunna ordna så att det räknas antalet röster i "Rösta" iställete för orginal ordningen?

Skulle vara lättare att hålla koll på populäraste grejen då.

Vad jag vet så går det inte att göra med detta skript, men jag skall undersöka saken.

En annan fråga. Tycker ni att vi skall lägga diskussioner om raserna (Klingons, Borg, etc) under "Allmänt om Star Trek", eller under "Serierna"?

Jag tror på det sistnämnda. vi diskuterar där serier, avsnitt och personer, varför detsamma om raserna ligger i samma genre, IMM.

I så fall, vad är "Allmänt om Star Trek"? Jag har tolkat uppbyggnaden som att man diskuterar händelser och sånt om avsnitt/filmer under "Serier" och resten under "Allmänt...".

Just gränsfallen är ju ganska flytande, eftersom ämnet Star Trek ligger GANSKA nära serierna ;). Så på sätt och vis hamnar ju allt där...

Citat: från Mikael den 7:11 pm den aug. 22, 2001

How abut en funktion där man ser när det senaste inläggen blivit postat i "över-under mynierna" dvs när man tryckt på "allmänt..." "serirna" ... Det vore skoj efterson de gröna plupparna inte alltid funkar

Förlåt att det tog så lång tid innan jag svarade.

Nja, detta är nog inte nån funktion som jag kommer att lägga till, för jag tror inte det finns nån "hack" för detta, men jag skall kolla. Ett sätt att se de senaste inläggen är att klicka på 'Kontrollera nya inlägg' i menyn, då får du upp de senaste inläggen som skrevs sen du var inne senast.

Den första versionen av stvoyager.nu hade ett LCARS gränssnitt och jag kommer nog inte gå tillbaka till det. Personligen så är jag väldigt nöjd med utseendet på sidan som det ser ut nu (självklart ;) ). Det är en himla massa jobb med att designa om en sådan här sida, med tanke på att jag måste designa om några hundra HTML sidor.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...