Nyhet Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 (edited) På torsdag väntas det bli en presskonferens på Comic-Con i San Diego om den kommande filmen. J J Abrams kommer själv att vara där och leda presskonferensen, men vilka överraskningar det nu handlar om, och som han har lovat skall komma, går ej att förutse. Presskonferensen kommer att äga rum kl 22:00-00:30 svensk tid, så nyheterna lär inte nå Sverige förrän till dagen efter (om ingen av er läsare är nattugglor och vill hjälpa till att skicka in nyhetstips till databasen...). Det senaste om filmen är annars att Matt Damon sagt från att han skulle vara påtänkt för rollen som Kirk. Däremot surrar ryktena ännu starkare om Zachary Quinto som Spock, bland från kändistidningen E... Källa [ Till originalnyheten ] Edited October 4, 2013 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 äntligen lite nyheter! riktigt tråkigt att jag är borta då, ska åka strömsholms kanal med båten. jag får vänta ända till lördag innan jag får veta vad som hänt, snyft snyft. aja det är kul att åka båt i alla fall, så jag får väl glädja mig med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 äntligen lite nyheter! riktigt tråkigt att jag är borta då, ska åka strömsholms kanal med båten. jag får vänta ända till lördag innan jag får veta vad som hänt, snyft snyft. aja det är kul att åka båt i alla fall, så jag får väl glädja mig med det. Med en telefon med riktig web-browser så är man alltid uppdaterad! ;) Jag var borta i djupaste Värmland nu i veckan med hade ändå lite koll på startredb (självklart) och drog iväg nåt´inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 min telefon ska kunna användas på internet, men jag har 3 som abbonemang och jag är riktigt less på det. det funkar aldrig när man vill att det ska funka. ofta kan man inte ens gå in på deras egen sida för att gålla hur mycket pengar man gjort slut på i månaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 min telefon ska kunna användas på internet, men jag har 3 som abbonemang och jag är riktigt less på det. det funkar aldrig när man vill att det ska funka. ofta kan man inte ens gå in på deras egen sida för att gålla hur mycket pengar man gjort slut på i månaden. Då gäller det att tjöta på dom så att tjänsten fungerar. Jag har ett annat bolag(man kanske inte får göra reklam här) och får wappa och surfa upp till 1GB för 149 kr/mån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Hoppas på riktigt fina och intressanta nyheter. Det finns ju en liten risk att dom bara "teasar" oss lite med någon form av avslöjande kring t.ex. handling eller valet av skådepslare. Men jag hoppas att dom släpper den stora bomben direkt och ger oss så mycket matnyttig information som möjligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Det kan du nog glömma. I bästa fall kanske vi får rollistan bekräftad. Att släppa info om plot o så vidare nu vore enligt min mening att skjuta sig själv i foten. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 I know. Men det är det som jag hoppas på i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 (edited) Ny poster för Star Trek. Now the Star Trek panel has beamed onto the stage, and JJ Abrams is talking about how he became involved in the film. It'll be another Comic-Con plus six months before the movie comes out, so they don't have anything to show. However, they're going to talk casting, so get ready for it. They are desperately trying to find a way to put William Shatner in the movie, which is pretty cool. "Do you guys have any ideas for Kirks? Anyone?" Wow, do they really have no Kirk yet? They start shooting in November. However, they do have a confirmation ... Zahcary Quinto is indeed Spock. No surprise there, since it's been all over the net, but it's cool to be confirmed. Fanboy: "How much of your performance will be influenced by Leonard Nimoy?" Quinto: "Well, as much as he'd like it to be, since he's working on the film, which is an honor." Big news, Leonard Nimoy returns as Spock! "He's donning the ears one more time!" quips Abrams. Nimoy comes out on stage, and wow, he looks great. "People have been asking me why I'm doing this movie, and I think the answer is obvious, we have a great director, a wonderful script, and a wonderful young actor playing Spock, so ... it was logical. With that, we're out. JJ says he'll be back next year at Comic-Con with a lot more Star Trek information. They thank us for coming, and we're heading out to allow the blood to return to our legs. Källa === Edited August 3, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Ultracool commentar från Nimoy! Star trekvindarna blåser igen! Ah! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Ultracool commentar från Nimoy! Star trekvindarna blåser igen! Ah! ja håller med, den kommerntaren var riktigt klockren. it was logical, det kunde inte ha blivit bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 (edited) Intressant intervju med Nimoy om hans medverkan i kommande filmen. 2 delar. Del två finns tillgänglig i morgon. Del 1 Del 2 Ta er tid att läsa detta. Allt verkar ju vara upplagt för att den kommande filmen ska bli bra. Dom har om inte annat ett perfekt utgångsläge. Edited August 3, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 Det gav lite kött på benen. Vi vet att spock kommer att vara med i mer än en scen och att han kommer att ha betydelse för filmens handling, om än en liten sådan. Dessutom lovar han att JJ kommer att hålla star treks kanon högt och att det kommer att vara humor i filmen eftersom det var en viktig del i originalserien. Man kan väl anta att den äldre spock kommer att vara med i mer än de 4 till 5 lines som han skulle ha haft i Generations eftersom han dissade den och är med i den här filmen. I cant wait. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 (edited) Har uppdaterat min föregående post med del två av intervjuen med Nimoy. En annan bra intervu, denna gång med Abrams om Spock och han medverkan i filmen. When asked why to include Nimoy in the film, Abrams gave some insight into the film’s story: The story needed his participation for a number of reasons. One, the plot. In many ways, the story revolves around the character of Spock. Two, I think it’s critical if we’re going to look at reintroducing these characters — I didn’t want to disrespect what had come before, for those who care about that. But we’re making this movie for people who don’t care about Star Trek too. This isn’t about pleasing the fans, this is about making a great film. And to do that, you have to both please the fans and please the people who’ve never seen Star Trek. So having Leonard in the film shows that this film exists in a continuum of Trek history, as opposed to an absolute, page 1 reinvention. Edited August 3, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Jag läste att dom har en trekker som medförfattare och det låter ju lovande! Nu ska bara jag tas med som medförfattare så att allt blir perfekt! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Den andra delen var ju intressant eftersom man kan anta att filmen kommer att ta avstamp någon gång efter generations kanske efter Nemesis. Detta för att dom inte kunde ha med kirk då han dog i generations (även om det alltid går att lösa tex genom ett hologram). Intressant. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 6, 2007 Report Share Posted August 6, 2007 (edited) Leaked Character Casting Sheet For The Upcoming New Star Trek Film Entire TOS Crew Being Recast? [JAMES KIRK] 23-29 Handsome,cocky self assured and earnest. Great physical condition. 6 ft or less [LEONARD (BONES) MCCOY] -28-32 Medic on the Enterprise. Smart, clever and a bit danger-loving. Dark hair, blue eyes. [uHURA] 25ish -African American. Brilliant, beautiful, heroic and FUN!, Uhura is almost tom-boyish - as if she grew up in a house full of brothers. [sULU] 25-32 -Asian American male (preferably Japanese). Helmsman on the Enterprise. Extremely fit, capable and dedicated. A bit of a wildcat. [MONTGOMERY(SCOTTY) SCOTT] -28-32 a brilliant ship’s engineer. Must be able to do a flawless Scottish accent! Edited August 6, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 9, 2007 Report Share Posted August 9, 2007 Branschtidningen Variety låter meddela att inspelningsstart av den kommande Star Trek-långfilmen är satt till 5:e November. Artikeln i Variety Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 (edited) Ny poster från VegasCon 07 Källa EDIT: Källa Edited August 13, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Någon som läst 5:ans text teve idag? sid 409. Där står det (*SPOILER*?) skriver spoiler för säkerhetens skull. Iaf där stod det att Tom Cruise ska spela huvudrollen som kapten Christopher Pike på Enterprise? Någon som vet mer om detta? Nyfiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Det är ett äldre rykte som senare dementerades av Tom Cruise's talesman/kvinna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Ny poster från VegasCon 07 Källa Snacka om retro! Ganska snygg på sätt och vis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Info från trekmovie.com "Return of the Tom Cruise Rumor: Now As Pike! IGN are saying that JJ Abrams wants Tom Cruise to play a cameo as Chris Pike…the captain of the Enterprise before Jim Kirk (originally played by Jeffrey Hunter). TrekMovie.com cannot confirm or deny this report at this time. IGN has good sources, but some of their previous casting rumors didn’t pan out. Arnold Robinson, a publicist for Mr. Cruise, tells TrekMovie.com that this story is "not true." TrekMovie.com has also not been able to get any confirmation of the story from any sources." Men man kan ju aldrig veta helt säkert, han kan ju mycket väl dyka upp i någon form av roll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Någon som läst 5:ans text teve idag? sid 409. Där står det (*SPOILER*?) skriver spoiler för säkerhetens skull. Iaf där stod det att Tom Cruise ska spela huvudrollen som kapten Christopher Pike på Enterprise? Någon som vet mer om detta? Nyfiken. hehe jag warpade till tv-soffan startade tv:n och läste det, men jag satte mig aldrig ner, så fort gick det och sen var jag tillbaka vid datorn innan jag ens hann märka att tiden gick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 22, 2007 Report Share Posted August 22, 2007 Jag vill verkligen inte se Tom Cruise i Star Trek. Förespråkar fortfarande att man ska undvika stora stjärnor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts