424style Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Vad tyckte folk om den? Första säsongen gick ju nyss på tv (tror det var tv6). Tyckte själv den var mycket lovande, såg ifs inte alla avsnitt bara 4-5 av dom 13-14 som visades. Det går ut på att det finns ett antal ställen på jorden där nån sorts "reva" i tid och rymd existerar som lockar dit utomjordingar. Man får följa ett gäng som kallar sig Torchwood och står utanför regeringen i deras försök att samla information om utomjordingar till hela mänsklighetens bästa. Platsen är Cardiff i Wales (skönt att slippa USA för en gångs skull). Karaktärerna var lite si och så men manusen var fyndiga och roliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 det gick på TV4+, men personligen gillade jag inte serien. såg bara två avsnitt, men jag gillade det inte. nej USA ska de va, då slipper man den där löjliga dialekten, och så kör man på rätt sida. och sen kunde huvudpersonen få in en tia mellan framtänderna, usch. jag vet att man inte ska vara utseendefixerad, men usteendet är ju faktiskt det första man stöter på när man träffar nån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Serien är tyvärr oerhört sexfixerad, som jag ser det. Det kunde man ha dragit ner på och satsat på den i övrigt mycket spännande storyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Serien är IMO ojämn men som helhet är den bra. Det finns en del avsnitt som för mig är mer eller midre odödliga. Med lite tur kanske dom kan rätta till dom mindre bra bitarna till att den andra säsongen börjar sändas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 11, 2009 Report Share Posted July 11, 2009 Någon mer här som har haft möjlighet att se Torchwood: Children Of Earth? Har aldrig direkt gillat Torchwood tidigare, men detta är bra tycker jag. Ska se sista avsnittet ikväll och det ska bli spännande att se slutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 11, 2009 Report Share Posted July 11, 2009 Det skulle verkligen vara intressant att se fortsättningen, visste inte att den börjat sändas. Hoppas någon svensk kanal tar in den, om den nu har förbättrat sig så markant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 Jag tycker den lilla "sexfixering" som är (och den är i ärlighetens namn inte stor) är helt ok då den är centrerad kring en karaktär (Jack) som dessutom är bisexuell. Detta gör den t o m mer intressant eftersom det i stort sett inte förekommer någon annanstans och blir lite uppfriskande. I övrigt är det en action-SF med glimten i ögat. Definitivt mycket bättre än annan SF på tv idag. Det är ingen tvekan om att engelsmännen tagit över och visar hur bra SF ska skrivas och produceras iom Torchwood och den suveräna Doctor Who. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts