Jump to content

Värsta science fiction-karaktären enligt en poll i Maxim Magazine

johannalaforge

Recommended Posts

Maxim Magazine har gjort en undersökning (när vet jag inte) om vilken som är den mest hatade sci-fi karaktären genom tiderna. Tyvär har jag inte hittat hela listan (det skulle vara jättekul om nån vet), men jag har läst att allas våran Wesley Crusher finns på andra plats, endast slagen av Star Wars Jar Jar Binks. Nu undrar jag om det är någon mer än jag som anser att detta är fel? (ni kan självklart säga att det är rätt också, smaken är ju delad). Jag anser att Binks lätt toppas av Crusher, då han är så himla söt och cool. (jag har inte sett så mycket Star Wars, så jag kan inte direkt vara mer specifik om varför Jar Jar är bättre än Wesley i mina ögon, mer än att han är otroligt gullig). Men, men, texten hittade jag iallafall på memory alpha : "Wesley Crusher also has the distinction of being one of sci-fi's most hated characters. In a poll done by Maxim magazine only Star Wars' Jar Jar Binks topped Crusher's level of annoyance. The fans polled were mostly quoted as saying he was "forced down their throats" ".

By the way (så att ni inte missuppfattar mig): Detta är ingen "Hata Wesley"-tråd om ni tror det. Wesley har som alla andra sina goda sidor, och jag tycker inte alls SÅ illa om honom, det jag försöker framföra är att jag tycker att Jar Jar Binks är bättre än Wesley.

Som sagt var, det skulle vara jättekul om någon vet resten av listan. :lol:

Det känns så omoget att hata någon. Låt oss säga att det finns karaktärer som man inte gillar. Jag gillar både jar jar och wes så jag ställer mig frågande till frågan så att säga.

Men en av anledningarna till att båda är hatade kan nog vara att båda är barnsliga figurer mer riktade till barn än till vuxna. Jar Jar känns ju i mångt och mycket som ett stort barn och Wes har många barnsliga sidor så. Skulle man studera listan finner man nog att många barnliknande figurer hamnar i top. Eller? J.

Jag är mer imponerade av Wil Wheaton's kommentarer på sin hemsida än vad jag var över hans insats som Wesley Crusher i TNG. Dock tycker jag inte alls att han hör hemma på en sådan lista, det finns betydligt fler karaktärer att välja på som är ännu sämre.

Jag ser det hela som att Wesley är en noga implementerad karaktär i star trek TNG:a hela karaktärsregister- en logisk kugge i det hela. Smart att ha en sådan karaktär tycker jag. För övrigt så spelas han mycket bra. I star trek så framträder ju en väldigt fint lagd mosaik av roller/karaktärer och man får verligen känna av dynamiken mellan alla dessa. Något som kan saknas i star wars.

Det känns så omoget att hata någon. Låt oss säga att det finns karaktärer som man inte gillar. Jag gillar både jar jar och wes så jag ställer mig frågande till frågan så att säga.

Jag instämmer till fullo. Ordet "Hata" är väldigt kraftfullt. Det är knappast ett ord man kan tillämpa på en karakt??r man inte gillar. Tyvärr så missbrukas det ordet ofta i dagens sammhälle anser jag.

Edited by Unkas

"Most annoying" hade kanske varit en bättre beskrivning och i så fall passar Jar Jar verkligen in. Wesley är inte någon jag hänger upp mig på, däremot skulle Pulaski passa i den listan.

Jag menade inte att förlämpa någon/någonting genom att skriva "Hatade", det var bara det att på alla svenska sidor jag gick in på där detta stod, skrev dem "Hatade". Jag ber om ursäkt om någon tog illa vid av att jag kallade dem "Hatade" :(

Edited by johannalaforge

"Most annoying" hade kanske varit en bättre beskrivning och i så fall passar Jar Jar verkligen in. Wesley är inte någon jag hänger upp mig på, däremot skulle Pulaski passa i den listan.

Jag menade inte att förlämpa någon/någonting genom att skriva "Hatade", det var bara det att på alla svenska sidor jag gick in på där detta stod, skrev dem "Hatade". Jag ber om ursäkt om någon tog illa vid av att jag kalade dem "Hatade" :(

Ingen fara på taket. Det var inte riktat mot dig utan mot de som använde frasen "most hated" vilket är lite överdrivet precis som Unkas nämnde. ;)

Jag menade inte att förlämpa någon/någonting genom att skriva "Hatade", det var bara det att på alla svenska sidor jag gick in på där detta stod, skrev dem "Hatade". Jag ber om ursäkt om någon tog illa vid av att jag kalade dem "Hatade" :(

Ingen fara på taket. Det var inte riktat mot dig utan mot de som använde frasen "most hated" vilket är lite överdrivet precis som Unkas nämnde. ;)

Håller med! Det är otrekkigt att hata... (Säger jag som säkert hatar massa företeelser...) J.

Appsolut. Hon stör jag mig verkligen på. Hon ska alltid bråka med, Worf, Picard och alla andra.

Håller med! Det är otrekkigt att hata... (Säger jag som säkert hatar massa företeelser...) J.

För mig betyder ordet hata att man är villig, eller näst intill, att ta till våld mot någon. Eller önskar denne död.

Johannalaforge, jag hadde inte för avsikt att kritisera dig, ville bara kommentera på ordet hata och hur det missbrukas.

Edited by Unkas

• 2 weeks later...
Maxim Magazine har gjort en undersökning (när vet jag inte) om vilken som är den mest hatade sci-fi karaktären genom tiderna. Tyvär har jag inte hittat hela listan (det skulle vara jättekul om nån vet), men jag har läst att allas våran Wesley Crusher finns på andra plats, endast slagen av Star Wars Jar Jar Binks.

Star Wars Jar Jar Binks måste diskvalificeras eftersom Star Wars är en fantasy-serie och inte science fiction. Maxim Magazine vet tydligen inte detta.

Sanmare

Maxim Magazine har gjort en undersökning (när vet jag inte) om vilken som är den mest hatade sci-fi karaktären genom tiderna. Tyvär har jag inte hittat hela listan (det skulle vara jättekul om nån vet), men jag har läst att allas våran Wesley Crusher finns på andra plats, endast slagen av Star Wars Jar Jar Binks.

Star Wars Jar Jar Binks måste diskvalificeras eftersom Star Wars är en fantasy-serie och inte science fiction. Maxim Magazine vet tydligen inte detta.

Sanmare

Om man ska kalla Star Wars Sci-Fi eller Fantasy har diskuterats på en tråd i forumet, och det är en ganska tun linje mellan de båda ibland. Beror på hur man definerar changerna och vad man lägger tungdpunkten vid i ett bok, film, eller serie. Det är bara freaks som oss på STF som lägger så stor vikt vid var något hör hemma. Maxim Magazine är nog inte så noga när det har gjort sin lista.

• 2 weeks later...