Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

^Jag tyckte just intrigerna och de vanliga människorna i filmen var en anledning varför filmen var bra. Det var första gången det fanns någon att identifiera sig med. Människorna i de flesta föregående filmerna, särskilt Alien 1, har varit kalla actionhjältar och ibland ganska trista och outvecklade. Filmerna lever istället mycket på spänningen och coolheten hos rymdvarelserna (som egentligen inte är mycket mer än gimmick).

Postad
Man kan ju undra varför de inte gjorde den som skall utspela sig i rymden först, i slutet på 1:an så är de väll så gott som på väg,eller?

Det skulle vara roligt att få se predators hemplanet.

Jag vill inte se Predators hemmplanet av den anledningen att det skulle ta bort v??ldigt mycket av mystiken hoss dem.

Man ser ju den i AVP2. Rovdjuret skickas ju iväg från den efter alienmonstret har kraschlandat på jorden.

Postad
Jag tyckte just intrigerna och de vanliga människorna i filmen var en anledning varför filmen var bra. Det var första gången det fanns någon att identifiera sig med. Människorna i de flesta föregående filmerna, särskilt Alien 1, har varit kalla actionhjältar och ibland ganska trista och outvecklade.

Ok... Jag kan ju inte hålla med dig där överhuvudtaget, men vi är ju alla olika. För mig är det ett absurt påstående att karaktärerna i Alien (som jag antar att du menar med Alien 1) skulle vara kalla outvecklade acionhjältar och att de i AVPR skulle vara motsatsen. Men, men, each to his own.

Och AVPR har sina stunder, även om de är få. Jag hade ju önskat att de skulle våga föra ut striden i rymden och kanske till och med skippa människor överhuvudtaget. Nu blev det liksom varken eller.

Postad
Jag tyckte just intrigerna och de vanliga människorna i filmen var en anledning varför filmen var bra. Det var första gången det fanns någon att identifiera sig med. Människorna i de flesta föregående filmerna, särskilt Alien 1, har varit kalla actionhjältar och ibland ganska trista och outvecklade.

Ok... Jag kan ju inte hålla med dig där överhuvudtaget, men vi är ju alla olika. För mig är det ett absurt påstående att karaktärerna i Alien (som jag antar att du menar med Alien 1) skulle vara kalla outvecklade acionhjältar och att de i AVPR skulle vara motsatsen. Men, men, each to his own.

Och AVPR har sina stunder, även om de är få. Jag hade ju önskat att de skulle våga föra ut striden i rymden och kanske till och med skippa människor överhuvudtaget. Nu blev det liksom varken eller.

Ja, du har kanske rätt att de inte är actionhjältar i Alien, men Ripley och de övriga karaktärerna är trista, cyniska och kalla. Personligen hade jag inte brytt mig om alla hade dödats i den första filmen :lol:

Det kanske hade varit ett bättre slut att Ripley kastar sig ut genom en luftsluss för att rädda mänskligheten. Inga AVP-filmer hade gjorts då, vilket de flesta här nog skulle ha gillat :D

Det lär bli en trea, eftersom AVPR gick ganska bra ekonomiskt sett. Så en strid på Rovdjurets hemplanet kanske hade varit något för den.

Däremot tror jag att en ren Alien vs. Predator-film, utan människor är dödsdömd att floppa. Bägge raserna är alltför ytliga.

Postad

Jag gillar skarpt din ide att kast ut AVPR i rymden och skippa människor. Det skulle kunna bli en renodlad action på hög nivå, och med full focus på striden. Hear Hear!!

• 3 månader senare...
Postad
Det hade faktiskt varit intressant med en AVP-film helt utan dialog. Är man bara observant borde det gå att hänga med i berättelsen utan att några ord yppas.

Du har appsolut rätt. Ord är mycket överskattade i filmer. Det bevisade Sergi Leone. Men det måste göras på ett bra sätt, och jag tror inte det fins några filmskapare i dag som ha den förmågan.

Jag skulle gärna se en film där man focuserade på Alien och Predator-striden. människor skulle kunna vara med, men inte i någon huvudroll. Bara som jaktoffer och något som "råkar" stöta på Aliens slemmiga ägg.

Postad

Nja, jag tvivlar tyvärr på om det skulle gå i dagens Hollywood. Skulle behöva vara oerhört skickligt gjort för att folk i allmänhet skulle kunna se en film utan dialog men ändå sitta kvar i salongen och bli involverade i storyn.

Postad

Jupp, vi behöver någon som oss själva att se allt det fantastiska/fasansfulla ifrån. Även om det inte är människor så måste de i varje fall gå att förstå för oss människor och samtal är en sådan viktig grej. Så det måste nog vara en humaniod med för att en sådan film ska funka, en humanoid som snackar engelska. J.

Postad
Nja, jag tvivlar tyvärr på om det skulle gå i dagens Hollywood. Skulle behöva vara oerhört skickligt gjort för att folk i allmänhet skulle kunna se en film utan dialog men ändå sitta kvar i salongen och bli involverade i storyn.

Nej, i dagens Hollywood vore det en omöjlighet. Det var mest mitt personliga tyckande. De flesta filmtittare skulle förmodligen inte uppskatta en sådan film.

Nej, folk av i dag klarar inte av när inte allt förklaras hela tiden. Inget får vara oförklarat och inget får vara svårt att fatta. Ingen vill tänka, bara se action utan hjärna, eller vad det nu är för film-changer man tittar på.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...