Gå till innehåll
Lorien

Aliens vs Predator 2

Rekommenderade inlägg

Hur är filmen ALIENS VS PREDATOR 2. Ettan var bra, men enligt olika recensioner lever inte 2an upp till forväntningarna och historien faller platt. Jag hoppas inte det stämmer, då jag har varit förväntansfull och hoppats på en andra del med större spänning och en historia som torterar mina sinnen :w00t:. Vad tycker ni som har sett den?

http://www.moviezine.se/filmsidor/alien_vs_predator2.shtml

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Well, hoppas inte det. Ska se den om ett par timmar. Jag kan skriva ett par ord om den sen men det ska nämnas att jag inte har så höga krav på "bra story".

För mig räcker det att "coohetsfaktorn är hög" vilket den verkar vara. Otroligt coolt med alien/predator hybrid :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag trodde du menade spelet (från 2001), håller på och spelar det nu, ett av dom bästa spel jag spelat och lätt det läskigaste jag spelat! :o

jo jag tyckte filmen var bra, grym action och hög coolhetsfaktor.

dock så kändes slutet ganska meningslöst och tråkigt, man ville hellre ha en stor fet fajt eller nåt.

min tjej som är inbitet Alien fan (AvP-spel fan oxå) tyckte dock att filmen var dålig, för mycket kärlekskäbbel och tråkighet.

hmm den första filmen, nej den var inge vidare, det enda riktiga i är väl att den hade grymma scener.

hmm hade nog hellre önskat att tråden hette Aliens vs Predator 2: Reqiem, då hade det inte blivit missförstånd mellan spel och film. den amerikanska versionen hette så, undrar om den svenska gjorde det, jag kommer inte ihåg. lite dumt om filmen ska heta samma sak som ett gammalt spel ;) lite mysko att först gör man två filmer baserade på spelen, sen gör man ett spel baserat på filmen. och som vanligt när man gör filmspel så sög det så klart.

Redigerad av NX-01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ettan (AVP) var bra? Nej du, mycket var den, men bra var den då sannerligen inte.

Ammen till det!

Men jag hoppas givetvis att den nya ska vara bättre. Det är en Cool mix och borde gå att göra mycket bra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg 2:an på bio nu i månaden med min obsessed AVP syster (seriöst, hon är läskig och kallas Naraku på forumet.). Iaf, såg 2:an en dag innan jag såg ettan. Visst, det kan ju göra en förvirrad, men jag insåg ändå snabbt att ingen av dem var direkt bra. Sure, 2:an var slightly bättre, men inte så värst bra, nej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåväl, nu har jag sett 2an. Måste tyvärr säga att jag inte blev så förtjust. Skulle ge en svag 3a om jag skulle betygsätta.

Började ytterst coolt men det blev väldigt mycket action sen, lite för mycket och dessutom kände till och med jag att historien var lite svag. Nåja, jag dyrkar alla Alien och Preadator filmerna inkl AVP 1 men denna tar jag inte till mitt hjärta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, du diggar ettan men tycker tvåan är dålig. Antingen innebär det att tvåan är bättre, eller så är den så dålig att inte ens någon som gillar ettan kan gilla den. Nåväl, jag får hoppas att R-ratingen är ett tecken på det förstnämnda.

Bör kanske tillägga att jag är ett stort fan av såväl Alien som Predator (Har alla sex(4+2) filmer på DVD), såväl på film som annorstädes, inte minst AVP-serierna. SÅ jag har lite att jämföra med när jag dissar AVP som var en stor besvikelse då den dels var platt skriven och utan någon som helst känsla eller respekt för mytologin. Och därtill inte ens särskilt våldsam eller blodig. Argh.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min åsikt så måste en AVP-film kunna kombinera skräcken som fins i Aliens med styrkan och den skruppelfria jaktlustan hoss Predators. I de två första Alienfilmerna sitter man och är hel skaraj hela tiden. Det är en mycket skrämande känsla från början till slut. I Predator fins en mystik och kuslig känsla av att vara jagad av något fullkomligt överlägset. AVP 1 var dock bara en action där man hade tagit med Aliens och Predators. Ingen hänsyn togs till vad någon av raserna var. Det faktum att Predators var i en iskall isgrotta stämmer inte med att de gillar värme och bara kommer för att jaga när det är varmt. Köper heller inte att Aliens skulle kunna finnas på jorden. Med deras historia så borde de ha sluppit lösa och förintat jordens befolkning för länge sedan, om man ser till historian i de andra filmerna. De har en enastående förmåga att överleva och komma tillbaka i nästa film.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker den verkar asdåligt med andra ord...förra filmen va me kass. Hellre en ny Predator film istället =) .

Den nya verkar vara en highschool film där en massa brudar springer rundor och skriker en massa.

MY GOD IT FACEHUGGED MY B**BS!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu hunnit se lite på början av AVP2. Får se när jag hinner se resten eller när jag känner för det. Det jag sett hittils var inte imponerande. Väldigt dåligt faktiskt, allt jag förväntade mig och inte hoppades.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag tycker om först AVP-filmen har jag redan nämnt i tråden Alien VS Predator och jag har inga större förhoppningar på denna film. Den kan säkert, likt den först, fungera som lättare underhållning men jämfört med tidigare filmer kommer den förmodligen te sig ganska blek. De tidigare predatorfilmerna och de två första alien (trean och fyran värderar jag inte lika högt) tycker jag har en mycket bra blandning av action, spänning och skräck medan AVP kändes mer som en popcornsrulle. Jag kommer säkert att se filmen någon gång men det är inget jag rusar raka vägen till biografen för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg 2:an på förhandsvisningen och den var inget speciellt. Jag diggare 1:an jag med faktiskt, och hade höga förväntningar på den här. Men den föll platt tyvärr, hade ju kunnat bli så bra!

3:an kommer enligt manusförfattarna ta plats i rymden, det kan bli intressant!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan ju undra varför de inte gjorde den som skall utspela sig i rymden först, i slutet på 1:an så är de väll så gott som på väg,eller?

Det skulle vara roligt att få se predators hemplanet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Man kan ju undra varför de inte gjorde den som skall utspela sig i rymden först, i slutet på 1:an så är de väll så gott som på väg,eller?

Jag vill inte se Predators hemmplanet av den anledningen att det skulle ta bort väldigt mycket av mystiken hoss dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill inte se Predators hemmplanet av den anledningen att det skulle ta bort väldigt mycket av mystiken hoss dem.

vet inte så mycket om predators hemplanet, men i spelet AvP2 får man lära sig ganska mycke om predators och hur de får ära genom jakt. dock så är det fortfarande ett gäng frågor man undrar över.

klarade för övrigt ut Predator Campaign idag och jag måste säga att det var riktigt skoj att vara en högteknologisk ärosökande jägare. även Marine Campaign var riktigt riktigt bra, det var lätte det läskigaste spel jag spelat. hehe Emelie blev rädd flera gånger när jag skrek högt för att jag blivit så rädd. som perfekt känsla och läskigt så det räcker och blir över :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, en grabb som förstår! ;) Vill absolut inte ha allt förklarat för mig heller, mystiken är ju en stor del av charmen Predators har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, en grabb som förstår! ;) Vill absolut inte ha allt förklarat för mig heller, mystiken är ju en stor del av charmen Predators har.

Verkligen, det är mystiken som ofta kan vara det facinerande med något. Kan jämföras med Borg i Star Trek. I Tng så är det en skrämmande mystiskt känsla över dem. Jag vill mena att det försvinner i VOY när vi får veta så mycket mer om dem, och deras hemligheter avslöjas. Borgerna är inte på långa vägar så skrämmande och intresanta i VOY som det var när de dök upp i TNG. Aliens har i de senare filmerna förlorat all sin överaskningsförmåga samt mystik, och Predators är tyvärr också på väg åt de hållet. En tråkig tendens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ursäkta jag är ny här, e 2a av avp nått å statsa på eler e den en flopp

Verkar som att majoritetn på denna tråden lutar mot att kalla det en flopp, men är man Alien/Predator-fan bör man ändå se den och själv bestämma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker ni underskattar tvåan. Det var en riktigt bra actionfilm. Klart att man har sett det mesta förr, men miljön: en liten amerikansk småstad passade bra.

AVP-filmerna har utvecklat koncept (Alien respektive rovdjuret) som inte längre höll att göra egna filmer på. Rovdjurstvåan var bra, men tappade en hel del jämfört med ettan. Och hur många gånger kan man se Sigourney Weaver slåss mot Aliens?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker du överskattar tvåan. :)

Nej, men allvarligt, AVPR var ingen höjdare, dåligt manus, obefintligt skådespeleri och mycket fånigheter. Men visst var där också en del bra action och det är ju alltid kul att se Predators in action. Om de hade struntat i de flesta intriger och fokuserat på just Alien vs Predator så hade det funkat bättre. Manus är i nuläget subpar och det blir bara fånigt.

Och jag bör tillägga att jag är ett stort fan av hela franchisen så det gjorde mig ont att se att AVPR blev så dåligt som det blev.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu