Nyhet Posted February 16, 2008 Report Share Posted February 16, 2008 (edited) West Coast Trekkers har startat ett fanfilmsprojekt med filmning i maj/juni och med premiär i september. Läs mer på fanfilmssidorna. Källa [ Till originalnyheten ] Edited January 7, 2010 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Kan detta verkligen vara seriöst eller ska det mer tas som ett skämt? Ett tillfälligt utlopp av skaparglädje? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Kan detta verkligen vara seriöst eller ska det mer tas som ett skämt? Ett tillfälligt utlopp av skaparglädje? J. Det undrar jag också. Bilden ser verkligen seriös ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Kan detta verkligen vara seriöst eller ska det mer tas som ett skämt? Ett tillfälligt utlopp av skaparglädje? J. Det undrar jag också. Bilden ser verkligen seriös ut Götheborgshumor? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Jag tror det är en kul grej som görs för att sedan visas på treffen i september. Audition finns ju i början av mars för hugade spekulanter. Den 2 maj skall de sedan ha en gigantiskt "redshirt"-dödsscen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Jag tror det är en kul grej som görs för att sedan visas på treffen i september. Audition finns ju i början av mars för hugade spekulanter. Den 2 maj skall de sedan ha en gigantiskt "redshirt"-dödsscen... Det låter faktiskt intresant. Man kanske skulle bege sig ner till götet i mars och se om man får vara med. En stor d??dsscen med redshirts är vad varje bra fan-film behöver. Det har jag lärt mig av Kirk i TOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Jag tror det är en kul grej som görs för att sedan visas på treffen i september. Audition finns ju i början av mars för hugade spekulanter. Den 2 maj skall de sedan ha en gigantiskt "redshirt"-dödsscen... Det låter faktiskt intresant. Man kanske skulle bege sig ner till götet i mars och se om man får vara med. En stor dödsscen med redshirts är vad varje bra fan-film behöver. Det har jag lärt mig av Kirk i TOS. Man känner samma sak, skulle mer än gärna besöka min favoritstad (speciellt när det är av Trekkie-anledningar)... Fast det kanske är lite långt från Göteborg till Kiruna? Det tar ju "bara" ca 25 h att åka mellan de båda städerna :P Men men, jag får la vänta tills alla sveriges Trekkies flyttar utomlands, hit till Norrland (eller så kan man ju ta saken i egna händer ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Jag tror det är en kul grej som görs för att sedan visas på treffen i september. Audition finns ju i början av mars för hugade spekulanter. Den 2 maj skall de sedan ha en gigantiskt "redshirt"-dödsscen... Det låter faktiskt intresant. Man kanske skulle bege sig ner till götet i mars och se om man får vara med. En stor dödsscen med redshirts är vad varje bra fan-film behöver. Det har jag lärt mig av Kirk i TOS. Man känner samma sak, skulle mer än gärna besöka min favoritstad (speciellt när det är av Trekkie-anledningar)... Fast det kanske är lite långt från Göteborg till Kiruna? Det tar ju "bara" ca 25 h att åka mellan de båda städerna :P Men men, jag får la vänta tills alla sveriges Trekkies flyttar utomlands, hit till Norrland (eller så kan man ju ta saken i egna händer ) Äh, ta en raket ner, det har ni väl där i rymdcentrat? ;) Men man borde nästan kolla upp det, bara för att få se vad det är för ett påhitt? Jag kan ta mig till Götet på knappt 3 timmar, så en dagsutflykt kanske det är värt. Det låter ju faktiskt som ett påhitt i min smak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 18, 2008 Report Share Posted February 18, 2008 Kul, jag gillar kreativa människor som inte drar sig för att genomföra svåra projekt. Men med tanke på den beränkade tidsåtgången så kan det väl inte handla om alltför avancerade grejor, eller hur? Har ni skrivit manus eller kör ni live, som ett rollspel? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted February 21, 2008 Report Share Posted February 21, 2008 Roligt är det i alla fall att höra att intresset för fanbaserad film ökar i Norden. 4Fathers ställer gärna upp om Göteborgarna har frågor om hur vi planerar vår film! Go Göteborg! ;P PS! Men vi hoppas ändå att ni svenskar ochså blir med på Gatekeeper! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts