Gå till innehåll
Nyhet

TV/Video genom glasögonen

Rekommenderade inlägg

dominion_eye_viewer_080304.jpgmyvus_media_viewer_080304.jpgNu lanserar företaget MyVu ett par speciella glasögon (MyVu Video Viewer Crystal Edition) som ger en illusion av att du tittar på en stor bildskärm flera meter bort. Glasögonen kan kopplas till en extern videokälla (som video/DVD-spelare, dator, TV, etc). Bildfältet täcker i stort sett hela ögonens synfält. Glasögonen är genomskinnliga, och visaren projicerar en flytande bild, justerbar i storlek, som man kan se runt eller genom (beroende på vilken transparationsnivå man väljer på den visade bilden). Det innebär att du kan göra andra saker och ha koll på omgivningen samtidigt som du tittar på bilden. Med ett litet hängreglage kan man fjärrstyra ljud och bild med knappar även för kontrast och ljudstyrka.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Perfekt! Då kan kan jobba OCH titta på star trek samtidigt, städa och titta på star trek, sova (med ena ögat öppet) och titta på star trek, köra bil...nej föressten. Undras hur himmla dyrt detta kalaset kommer att vara när det kommer ut? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Perfekt! Då kan kan jobba OCH titta på star trek samtidigt, städa och titta på star trek, sova (med ena ögat öppet) och titta på star trek, köra bil...nej föressten. Undras hur himmla dyrt detta kalaset kommer att vara när det kommer ut? :)

Det är säkert inte för oss dödliga, åtminstonde inte på många år. Men det skulle vara en tuff sak att ha, och väldigt praktik när man exempelvis sitter på bussen eller liknande. Jag skulle gärna skaffa en till överkomligt pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fick perfekt Ghost Recon känsla av dessa! huvudersonen i Ghost Recon Advanced Warfighter har ju nå slags glasögon (fast bara på ena ögat) om kan visa bilder, samtidigt som det är tranparant. det är ju genom det ögat man ser när man spelar, så man får se miljön samtidigt som man ser ammomätare, fiendemarkörer och satellitkartan. vill spela GRAW nu!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi har flygande bilar nu. Ett kanadensiskt företag har byggt en bil sombåde kan köra på marken och kan flyga. Beräknas finnas på marknaden 2010. Priset ligger på 3 miljoner...men det lär ju sjunka, all ny teknologi kostar ju skjortan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De är bara så SJUUUKT coola för en tv-fantast som jag :w00t::w00t::w00t: Seriöst, nu behöver man inte vara rädd för att gå ned till affären utifallatt man skulle missa ett program, värsta high-tech och coolt ju :lol: ... Fast samtidigt kanske det ger en en liten tankeställare, att tv'n typ kontrollerar vissas liv, mitt iallafall :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vi har flygande bilar nu. Ett kanadensiskt företag har byggt en bil sombåde kan köra på marken och kan flyga. Beräknas finnas på marknaden 2010. Priset ligger på 3 miljoner...men det lär ju sjunka, all ny teknologi kostar ju skjortan.

fast tre miljoner för en flygande bil är väl inte så dyrt när till exempel Lamborghini Murcielago kostar 2,4 miljoner och kan inte flyga. hur som helt har jag nog inte råd med nån av dom :P

haha glasögonen fick mig på sånt Ghost Recon-humör att jag gick och köpte GRAW2 (+ Rainbow Six Vegas och Company of Heroes) igår :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg