Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Som jag ser det idag:

1.Star Trek

2. First Contact

3-6 Voyage Home, Star Trek 5,6, Nemesis och Generations utan någon bestämd ordning

7-8 Khan och Tmp utan bestämd ordning

9 Trean

10. Ins - den stora skräpfilmen

Postad (redigerade)

1. First Contact

2. The Voyage Home

3. The Search for Spock, Generations, Insurrection

6. The Wrath of Khan, The Undiscovered Country, Star Trek(2009), Nemesis

10. The Final Frontier

Icke rankad: The Motion Picture, det var för längesen jag såg den och när jag såg den visste jag inte så mycket om Star Trek och det ända jag visste om Kirk & Co var att jag hade hört talas om dem. Det var ett tag efter att jag fick veta att all Star Trek inte handlade om Picard & Co. Tar med den i rankingen när jag sett den igen ;)

Redigerad av Mr Trek
Postad
Men WoK är ändå först? ;) Kommer ihåg att du röstade på den som bästa film i tråden om just det ämnet.

Ja det är mycket möjligt att den skulle kunna vara den bästa. Om inte annat så delad första plats.

Men det är så svårt att ranka dem. De är alla så bra, och hur ska man till exempel kunna jämföra film 2 med 4. De är så olika, utspelas på olika platser, har väldigt olika skurkar, men ändå är båda mycket underhållande. :knäpp:

Postad

Ja en rankning är väldigt svår att genomföra. I min tidigare ranking tog jag ju alla nummer. Nu fick de flesta platser vara delade vilket jag känner mig nöjd med, eftersom det känns rättvisare.

• 5 månader senare...
Postad

Kom på att jag inte gjort en lista än, jag rankar dom för tillfället så här:

(II) The Wrath of Khan: Motivering är väl överflödig? KHAAAAAAAAAN!!!

(IV) The Voyage Home: Löjligt underhållande, den film man finner sig se om oftast

(III) The Search For Spock: Underskattad pärla, trots att Spock knappt är med i filmen stör det mig inte mig m??rkvärdigt. Nimoy gjorde en av Star Treks finaste filmer, sista scenen ger mig alltid en klump i halsen

(VI) The Undiscovered Country: Bra & värdig avlutning på originalbesättningen med en originell story inom Star Trek, intressant och väl utförd

(V) The Final Frontier: Löjligt underskattad film, sedd som den sämsta delad med Nemesis av de 11 existerande filmerna. Riktigt bra karaktärsscener som väger upp mot filmens svagheter

(I) The Motion Picture: Ja, den är seg, men väldigt vackert filmad med en riktigt bra story. En film för dom som gillar filmer som låter action ta plats i baksätet

(XI) Star Trek: Kul reboot/prequel som är väldigt att ta till sig, Trekkie eller ej

(VIII) First Contact: Den enda bra TNG-filmen enligt mig, dock väldigt överskattad på samma gång. Väldigt underhållande hursomhelst, med starka gästskådespelare och en Stewart som gör sin bästa insats som Picard (enbart filmerna räknat)

(VII) Generations: Det enda bra med den här filmen är början, och delvis slutet. Kirk's usla dödsscen sänker betyget drastiskt

(IX) Insurrection: Har sett den en gång och kommer inte ihåg så mycket, det jag kommer ihåg är att den var snäppet sämre än Generations

(X) Nemesis: Jag älskar Data. 'Nuff said?

Postad

Nej, det vore intressant med en motivering ;) Själv håller jag FC högst och TWOK någonstans i mitten för tillfället :)

Postad

Nej, det vore intressant med en motivering ;) Själv håller jag FC högst och TWOK någonstans i mitten för tillfället :)

Givetvis ska du få det :)

Filme har den absolut bästa skurken hittills i Star Trek med en lysande rolltolkning av Ricardo Montalban. Bra tema om den åldrande kaptenen. Stridsscenerna i slutet är otroligt skickligt utförda, ryser varje gång när Enterprise dyker upp bakom Reliant. Spock's dödsscen är även den mest rörande scen jag någonsin sett i någon film, jag gråter varje gång, oftast redan när Kirk ser Spocks tomma stol efter att dom undkommit explosionen. Riktigt bra skådespel i den och följande scener, kunde inte ha blivit bättre.

Ja, sen var det ju KHAAAAAAAAAAAAAAN!!!

Postad

Sta Treks bästa skurk tror jag kommer att bli Gul Dukat (jag har fått en "känsla" av att han kommer att bli ganska skurkaktig). Eller Garak när han är på dåligt humör, båda skådespelarna är riktigt bra!

Postad

1) The Voyage Home En film jag aldig tröttnar på. Skrattar varje gång.

2) First Contact Humor, action, bra samspel mellan karaktärerna.

3) Insurrection Egentligen mycket trekkig film, dramatik med etiska frågor

4) Star Trek Underhållande actionfilm. Nimoy och Karl Urban :wub:

5) The Motion Picture Tvingade med kompisen för att se den här filmen på bio och tyckte då att det var en av de bästa filmer jag någonsin sett. Fina minnen.

7) Generations Life force, you tiny little life force. data är underbar helt enkelt

8) The Wrath of Khan Khan!!!! Bästa star trekskurken någonsin. Kläderna, frisyrerna i denna film skriker 80-tal. Underbart!

9) The Undiscovered Country. humor, action, rasfrågor. bra film

10) The Search for Spock bästa återupplivningen någonsin av en död karaktär

11) The Final Frontier o Nemesis usch säger jag bara, båda filmerna är urdåliga så man sitter och skäms. Biljakter och förnedring av Uhura som tvingas dansa mm

• 1 månad senare...
Postad

1 - First Contact

2 - The Wrath Of Khan

3 - Star Trek (2009)

4 - The Undiscoverd Country

5 - The Voyage Home

6 - The Search For Spock

7 - Nemesis

8 - Insurrection

9 - The Final Frontier

10 - Generations

11 - The Motion Picture

Dock så är det väldigt jämnt mellan alla filmer så det är svårt att rangordna dom, men då här tycker jag på ett ungefär. :P

Det var länge sen jag såg en del filmer så om jag skulle ta och kolla på alla igen så kanske inte rangordningen skulle se likadan ut.

Postad

The Voyage Home är lätt en av dom mest underhållande filmerna jag har sett men jag tycker inte den kommer högre än 5:a då jag är en person som gillar mer "seriösa" filmer ;) ^

• 8 månader senare...
Postad

Min rangordning!

01. The Motion Picture

02. The Undiscovered Country

03. The Wrath of Khan

04. The Voyage Home

05. The Search for Spock

06. The Final Frontier

07. Generations

08. Star Trek 2009

Valt bort övriga filmer eftersom jag ser bara på Star Trek med karaktärer från TOS besättning/en :)!

Postad

Jag såg lite TNG på 80 eller början på 90-talet när den serien gick och jag fastna aldrig för dessa nya karaktärer! Sett lite på de nya serierna kanske ska se på de filmer jag ej sett. Men jag får ingen sådan känsla av det nya som jag får från TOS-besättningen i TOS och deras filmer!

Postad

Nej bara sämre och sämre kan jag inte säga, de är alla bra tycker jag på sitt sätt! Men min ordning kommer lite av vilka jag såg först och har av nostalgiska minnen från vissa tidsperioder i mitt liv hamnat så i min lista! Annars så tycker jag om att se dem i sin ordning, kanske ibland jag vill se lite lättare äventyr som del 4 eller annars lite mer djupare som del 1. Som Tos-serien som blandar med äventyr och lite mer djup ibland, en bra mix tycker jag!

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...