Gå till innehåll
Jocke

Star Trek: Enterprise Databas

Rekommenderade inlägg

Nu har Star Trek: Enterprise Databas snart varit öppen i 3 månader och jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om sidan. Vad är bra och dåligt? Förslag på förbättringar? Är det något som inte fungerar? Jag vill helt enkelt ha lite feedback om sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte kolla in stenterprise.nu så väldigt ofta, men den är snygg, *väldigt* smart och lätt navigering - det får du jättemånga plus för!! och det är bra info (fast jag saknar några sammandrag av Enterprise avnsitten, Mumle ;) )

Förslag på förbättringar har jag inga, och jag kan inte komma på nåt som inte fungerar... det är väldigt sällan någon kommenterar nyheterna, men ta absolut inte bort funktionen!

Kort sagt: kanonsida!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag brukar inte kolla in stenterprise.nu så väldigt ofta, men den är snygg, *väldigt* smart och lätt navigering - det får du jättemånga plus för!! och det är bra info (fast jag saknar några sammandrag av Enterprise avnsitten, Mumle ;) )

Förslag på förbättringar har jag inga, och jag kan inte komma på nåt som inte fungerar... det är väldigt sällan någon kommenterar nyheterna, men ta absolut inte bort funktionen!

Kort sagt: kanonsida!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läser mest nyheterna där, är annars inte inne så ofta.

Det första som slår är att det är väldigt snyggt och lättnavigerat. I överlag är det en positiv bild.

Det enda negativa är väl att det fortfarande sakans sammanfattningar av avsnittena, men det tar lite tid antar jag...

Keep up the good work!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är söta planeter på varje sida också :) (dom där vid varje rubrik) Kul att det inte är samma.

Det var inte lätt att komma på alla dom olika planeterna ska jag säga dig.

Jag är jätteglad över att ni tycker om sidan och inga klagomål ännu! :)

Som Ella skriver så skulle det vara trevligt om fler börjar kommentera nyheterna och avsnitten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är ni medvetna om att sista avsnittet i säsong 1 dvs. Shockwave inte står med i avsnittslistan?

Jag höll på att göra det när du skrev inlägget. Det finns där nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hittat några "småfel". När man registrerar sig så är det inte ***** utan bokstäver, det är ju inte så bra om man som jag använder dator ngn annanstans än hemma.

Sedan står det i faktan om skeppet att det går på 3 minuter fram och tillbaka från Neptune. Det heter Neptunus på svenska.

Och när jag registrerade mig så står det att man ska bli inloggad direkt, men det står fortfarande "Välkommen Gäst", även efter att jag provat att logga in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har hittat några "småfel". När man registrerar sig så är det inte ***** utan bokstäver, det är ju inte så bra om man som jag använder dator ngn annanstans än hemma.

Eftersom att du bara fyller i det en gång så ansåg jag inte att det var en så stor säkerhetsrisk, när du loggar in så blir det ***, ska fundera på om det behöver ändras.

Sedan står det i faktan om skeppet att det går på 3 minuter fram och tillbaka från Neptune. Det heter Neptunus på svenska.

Jo det har du helt rätt i, skall ändra det vid nästa uppdatering.

Och när jag registrerade mig så står det att man ska bli inloggad direkt, men det står fortfarande "Välkommen Gäst", även efter att jag provat att logga in.

Kan du inte logga in eller är det efter att du har klickat på länken i brevet?

Om det är efter att du har klickat på länken, så beror det på att du måste ladda om din webbläsare för att ditt medlemsnamn skall visas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hur laddar jag om min webbläsare?(jag har Explorer 6)

Du klickar bara på uppdatera, men besöker du sidan så ska du vara inloggad, annars får du testa att logga in igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Provade att logga in, och nu funkade det utan krux. Konstigt.

Det kan ha varit cookies som spökade för dig, använder cookies för att "komma ihåg" dig tills nästa gång då du besöker sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom på en sak som är lite irriterande med databasen. När man öppnar länkarna hamnar de i samma fönster, (istäälet för att komma upp i ett nytt, som de gör på forrumet).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kom på en sak som är lite irriterande med databasen. När man öppnar länkarna hamnar de i samma fönster, (istäälet för att komma upp i ett nytt, som de gör på forrumet).

Det är en smaksak tycker jag, själv tycker jag att det är bättre om man kan välja om länkarna skall öppnas i samma fönster eller i ett nytt. Tryck ner SHIFT samtidigt som klickar på länken eller högerklicka på den och välj "Öppna i nytt fönster" så får du upp ett nytt. Jag tycker att det är rätt så enkelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg