Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Det finns IMO inte så mycket annat intressant att ta på och man kan inte hela tiden återupprepa sig med liknande handling som i dom tre tidigare filmerna.

Det kan jag inte hålla med om. Det finns mängder med myter och legender här i världen som skulle kunna ha gett en ny tvist på filmserien men ändå behållt den stil som sats i de tidigare delarna. Jag är av den uppfattningen att man inte ska bryta för mycket från grundupplägget. Detta gäller alla filmer, serier och annan underhållning. Om man radikalt ändrar konceptet verkar det onödigt att kalla det en uppföljare. Istället vore det bättre att låta det lägga grunden till något helt nytt. Annars känns det för mig som att man bara utnyttjar de tidigare verkens popularitet för att lansera något som inte har med orginalet att göra.

Mycket bra skrivet, håller fullständigt med. Såg filmen och som underhållningsvärde höll den väl måttet, men som Indiana Jones film så var det en besvikelse.

• 7 månader senare...
Postad

Den var bättre än del 2 men sämre än ettan och trean.

Bra action och kul med Indys son. Aliens var väl lite småtrist däremot. Problemet filmen hade var att Indy var i en klass för sig på 80-talet (Jakten på den vita stenen var ingen höjdare precis). Men National Treasure har ändrat spelplanen rejält och tvåan var bättre än Indy 4.

Postad

Jag rankar filmerna precis efter deras nummer. Första bäst och så vidare. Första filmen tycker jag är en av de bättre jag har i min filmsammling. Tvåan nästan lika bra, men saknar några snäpp. Trean medelmåttig, och fyran glömmer man snart bort.

Utomjordlingarna i fyran har jag väldigt svårt för. Käns inte alls som att de hör till Indys värld.

Postad

Det är i min mening inte den bästa Indyfilmen, men första gången jag såg den på bio tyckte jag inte om den. Köpte dock 1-3 och 4 löst på dvd. Såg om 4an och tyckte den var avsevärt mycket bättre! Ge den en andra chans vill jag bara säga!

Well, nu är det bara att sitta o vänta på Indy 5 som skall komma..

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...