Essray Postad 20 September, 2002 Rapport Postad 20 September, 2002 Ja, det står på min skärm att Morn skrivit ett inlägg, men det syns inte när man går in och tittar på ämnet. En annan bugg som jag märkt är den som dyker upp ibland när man klickar på "Gjort av". Då hamnar nämligen jag ibland i "Skapa nytt ämne".
Jocke Postad 20 September, 2002 Rapport Postad 20 September, 2002 Jag försöker svar i nemesis delen men den vill inte visa det jag skriver vad händer??? Nu såg jag dom måste varit en lite bug eller nåt Vi kanske ska byta namn till Bugs,R,US Ja det är en bug, är något fel på hur många sidor det skall visas i varje ämne. Vi har haft detta tidigare, läs längre bak i detta ämne. En annan bugg som jag märkt är den som dyker upp ibland när man klickar på "Gjort av". Då hamnar nämligen jag ibland i "Skapa nytt ämne". Jag har gått igenom alla forum och slumpmässigt klickat på en del och kollat så att länkarna till "Gjort av:" stämmer och jag har ännu inte kommit till "Skapa nytt ämne". Kan du visa vilken länk som tog dig till "Skapa nytt ämne"?
Essray Postad 20 September, 2002 Rapport Postad 20 September, 2002 Min dator(alltså skolans) är så seg att man ibland inte vet om den tagit emot ett kommando, så det kanhända att jag klickat 4 ggr på samma "Gjort av"(alltså 2 dubbelklickningar). Det är oftast då som det blivit så. Sedan tänkte jag på en annan grej; Hur kommer det sig att det ibland står "Skapat" och ibland "Inlägget gjort"?
Turambar Postad 20 September, 2002 Rapport Postad 20 September, 2002 Under svi-fi så står det "senaste inlägg" i ämnet "Favoritfigur i SW ep II" är gjort av Phlox, men om man läser i ämnet så ser man bara Warbirds inlägg.... samma sak finns i "kan sw och st fans leva ifred", där det står att Lars Muul har gjort senaste inlägg, men i ämnet så är senaste inlägget gjort av Crayle............
Jocke Postad 20 September, 2002 Rapport Postad 20 September, 2002 Under svi-fi så står det "senaste inlägg" i ämnet "Favoritfigur i SW ep II" är gjort av Phlox, men om man läser i ämnet så ser man bara Warbirds inlägg.... samma sak finns i "kan sw och st fans leva ifred", där det står att Lars Muul har gjort senaste inlägg, men i ämnet så är senaste inlägget gjort av Crayle............ Fixat, jag hoppas denna bug är borta i v1.1, vi får vänta och se ... Hittar ni fler ämnen där inte dom senaste inläggen visas, så kan ni skicka ett PM till mig med namnet/adressen till ämnet så fixar jag det.
Essray Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag har ett litet problem: Som bekant använder jag skolans datorer för att gå in på forumet, och eftersom våra datorer är så sega att Voyager hinner hem på det långsamma sättet innan jag ens kan skriva in adressen till sidan, så har jag gjort den till startsida. Det vållar dock vissa problem. Eftersom det är en offentlig dator vågar jag inte låta den komma ihåg lösenordet. Och varje gång jag öppnar en ny webbläsare loggas jag automatiskt ur från den första. Finns det ngt sätt att råda bot på detta problem?
Jocke Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Jag har ett litet problem: Som bekant använder jag skolans datorer för att gå in på forumet, och eftersom våra datorer är så sega att Voyager hinner hem på det långsamma sättet innan jag ens kan skriva in adressen till sidan, så har jag gjort den till startsida. Det vållar dock vissa problem. Eftersom det är en offentlig dator vågar jag inte låta den komma ihåg lösenordet. Och varje gång jag öppnar en ny webbläsare loggas jag automatiskt ur från den första. Finns det ngt sätt att råda bot på detta problem? Tyvärr så måste jag säga att det är inget som du kan göra åt det. Det är så det fungerar om du inte vill bli inloggad automatiskt. Men kan du inte använda samma fönster som du använder från början, måste du öppna ett nytt?
Me Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Tycker det är lite svengelska ibland på forumet, t.ex när man svarat på ett inlägg står det "tack för ditt svar (eller vad det står) We will redirect you to ..." inte för att det gör nåt, det ser rätt kul ut
Jocke Postad 24 September, 2002 Rapport Postad 24 September, 2002 Tycker det är lite svengelska ibland på forumet, t.ex när man svarat på ett inlägg står det "tack för ditt svar (eller vad det står) We will redirect you to ..." inte för att det gör nåt, det ser rätt kul ut Jo vi vet om det och det kommer att vara så tills v1.1 där förhoppningsvis fler ord är med i översättningefilerna, kan inte lägga ner en massa tid på att söka igenom koden efter de engelska orden just nu.
Essray Postad 24 September, 2002 Rapport Postad 24 September, 2002 Tänkte på en grej; Finns det ngn gräns för hur många användare som kan vara online samtidigt? Om alla 159 medlemmar loggar in samtidigt, klarar forumet det då?(Såg ju att 43 var inne samtididgt, hur gick det?)
Essray Postad 30 September, 2002 Rapport Postad 30 September, 2002 Uppdateras forumet automatiskt? Eller måste man trycka på "Uppdatera" för att se "Senaste inlägg"?
Jocke Postad 30 September, 2002 Rapport Postad 30 September, 2002 Tänkte på en grej; Finns det ngn gräns för hur många användare som kan vara online samtidigt? Om alla 159 medlemmar loggar in samtidigt, klarar forumet det då?(Såg ju att 43 var inne samtididgt, hur gick det?)Gränsen ligger i servern, jag skulle tro att forumet klarar så många medlemmar, blir kanske lite segt men det ska nog gå bra. Sen beror det oxå på vad medlemmarna gör, om alla skulle börja skriva och skicka inlägg så skulle det nog bli segt, men normalt så gör ju medlemmarna lite olika saker, så det skall inte påverka så mycket. Uppdateras forumet automatiskt? Eller måste man trycka på "Uppdatera" för att se "Senaste inlägg"? Det beror på vad du menar med "automatiskt". Om du öppnar framsidan i din webbläsare och står kvar där en timme, så kommer du inte att kunna se dom nya inläggen utan att trycka på uppdatera. Tar du och tex läser ett ämne och sen går tillbaka till framsidan så kommer du att se dom nya inläggen.
Essray Postad 30 September, 2002 Rapport Postad 30 September, 2002 Kostar forumet ngnting, i drift alltså, får administratören betala till Invisionboard eller så?
Jocke Postad 30 September, 2002 Rapport Postad 30 September, 2002 Kostar forumet ngnting, i drift alltså, får administratören betala till Invisionboard eller så? Nope, Invision Board är helt gratis, det är en av anledningarna till att jag valde detta forum. Det enda krav som finns är att man inte tar bort raden "Powered by Invision Board v1.0.1 © 2002 Invision PS" som finns längst ner i forumet.
Essray Postad 1 Oktober, 2002 Rapport Postad 1 Oktober, 2002 Varför finns det nästan inga TOS/TNG-avatarer? Har det ngt att göra med att det är VGR/ENT-databaser? Och hur kan det komma sig att bilderna på är nästan exakt samma som de på Star Trek in Sound and vision? (Vem var först?)
Essray Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Är det ngn annan som har problem med att se min avatar? Det verkar som om forumet ibland vill hämta den, och ibland inte. Hur kan det komma sig? Humörsvängningar?
Jocke Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Varför finns det nästan inga TOS/TNG-avatarer? Har det ngt att göra med att det är VGR/ENT-databaser? Ja det är precis därför! Och hur kan det komma sig att bilderna på är nästan exakt samma som de på Star Trek in Sound and vision? (Vem var först?) Eftersom att den bilden kommer ifrån "ST in Sound and Vision" så är det väll dom som var först (från första början så kommer den ifrån Paramount). Om du kollar igenom bildarkivet så ser du att det finns fler bilder där ifrån.
Jocke Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Är det ngn annan som har problem med att se min avatar? Det verkar som om forumet ibland vill hämta den, och ibland inte. Hur kan det komma sig? Humörsvängningar? Det kan bero på att tiden det tar för att hämta bilden timar ut, ser att du hämtar den ifrån STARTREK.COM, den sidan är rätt så välbesökt. Men jag har även råkat ut för att vissa andra bilder i forumet inte visas direkt, detta kan bero på servern eller internetuppkopplingen.
Essray Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Vad är det för skillnad på vanliga ämnen och "Fastnålat"? (Och är det bara forumledare som kan sätta upp nålar?)
Jocke Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Vad är det för skillnad på vanliga ämnen och "Fastnålat"? (Och är det bara forumledare som kan sätta upp nålar?) Hemskt va frågvis du är då , Essray ;) Skillnaden mellan vanliga och fastnåladeämnen är att dom fastnålade alltid ligger överst i forumen även om det inte finns några nya inlägg i dom. Ett bra exempel på detta är "Voyager på SVT" i "Serierna", det ämnet är alltid överst även om det inte finns några nya inlägg i det. Ja, det är bara forumledare som kan nåla fast ämnen.
Essray Postad 21 Oktober, 2002 Rapport Postad 21 Oktober, 2002 Hemskt va frågvis du är då , Essray ;) Ja, men det är väl det som Star Trek handlar om ändå, att få svar på sina frågor. ;) Nu undrar jag varför mina :s inte funkar (i ämnet "Grader på forumet")
Jocke Postad 21 Oktober, 2002 Rapport Postad 21 Oktober, 2002 Nu undrar jag varför mina [ QUOTE ]:s inte funkar (i ämnet "Grader på forumet") Två anledningar: Du hade satt [ QUOTE ] & [ /QUOTE ] på fel ställen och QUOTE var felstavat på ett ställe. Har fixat det åt dig.
Essray Postad 22 Oktober, 2002 Rapport Postad 22 Oktober, 2002 Två anledningar: Du hade satt [ QUOTE ] & [ /QUOTE ] på fel ställen och QUOTE var felstavat på ett ställe. Har fixat det åt dig. Tack så mycket . Konstigt att det inte funkade, jag hade nämligen bara klippt och klistrat ur det andra ämnet.
Excelsior Postad 22 Oktober, 2002 Rapport Postad 22 Oktober, 2002 Vet inte om den här frågan ställts förut. Men varför är det så att klockan på forumet går fel? T ex när jag skriver ett inlägg kl 12.00 så står det att jag skrev det kl 11.00
Pjotr'k Postad 22 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 22 Oktober, 2002 Det löser du genom att kolla din tid i forats "Din kontrollpanel". Din tid är antagligen 1 timme fel. Vi ser dock din tid helt korrekt, det är bara för dig som allting ser en timme fel ut.
Rekommenderade inlägg