Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 175
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Jag hjar en fråga hur ofta uppdateras den här hemsidan?? :blink:

det verkar som om Stenterprise.nu uppdateras rätt ofta, medan stvoyager.nu inte uppdateras alls.......

Forumet och stenterprise.nu uppdateras några ggr per månad (nyheterna hos stenterprise.nu uppdateras några ggr i veckan).

Pga av att jag har forumet och stenterprise.nu att sköta så har jag inte haft så mycket tid över till att uppdatera stvoyager.nu. En av anledningarna till att stvoyager.nu inte har uppdaterats är att det längre inte görs några nya avsnitt, så det har inte funnits så mycket ny info. Något nytt kommer antagligen att dyka upp rätt så snart.

Uppdateringen till v1.1 av forumet kommer nog att ta upp en del tid framöver, men sen så ska jag börja med en del uppdateringar av stvoyager.nu, vi får se vad det blir.

Postad
på födelsedag under information å står månaderna med engelsk text, (tet may istället för Maj)

och användarens lokala tid visas i am och pm

Jo vi vet om det, och det finns fler, men eftersom att vi kommer att uppgradera till v1.1 om några veckor, så har jag inte brytt mig om att leta reda på dom och översätta. När v1.1 släpps så kommer vi att göra en översättning och jag ska även försöka översätta dom engelska ord som finns i koden (som inte är med i översättningsfilerna, dom missar alltid några). V1.1 är en väldigt stor uppgradering, så ni kommer att märka en del förändringar, till det bättre måste jag säga :)

• 2 veckor senare...
Postad

Varför får jag upp den här, och liknande texter hela tiden?:

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 35100 bytes) in /home/s/stenterp/www/forum/index.php on line 104

Är det fel på forumet eller min dator/mitt modem?

Postad
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 35100 bytes) in /home/s/stenterp/www/forum/index.php on line 104

när får du upp det????

det låter som nåt med stenterprise.nu server....

men jag vet inte riktigt

Postad

Detta har med servern att göra, så det har inget med din dator/modem att göra. Jag råkade själv ut för detta i början, men så höjde webbhotellet minnet och då försvann det.

Råkar du ut för det ofta? Är det fler som har fått upp samma felmeddelande?

Postad

Detta har med servern att göra, så det har inget med din dator/modem att göra. Jag råkade själv ut för detta i början, men så höjde webbhotellet minnet och då försvann det.

Råkar du ut för det ofta? Är det fler som har fått upp samma felmeddelande?

Jag har också fått upp felmeddelandet några gånger.

Postad
Råkar du ut för det ofta?

*Pustar ut, då det inte var min dator*

Det hände första gången igår, hat aldrig hänt på skolans datorer(De har istället en uppsjö med andra problem, främst det virtuella minnet :( )

Först hände det när jag gick in på kontrollpanelen, och det rättade till sig om man backade, och sedan öppnade den igen. Sedan gick det över till att krångla på alla sidor. Har inte kollat om det fixade sig ännu, ska göra det ikväll.

Postad
*Pustar ut, då det inte var min dator*

Det hände första gången igår, hat aldrig hänt på skolans datorer(De har istället en uppsjö med andra problem, främst det virtuella minnet :( )

Först hände det när jag gick in på kontrollpanelen, och det rättade till sig om man backade, och sedan öppnade den igen. Sedan gick det över till att krångla på alla sidor. Har inte kollat om det fixade sig ännu, ska göra det ikväll.

Ok, jag har själv inte råkat ut för det den sista tiden. Forumet ligger på en delad server, så det kan vara andra sidor som tar upp minnet. Fortsätter problemet så får jag prata med webbhotellet, kanske blir bättre när jag uppgraderar till v1.1, som förhoppningsvis händer snart...

Postad
Varför lyckas jag inte med att få fet text (alltså -kommandot) inom ett citat i Trekrelaterat på TV, del 2? (Det funkade ju igår :unsure: )

Jag har testat och det verkar fungera, har gjort delar av min citering i fetstil. Är du säker på att du avslutade alla taggar rätt, med "/" ?

Postad
Jag har testat och det verkar fungera, har gjort delar av min citering i fetstil. Är du säker på att du avslutade alla taggar rätt, med "/" ?

Det här blir bara konstigare och konstigare, nu när jag är hemma så funkar det, men inte när jag är i skolan. :o :o :o

Postad
Det här blir bara konstigare och konstigare, nu när jag är hemma så funkar det, men inte när jag är i skolan. :o  :o  :o

Menar du alltså att om du skriver: [ b]Fettext[ /b] (utan mellanslag), så blir det inte Fettext eller kan du inte använda kodknapparna?

Postad
Menar du alltså att om du skriver: [ b]Fettext[ /b] (utan mellanslag), så blir det inte Fettext eller kan du inte använda kodknapparna?

Ja, kodknapparna var lömskt ändrade efter bytet till InvisionBoard, nu måste man trycka "Close tag". Men det lärde jag mig efter ett tag.

Kanske bör förtydliga händelseförloppet: Igår skrev jag det inlägget, hemma, utan problem. Bet blev alltså fet text. Men när jag gick in via skolans datorer tidigare idag, så syntes inte fettexten. Då försökte jag ändra den, genom att skriva istället för , men ingenting hände. När jag sedan kom hem, och kollade, så var det fet text igen. :huh:

Postad
Ja, kodknapparna var lömskt ändrade efter bytet till InvisionBoard, nu måste man trycka "Close tag". Men det lärde jag mig efter ett tag.

Kanske bör förtydliga händelseförloppet: Igår skrev jag det inlägget, hemma, utan problem. Bet blev alltså fet text. Men när jag gick in via skolans datorer tidigare idag, så syntes inte fettexten. Då försökte jag ändra den, genom att skriva istället för , men ingenting hände. När jag sedan kom hem, och kollade, så var det fet text igen.  :huh:

Ok, detta har nog inget med forumet att göra, tycker att det verkar som om det beror din skolas datorer.

Eftersom att den feta texten formateras med html-taggarna , så förstår jag inte hur dom inte kan visas.

Har aldrig råkat ut för detta innan, så jag kan inte säga vad det beror på.

Postad
Ok, detta har nog inget med forumet att göra, tycker att det verkar som om det beror din skolas datorer.

Eftersom att den feta texten formateras med html-taggarna <b></b>, så förstår jag inte hur dom inte kan visas.

Har aldrig råkat ut för detta innan, så jag kan inte säga vad det beror på.

De som gör det hela ännu konstigare är att fet text utanför parenteserna visades.

Iofs så skulle det vara typiskt de datorerna, att hitta på ett nytt fel. Det är faktiskt samma modell som i reklamen på TV ("Ny Teknologi") ;)

Postad

Varför tilllåter ni bara vissa html taggar på detta forumet? Alltså ni har bara dessa [] och inte dessa <>. Varför är det inte mer frihet? Och en annan sak. Det heter inte och längre det heter. <strong> och <em> nu förtiden!

Postad
Varför tilllåter ni bara vissa html taggar på detta forumet? Alltså ni har bara dessa [] och inte dessa . Varför är det inte mer frihet?

Anledningen till att vi inte tillåter vanlig html-kod beror på att jag inte tillåter det ;)

Under den tid som jag har haft forumet så har jag aldrig känt att jag behöver använda några fler kod-taggar utöver dom som redan finns.

Och en annan sak. Det heter inte och längre det heter. och nu förtiden!

Det går lika bra att använda och istället för och , och är inte sk deprecated (kolla hos W3C). Personligen så brukar jag använda och när jag inte kan använda CSS.

Postad

Klart att man kan använda <B> och <i>, men det är en gammal kod. tur att w3c har bakåt kompatibel html, annars hade det blivit jobbigt.

Hade dock varit kul om du använt <blink> ....hehe, den är bäst!

Postad

Hur kommer de sig att newpost.gif och bf_new.gif funkar så dåligt? Ofta så kommer newpost.gif upp, efter att jag läst igenom alla inlägg. Och ibland dyker det upp dagen efter, trots att det inte var där igår, och trots att det inte gjorts några nya inlägg. Och bf_new.gif verkar ju övergår gå till bf_nonew.gif helt slumpmässigt.

:huh:lookaround.gifponder.gifbigeyes.gifconfused.gifface12.gif

Postad
Hur kommer de sig att newpost.gif och bf_new.gif funkar så dåligt? Ofta så kommer newpost.gif upp, efter att jag läst igenom alla inlägg. Och ibland dyker det upp dagen efter, trots att det inte var där igår, och trots att det inte gjorts några nya inlägg. Och bf_new.gif verkar ju övergår gå till bf_nonew.gif helt slumpmässigt.

:huh:

Jag vet faktiskt inte, för mig så fungerar dessa funktioner bättre på detta forum än vad dom gör på andra, råkar ibland ut för liknande saker som du beskriver, men det händer rätt så sällan. Kan ha att göra med dina cookies.

Vilken webbläsare och vilket OS använder du? Hur har du konfigurerat dina cookie inställningar? Är du inloggad hela tiden eller loggar du in och ut när du besöker forumet?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...